İstanbul modadan 11 milyon dolar kazandı

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, İstanbul Fashion Week, Collection Premiere İstanbul ve Koza Genç Moda Tasarımcıları yarışmasına 4 milyon euro harcandığını, etkinlikleri 38 bin 500 kişinin ziyaret ettiğini söyledi

a
a
Çarşamba, 01 Eylül 2010 - 05:00


İstanbul modadan 11 milyon dolar kazandı

38 bin 500 kişi geldi

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, İstanbul Fashion Week (IFW) ve Collection Premiere İstanbul’u (CPI) 38 bin 500 kişinin ziyaret ettiğini söyledi.

IFW ve CPI organizasyonlarıyla ile ilgili değerlendirme toplantısında konuşan Hikmet Tanrıverdi, etkinlikler süresince yerli ve yabancı konuklardan kent ekonomisine 11 milyon doların üzerinde katkı sağlandığını belirterek, “Sektör bu etkinlikleri birlik içinde gerçekleştirdi” dedi.

4 milyon euro harcandı

Hikmet Tanrıverdi, IFW, CPI ve Koza Genç Moda Tasarımcıları yarışmasına 4 milyon euro harcandığını bunun 2 milyon 860 bin lirasının İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı tarafından, kalanının firmalarca karşılandığını kaydetti.

Fuarlara 5 bin yabancı konuğun geldiğini ifade eden Hikmet Tanrıverdi, “Alessandra Ambrosio ile önemli 40 yabancı model, defilelerde yer aldı. Ünlü tenisçi Anna Kournikova dahil, ‘celebrity’lere (şöhretli kişi) toplam 500 bin lira ödedik” diye konuştu.

Günlük ürün satmaktan çıkmalı

Fuarın başlangıç fuarı olduğunu ve 2011 yaz koleksiyonu olan firmaların fuara katılabildiklerini hatırlatan Hikmet Tanrıverdi, “Birçok firma hazır olmadığı için ilk fuara katılamadı. Bu fuarlarla sektörün koleksiyonunu öne çekmiş olacağız. Türkiye’yi günlük ürün satan ülke olmaktan ziyade, bir yıl sonrasının koleksiyonlarını satan bir ülke konumuna getirmeyi hedefliyoruz” dedi.

Sektör yeni heyecanlar arıyor

IFW Danışma Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu dünya moda endüstrisinin tek kutupluluktan sıkıldığını, yeni heyecanlar aradığını belirterek, Türkiye’nin moda endüstrisini bu sıkıcılıktan kurtaracak malzemesinin bulunduğunu söyledi.

Süleyman Orakçıoğlu, “Zayıf yönümüz projelere önce başlayıp sonra projelendirmemiz. Burada üretimle tasarım ve marka ekonomisinin temelleri birlikte oluşturuluyor” dedi.

Kaldıraç etkisi yapacak

Hikmet Tanrıverdi organizasyonların tüm sektör için çok önemli olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu: “Bunun kaldıraç etkisi firmalarımıza da önümüzdeki dönemde yavaş yavaş yansıyacak. Bugün İtalya’da yüzde 15’i büyük markalar tarafından yapılan ihracatın yüzde 85’i de bilinmeyen markalar tarafından yapılıyor. Ama o yüzde 15’in kaldıraç etkisi yüzde 85’i ayakta tutuyor. Ülke imajını yukarılarda tutuyor. Bizim de önümüzdeki dönemde bu noktadan çıkışla beklentilerimiz aynı şekilde olacak” diye konuştu.