Faik Gürses İstanbul'da trafik çilesi
HABERİ PAYLAŞ

İstanbul'da trafik çilesi

Türkiye’nin gündemi her gün değişiyor:

3 Generalin açığa alınması, Başbakan’ın Lübnan gezisi, GS-BJK derbisi v.b. İstanbul’un değişmeyen ve her geçen gün daha da içinden çıkılmaz hal alan gündemi ise trafik . Eskiden sabah ve akşam saatlerinde yaşanan tıkanıklık artık günün her saatinde var.

İstanbul’a bir yerden bir yere gitmek artık eziyet halini aldı.

Her gün 12 Milyon’un üzerinde yolcunun taşındığı İstanbul’da kamunun payı sadece yüzde 28. İstanbul trafiğini felç eden,yolları tıkayan, ortalarda dolaşan 2 milyondan fazla özel araç. Toplu taşımacılığın yeterli olmadığı bir şehirde özel araç kullananları da eleştirmemek gerekiyor. Avcılar’dan Söğütlüçeşme’ye uzanan ve zaman zaman da eleştirilen Metrobüsler ana arterde günde 1 milyona yakın yolcu taşıyor.

Haberin Devamı

[[HAFTAYA]]

İnsanın aklına “Metrobüs olmasa trafik ne hale gelirdi?”sorusu ister istemez geliyor. Toplu taşımanın önemini gösteren en çarpıcı sonuç şu : İstanbul’da 37 bin servis aracı günde 2 milyon 500 bin yolcu taşırken 1milyon 500 bin özel araçla işe gidip gelenlerin sayısı neredeyse bu rakama eşit.

***

Sorumluluğu bugünkü yönetime yıkmak tabii ki haksızlık. Yılların ihmali ve İstanbul’a hızlı göçün önlenememesi gelmiş geçmiş tüm yönetimlerin suçu.

Pera-Karaköy arası çalışan ve Londra metrosundan sonra dünyanın en eski metrosu olan 135 yıllık tünelin İstanbul da yapılmış olması ayrı bir konu. Her yıl 1 kilometre metro yapılsa İstanbul da 135 kilometre metro hattı olurdu. 2010 yılında 13 kilometre metro hattı ancak var.

***

Çözümü herhalde yöneticiler düşünüyorlar. Ancak İstanbul’un ve İstanbul’luların Anadolu yakası metro hattını, Boğaz tüp geçişini ve 3’üncü köprüyü bekleyecek zamanları ve sabırları kalmadı.

En azından TEM deki kamyon ve ağır vasıta trafiğini gece saatlerine almak, özel araçlarda tek-çift plaka uygulamasına geçmek önümüzdeki yağışlı kış günlerinde durma noktasına gelecek trafik için bir çözüm olabilir.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder