Kaprol'den mağaza atağı

Moda tasarımcısı Arzu Kaprol, bu yıl mağazacılık operasyonlarına odaklanacak

Pazartesi, 25 Ocak 2010 - 05:00

Kaprol'den mağaza atağı

BU YIL YÜZDE 50 BÜYÜYECEK

Türk moda tasarımcısı Arzu Kaprol, kendi ismini taşıyan markasıyla 12 yıldır faaliyet gösteriyor. Hem perakende sektörü hem de haute couture (kişiye özel tasarım) tarafında üretim gerçekleştiren tasarımcı, 2009’u 4.5 milyon dolar ciroyla tamamladığını kaydetti. Kaprol, “Bu rakamın beşte ikisi Arzu Kaprol markalı ürünler, beşte ikisi kurumsal işler, beşte biri danışmanlık hizmetlerinden oluşuyor” dedi. 2010’da yüzde 50 büyüme beklediklerini söyleyen Arzu Kaprol, yılı 9 milyon dolar ciroyla kapatacaklarını belirtti.

YATIRIMIN ADRESİ

Uzakdoğu Bu yıl mağazacılık operasyonunda yoğunlaşacaklarını aktaran Kaprol, “Yurtdışında 12 mağazadayız. Bu sayıyı ikiye katlayarak 24’e ulaşmayı planlıyoruz” dedi. Yurtdışı yatırımları için 500 bin dolar ayırdıkları bilgisini veren Kaprol, “Avrupa, Ortadoğu, Uzakdoğu’da yatırım planlarımız var. Amerika’yı düşünüyoruz ama 2010 için böyle bir hedef koymadık. Avrupa’da işler iyi gitmiyor, orada biraz da prestij için varız. Gerçek büyüme Uzakdoğu, Hindistan, Çin ve Ortadoğu’da oluşacak” şeklinde konuştu.

8 YILDIR NETWORK İLE ÇALIŞIYOR

Arzu Kaprol, Altınyıldız ile lisans anlaşmalarının sürdüğünü belirtti. 8 yıldır Altınyıldız’ın Network markası bayan koleksiyonunu tasarladığını kaydeden Kaprol, “2.5 yıl önce mağazalaşma operasyonları başladı. Bursa, Nişantaşı ve Antalya’da üç mağazamız var. 2010 sonunda bu sayı 7’ye ulaşacak. 3 Beymen mağazası içinde de yer alıyoruz” dedi. Zorlu’nun lisansı dahilinde Linens mağazalarında ev tekstili ürünleri olduğuna dikkati çeken Kaprol, “Bu grupta da 20 mağazadayız. Yıl sonunda bu sayı 150 olacak” dedi.

FARKLI ÜRÜN TÜPLERİ TASARLIYOR

“Couture Türkiye’de çok küçük bir pazar” diyen Arzu Kaprol, son dönemde perakende işine yoğunlaşmış olmasına rağmen kişiye özel tasarımlarına devam ettiğini ifade etti. Kaprol, “Haute couture müşterilerimiz ağırlıklı olarak yurtdışında. Yurtdışı özel düğün, davet gibi kıyafetler tasarlıyoruz” şeklinde konuştu. Arzu Kaprol, “Kendi kariyerime baktığımda, bugün tekstil ve moda alanında çok farklı ürün tipini tasarlayabilen bir ekiple birlikte çalıştığımı görüyorum” dedi.

ŞUBATTA FASHION WEEK’TE OLACAK

Kurucu üyesi olduğu Moda Tasarımcıları Derneği’nin gerçekleştirdiği İstanbul Fashion Week (Moda Haftası) hakkında bilgi veren Arzu Kaprol, “3-6 Şubat’ta Santral İstanbul’da gerçekleşecek. İlki ağustosta yapılmıştı. Tasarımcılarla Türkiye’deki hazırgiyim markaları ilk defa aynı çatı altında bir araya geliyor” dedi. Cirosal olarak ihracatın yüzde 50’sini bu organizasyonla sağladıklarını kaydeden Kaprol, “Ağustosta katılım 3 binlerdeydi, bu seferki 4 binlere ulaştı. Organizasyonda 24 defile yapılacak” diye konuştu.

MODADA DOĞAYA SAYGI ARTACAK

“Hayatımızda ekonominin nasıl gittiğini hissetmemek... Hiçbirimiz için böyle bir yaşam şekli yok” diyen Arzu Kaprol “Moda tasarımcıları fildişi kulelerinde, halktan kopuk yaşarlar diye bir durum yok. Bunu tamamen hayatınızın içinde hissediyorsunuz. Hissetmek zorundasınız, yoksa o kitleye tasarım yapamazsınız” şeklinde konuştu. Modanın ekonominin gidişatına uyum sağladığını ifade eden Kaprol, “Gelecekte ürün ömrünün daha uzun olacağını, aynı zamanda doğaya daha fazla saygı duymamızı sağlayacak bir moda olacağını düşünüyorum” dedi.

Gülay ZAİM

2