Kasıt olabilir

Pazar, 18 Kasım 2012 - 05:00

Kredi kartımdan alacağını alacak olan firma, mobil pos cihazı ile yanlışlıkla alacağının üzerinde bir rakam çekti. Cihazı kullanan iptal işlemini bilmediğini söyledi, konuyu bankayla halledin dedi. Bankaya başvurdum firma durumu teyit ederse işlemi yaparız dedi. Peki firma teyit etmezse ne yapacağım?  S.M.

Doğrusu burada problem bankayla değil, firmayla. Çünkü banka sizin ne alışveriş yaptığınıza bakmaz, o elektronik verilere bakar. Ancak can sıkıcı olan firmanın biraz bu konuda sanki isteyerek ilgisiz kalması. Zira pos cihazında yanlışlıklar yapıldığına ve bunun anında kullanan tarafından giderildiğine tanık oluyoruz.

[[HAFTAYA]]Dolayısı ile bunu kullanan kişi için iptal işleminin çok karmaşık bir olay olmadığını gözlemlemiş bulunuyoruz. Acaba bu işlem firma tarafından bilerek uygulanan bir işlem mi? Yani maksat müşteriyi dolandırmak mı? Aklıma gelmiyor değil. Kısa bir süre bakın bakalım firma bankaya durumu teyit edecek mi? Aksi halde benim tavsiyem firma aleyhine dava açmak olacak. Telaşlandığınıza göre yapılan yanlışlık önemli bir rakamı içeriyor. Bu halde elinizdeki fiş veya faturayı delil olarak gösterip firma aleyhine bir menfi tespit davası açmanız gerekecek. Bu dava “borcum bulunmadığını tespit et” anlamında bir davadır.