Kilo almamak için 8 öneri (Bel, bacak ve basen nasıl eritilir?)

Hem kilo almaktan korkuyoruz hem de istediğimiz her şeyi yemek istiyoruz. Peki kilo almamak için neler yapabiliriz? Dr. Ayça Kaya anlattı

12 Ekim 2017, Perşembe 13:32
Kilo almamak için 8 öneri (Bel, bacak ve basen nasıl eritilir?)
1) Beslenme günlüğü tutmaya başlayın: Yediklerinizi yazmak her zaman daha az yemenizi sağlar. Araştırmalar, beslenme günlüğü tutmanın besin alımını yüzde 30’a varan oranda azalttığını gösteriyor. Yazarak ne kadar yediğiniz farkına varır ve daha az yemeye odaklanırsınız.

2) Nerede hata yaptığınızı sorgulayın: Kilo aldığınız zaman kendinize ‘Çok mu tahıllı yedim?’, ‘Porsiyonları çok mu büyük tuttum?’, ‘Bilmeden fazla mı yağlı yedim’ gibi sorular yöneltin.

3) Birkaç hafta tahıla ara verin: Ben ne zaman kilo alsam ilk olarak ekmek dışındaki tahıllara birkaç hafta ‘Elveda’ derim. Pilav, makarna, börek, tatlı, kek, kurabiye gibi tahılları hayatımdan çıkarırım. Unutmayın, tahılı kontrol eden kiloyu da kontrol eder.

4) Ekmeği dilimleyin: Ben genellikle yemeklerimin yanına pilav, makarna yerine 1-2 dilim ekmek koyarım. Örneğin herkes tavuğun yanında kızarmış patates ve pilav yerken, ben 1 dilim ekmek ve salata tercih ederim. Böylece pilav, makarna içindeki yağları yememiş oluyorum. Dilimleniş ekmek olduğu için de porsiyon kontrolünü çok iyi yapmış oluyorum. Ayrıca ekmek, pilav ve makarnaya göre daha çok tok tutuyor.

5) Akşam yemeği hafif olsun: Akşam yemeğiniz etsiz sebze yemeği, yoğurt, salata ve ekmekten oluşsun. Daha sonra hiçbir şey yemeyin. 6) En az 8 bardak su: En az 8 mümkünse 12 bardak su tüketin. Acıktığınızda önce su için.

7) Hareketi artırın: Sabah kalkar kalkmaz kendinize ‘Bugün yarım saat yürüyüş yapacağım’ diye söz verin.

8) Sabredin: Unutmayın bu kiloları 1 günde almadınız, 1 günde de veremezsiniz. Sabırla tıpkı iğne oyası işliyor gibi üst üste koyarak gideceksiniz. Ayda 2,5 kg verseniz 8 ayda 20 kg yapar.



BASEN ERİTMEK İÇİN

Sırt üstü yere uzanın. Dizlerinizi bükün ve yere 90 derecede kalın. Kollarınızı yanlara yerleştirin. Kalçanızı yavaşça yerden yukarı kaldırın. Tepe noktasında 3’e kadar sayın vetekrar yavaşça yere inin. Kalçanızı yere değdirmeden yerden tekrar devam edin. Hem üst bacak hem de basenlerinizi çalıştırır.

YARIN: Yemek pişirirken kalori tuzağına düşmeyin