Konforun Peugeot yorumu

Çarşamba, 26 Mayıs 2010 - 05:00

Peugeot’nun geniş iç mekanı seven ve yüksek pozisyonda araç kullanmayı tercih eden tüketiciler için geliştirdiği Peugeot 5008, şık tasarımı, başarılı dizel motoru ve otomatik vites seçeneği ile rakiplerinden sıyrılıyor.

Fransa’nın yenilikçi ve dinamik Fransız markası Peugeot’nun çok amaçlı modeli 5008 ile uzun bir test sürüşü gerçekleştirdim. 5008 geniş ve büyük hacimli bir araç olmasına karşın bir otomobil kadar rahat ve konforlu. Farklı segmentlerdeki araçların özelliklerini birleştirmiş olması 5008’i başarılı hale getiriyor. Aracın en iddialı olduğu alanlar esneklik, işlevsellik ve sürüş konforu. 5008’in malzeme kalitesi de yeterince iyi. Kaputu önden arkaya doğru saran büyük ön farlar araca daha güçlü ve karizmatik bir görünüm kazandırıyor. Bu otomobile eğer bir de 17 inç jant eklerseniz bütün gözlerin üzerine çevrileceğinden emin olabilirsiniz.

Kalabalık ailelere uygun

5008’in içine girer girmez farkedilen elit atmosfer, rahat ve geniş koltuklara oturunca kendisini daha da iyi hissettiriyor. Tüm koltukların yatırılmasıyla elde edilen 2506 litrelik hacim en kalabalık ailelerin bile ihtiyaçlarına cevap verebiliyor. Benim kullandığım araç 110 beygir gücünde 1.6 litrelik motora sahipti. Bu sınıfta vergi avantajına sahip üstelik otomatik vitesli bir araç bulabilmek çok zor. Günlük kullanımı kolaylaştıran özelliklerinin yanında bu motor seçeneğinin bulunması 5008’i daha da çekici hale getiriyor. Zira dikkatli bir kullanımla yakıt tüketimini 6.0 litre civarında sabitlemek mümkün. 5008 kalabalık ailelerin uzun yolculuklarını çok ekonomik ve konforlu bir şekilde yapmasına imkan tanıyor.

Panoramik cam tavan

5008 dışarıdan bakıldığında büyük bir araç. Ancak mükemmel sürüş pozisyonu nedeniyle çok kolay kullanılabiliyor, panoramik cam tavanı sayesinde de içeriye bol ışık giriyor ve araç ferah bir görünüme kavuşuyor.

Benim kullandığım Peugeot 5008 Premium Pack adı verilen zengin donanımlı versiyonun fiyatı 58 bin lira. Bu araçta opsiyonel olarak deri koltuk, JBL müzik sistemi gibi donanımlar alınabiliyor.

DS efsanesi yeniden doğdu

Fransız otomobil üreticisi Citroen’in efsanevi DS modelinin yeniden yorumlanmasıyla ortaya çıkan serinin ilk aracı olan DS3, Türkiye’de satışa sunuldu. DS3, kişisel beğenileri yüksek, stil sahibi ve ileri teknolojiye meraklı tüketicileri hedefliyor. Geçtiğimiz günlerde Bozcaada’da yapılan bir test sürüşüyle tanıtılan DS3, kişiselleştirilebilen tavan rengi, göz alıcı LED lambaları gibi özellikleriyle dikkati çekiyor. Araç içinde ön panel, vites topuzu ve diğer iç aksesuarlar farklı renk, kumaş ve malzeme kombinasyonları ile özelleştirilebiliyor. Citroen DS3 şehir içinde kolay kullanım olanağı sağlıyor. Çok amaçlı sportif Coupe tasarımına sahip DS3, 5 kişilik koltuk kapasitesi ile kompakt bir araca yakışır genişlikte araç içi alan sunuyor.

Euro NCAP testlerinden 5 yıldız alan Citroen DS3, ayrıca zengin bir güvenlik donanımı listesine sahip. Türkiye distribütörlüğünü Bayraktar Holding’in yürüttüğü Citroen’in bu en yeni modelinin fiyatı 43 bin liradan başlıyor. En üst motor ve donanım seviyesine sahip 156 beygir gücündeki Dsport’un anahtar teslim fiyatı ise 46 bin lira.

Mazda’nın amiral gemisi geliyor

Japonya’nın prestijli otomobil üreticisi Mazda’nın Avrupa’da büyük satış başarısı elde eden üst sınıf sedan modeli Mazda 6’nın yenilenen versiyonu, haziranda Türkiye’de de satışa çıkıyor. Yeni model, DISI tipi 2.0 litrelik motoruyla, 193 Nm tork ve 155 beygir güç değerlerine sahip. 5 ileri activematic şanzımanı otomatik ve manuel olarak opsiyonel olarak sunuluyor. Geçen yıl Türkiye’de 3 bin adet satış gerçekleştiren ve bir önceki yıla göre yüzde 248 artış yakalayan Mazda, 2002’de lanse ettiği 6 serisi ile başlangıcından itibaren dünyada 1.8 milyondan fazla sattı.

Opel’in başarılı modelleri General Motors’u rahatlattı

Amerikan otomotiv devi General Motors (GM) 2007’den bu yana yılın ilk çeyreğinde ilk kez kâr açıklaması yaptı. Kârın 865 milyon dolar olduğu açıklandı. GM son bir yıldaki kayıplarının çoğunu finanse ettiği Kuzey Amerika’da faiz ve vergiler öncesinde 1.2 milyar dolar kazanç sağladı. Dördüncü çeyrekte GM Kuzey Amerika’da 3.4 milyar dolar kaybetmişti. Şirketin kârlılığında Corsa, Astra ve Insignia gibi yeni modellerin ve tüketicilerin artan güveninin de etkisi bulunuyor. GM’in Avrupa’daki en büyük markası olan Opel’in Corsa modeli yenilenmiş versiyonuyla büyük ilgi görüyor. Yoğun ilgi nedeniyle Opel, kompakt otomobili Corsa’yı yılda 16 bin adet daha fazla üreteceğini açıkladı. Şubat ayında yeni haliyle pazara sunulan Corsa benzinli ve dizel motorlarıyla Türkiye’de de küçük sınıfın en çok satan modelleri arasında yer alıyor.

Skoda’dan uygun fiyata alternatif

Yenilenen Skoda Roomster Türkiye’de satışa sunuldu. İleri teknoloji ürünü bir aracı uygun fiyata sunma iddiasıyla üretilen Roomster, dizaynı ile de farklılık yaratıyor. Üstün özelliklerinin yanında opsiyonel dinamik donanım paketi ile hem estetik hem de görsel şöleni yaşatmayı amaçlayan Roomster, segmentinde farklı bir alternatif olarak öne çıkıyor... Opsiyonel donanım olarak yalnızca 1500 lira ödeyerek sahip olunan panaromik cam tavan ve 15 inç alüminyum alaşım jantlar ile Roomster, teknolojinin yanında şıklığı da temsil ediyor. Yenilenen Roomster 25 bin 490 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

3