Liderliğin sırrı yeni Fiat'lar

Kriz yılı olan 2009'u 84 bin 820 adet satışla lider bitirdiklerini belirten Fiat Marka Direktörü Okan Baş, bu başarının temel nedeninin yeni ürünleri etkin şekilde pazara sürmeleri olduğunu söyledi

Liderliğin sırrı yeni Fiat'lar

STOKSUZ YAKALANDI

Kriz yılını lider kapatan Fiat’ın Marka Direktörü Okan Baş, bu başarının sırrını, ‘yeni ürünleri etkin şekilde pazara sunmak’ sözleriyle özetledi. Geçen yıl krizin otomotivde sert düşüşe ve stok birikimine sebep olduğunu belirten Baş, buna karşılık Fiat’ın hiç stoğu olmadığını kaydetti. Baş, sıkıntıyı hissettikleri andan itibaren hızlı önlemler aldıklarını ifade ederken, sektörün 2009 planlarını krize göre yaptığını, pazarın 350 bin gibi düşük seviyede gerçekleşeceğinin tahmin edildiğini bildirdi.

KAMPANYALAR ETKİLİ OLDU

15 Mart’a kadar pazarın büyük sıkıntı yaşadığını belirten Baş, hükümetin iki aşamalı olarak ortaya koyduğu Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) indiriminin büyük talep yarattığını söyledi. Ekimde ÖTV indirimi bittikten sonra, markaların kampanyalara yöneldiğini kaydeden Baş, tüm bunlar sonucu pazar satışlarının 2009 sonunda 557 binle 2008’in yüzde 13 üzerine çıktığını söyledi. Baş, bu süreçte Fiat’ın nisanda ele geçirdiği liderliği yıl sonuna kadar hem ticari hem binek araçta sürdürdüğünü dile getirdi.

SATIŞI YÜZDE 40 ARTTI

2008’de Fiat’ın 61 bin araç sattığını kaydeden Baş, 2009’da bu oranı yüzde 40 artırarak 84 bin 820’ye yükselttiklerini söyledi. Baş, liderlik sırrını şöyle açıkladı: “Yeni ürün versiyonlarını etkin şekilde piyasaya sunduk. Fiorino’nun Trekking ve Combi’nin yeni dönemi vardı. ÖTV indirimi ile birlikte Linea’nın 1.6 dizelini sunduk. Sonra Albea’nın Premio, Doblo’nun Safeline, Grande Punto’nun Evo’su geldi. Ürün yelpazemizi etkili iletişim kampanyalarıyla destekledik ve liderlik geldi.”

KENDİ FİORİNO'NU TASARLA

Fiorino’nun 2009 sonunda 30.374 adet satışla Türkiye’nin en fazla satan hafif ticari aracı olduğunu belirten Baş şöyle devam etti: “Ticaretin yakışıklısı’ olarak Aralık 2007’de sunduğumuz Fiorino çok sevildi. Şimdi tüketicinin Fiorino’sunu tasarlamasına yönelik www.benimfiorinom.com’u oluşturduk. Siteye girenler seçeceği aksesuarlarla kendi Fiorino’sunu yaratabiliyor. Buradan aldığımız verilerle önümüzdeki 6 ay içerisinde Fiorino’nun özel bir serisini üretmeyi planlıyoruz.”

İnci Neşeli ÖZOĞLU

2