Markalaşma için dev adım

İhracatçılar, markalar ve alışveriş merkezleri yurtdışında Türk markalarının yer alacağı ortak alışveriş merkezi kurmak için işbirliği yaptı

Markalaşma için dev adım

TİM’in önderliğinde kuruldu

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD), Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) önderliğinde Türk markalarının ismini yurtdışında duyurmak için işbirliği yaptı. Oluşturulan ‘Perakende Yatırım Koordinasyon Kurulu’, yurtdışında Türk markalarının ağırlıklı olacağı alışveriş merkezi ve mağazalar kuracak.

Hedef en az 10 mağaza

Protokolün dünkü imza töreninde konuşan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, hedeflerinin ihracatın katma değerini artırmak olduğunu vurguladı. Mağazalar açıldıkça siparişler ve üretimin otomatiğe bağlanacağını, her sezon ‘sipariş gelecek mi?’ endişesinin ortadan kalkacağını belirten Büyükekşi, “Amacımız, markalarımızın her ülkede bir mağaza açması değil, her ülkede en az 10 mağaza açması” diye konuştu.

Fas’ın üç kentine gidecek

Mehmet Büyükekşi, kurulun ilk olarak Fas’ın 3 kentine yatırım için ziyaret düzenleyeceğini, daha sonra sırada Suriye’nin yer aldığını söyledi. Kurulun sekreterya hizmetlerini TİM’in sağlayacağını belirten Büyükekşi, “Derneklere fırsatları değerlendirmek, yeni yollar bulmak ve küresel tanıtım faaliyetleri konusunda destek vereceğiz. Hedef pazarlara ticaret heyetleri göndereceğiz” dedi.

Alışveriş cenneti olacak

Törende konuşan BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz da Türkiye’nin çevre ülkeler için alışveriş cenneti olacağını söyledi. AYD Başkanı Hakan Kodal, markaların bireysel olarak yurtdışına açılma girişimlerinin stratejik bir platform ile koordine edileceğini belirtirken, AMPD Başkanı Mehmet Nane de Türk firmalarının yurtdışındaki fuarlara ücretsiz davet edildiğini, protokolün tarihi bir anlam taşıdığını kaydetti.