MINI Cooper Countryman D Şeker

MINI Cooper Countryman D Şeker

MINI Cooper Countryman D Şeker

MINI Cooper’ı çoğumuz düşük ağırlık merkezi ve sert süspansiyonuyla hatırlarız. MINI mühendisleri Go-Kart sürüş özelliğine sahip olan haylaz çocuğun kimyasını değiştirip daha yüksek yapılı, 4 kapılı bir otomobil haline getirmiş. Buraya kadar her şey normal gibi geliyor ancak yeni test konuğumuzun bir başka özelliği daha var. MINI modellerinde alışık olduğumuz benzinli motor ve otomatik şanzıman yerini dizel ve manuel şanzımana bırakmış. Bakalım bu ezber bozan ayrıntılara sahip MINI nasıl bir grafik çizecek?



 Tasarım 

 MINI Cooper Countryman, özellikle ön yüzü ile Cooper’dan ayrılıyor. O şirin görüntü yerini daha olgun bir yapıya bırakmış. Bu yapının oluşmasında geriye doğru uzanan far grubunun etkisi büyük. Ayrıca ızgara grubu ve tampon altındaki havalandırma ızgarasıyla da Cooper S Countryman All 4’dan ayrılıyor. Yan bölüme geldiğimizde şişkin çamurluklar otomobile heybetli bir görüntü kazandırırken bu yapı çamurluk kenarlarındaki siyah mat detaylarla desteklenmiş. Yan bölümde çamurluk üzerindeki nikelajlı parçalar dikkat çekerken aracın yüksek yapısı da bu bölümden daha iyi anlaşılıyor. Arka bölüme geldiğimizde ise yükseltilmiş omuz çizgisi, daralan arka cam öne çıkıyor. Plakanın aşağıya konumlandırılmasıyla bagaj kapağının daha sade bir hal alması sağlanmış. Boyut disiplinine baktığımızda MINI Cooper Countryman 4097 mm uzunluğa, 1789 mm genişliğe, 1561 mm yüksekliğe ve 2595 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Nissan Juke’dan 38 mm daha uzun, 24 mm daha geniş 4 mm daha alçak ve 65 mm daha fazla dingil mesafesine sahip.


İç Mekan

 

 Otomobilin içinde MINI modellerinin klasik tasarım anlayışını yansıtan bir iç mekânla karşılaşıyoruz. Ön konsolun orta bölümüne konumlandırılmış hız göstergesi, devir göstergesi ve direksiyon tasarımı bunu yansıtan en büyük öğeler arasında.  Ancak burada orta konsolu yol bilgisayarı olarak tercih ederseniz alışıla gelmiş hız göstergesi bir anda sizi şaşırtabilir. Ergonomi anlamında sıkıntısı bulunmaya otomobil önde ve arkada oturan bireylere yeterli alanı sunmayı başarıyor. Ön taraftaki cam açma kapama düğmeleri uçak kokpitini andıran cinsten. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Bunun dışında özellikler virajlarda misafirlerine destek veren koltuk çıkıntıları ile göz dolduruyor. İç mekânda sağladığı geniş alanın yanı sıra bagaj bölümünde de size 350 litrelik bir alan sağlayan MINI Cooper Countryman koltuklar yatırıldığında bu alanı 1170 litreye kadar taşıyabiliyor.

Motor


 MINI’ler de alıştığımız benzinli motor yerini bu modelde dizel üniteye bırakmış. 1.6 litrelik dizel ünite 4000 d/d’da 112 Bg güç ve 1750 d/d’da ise 270 Nm tork değeri üretiyor. Manuel şanzıman ile kombine edilmiş bu ünite ile MINI, 0-100 Km/s hızlanmasını 10,9 saniyede tamamlarken maksimum 185 Km/s’lik bir hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 4,4 litre olarak belirtilmiş. Bu motor MINI’ye yeterli performans sağlıyor. Özellikle alt devirlerde yüksek torku ile canlı kalan motor üst devirleri pek sevmiyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri bir MINI için imkânsız görülebilir ama bu minik haylaz testimiz sırasında 5,4 litrelik yakıt tüketim ortalamasına imza attı.

Konfor ve Yol Tutuşu


 MINI Cooper Countryman’de orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Bu süspansiyon ve hisli direksiyon kutusu yüksek yapıya rağmen otomobilin başarılı bir yol tutuş grafiği çizmesini sağlıyor. Süspansiyonlar özellikle hafif arazi kullanımında sizlere konforlu bir sürüş sağlıyor. Test aracımızdaki gibi dört koltuğa sahip bir Countryman’de her yolcu rahat yolculuk yapabiliyor. Aracın ön koltuklarında sunulan konforun bir benzeri arka koltuklarda da sunuluyor. Konfor konusunda tek sıkıntı ise dizel motorun kabin içine yansıyan sesi oluyor. Ancak ekonomik ve performans ikilisini bir arada sunabilen motor bu detayı unutturabiliyor.

Güvenlik


 MINI Countryman, 2010 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı.

 

Yorum-Alper GÜLER


MINI tarz sahibi olmak isteyenlerin tercih ettiği markalar arasında yer alıyor. Birçoğumuz bu otomobili şirin ve bir o kadar ilgi çekici yapısıyla hatırlıyorduk. Evet, bu otomobil ilgi çekiciydi ancak ülkemizdeki yakıt fiyatları bu otomobilin ilgi çekici yönünü törpülüyordu. Bu doğrultuda dizel motora kavuşan bu haylaz ekonomi ve performansı size bir arada sunmayı hedefliyor. 6 ileri manuel şanzıman ekonomi konusunda en büyük yardımcınız. Bu artılar ile Countryman Dizel ile testimiz sırasında 5,4 litrelik değer elde ettik. Ancak biraz daha sabırlı ve ayağınıza hâkim olabilirseniz fabrika verilerini tutturmanız mümkün.  Sürüş dinamiklerinde yüksek yapısına rağmen başarılı grafik çizebiliyor ama bir MINI Cooper değil. Özellikle virajlarda hisli direksiyon size yardımcı olsa da yüksek yapısından dolayı ESP’ye ihtiyaç duyabiliyorsunuz. Asfalttan ayrılıp hafif araziye girdiğinizde de MINI başarılı işler çıkarabiliyor. Ama aracın 2 çeker olduğunu unutmamak gerekiyor. Bu zeminde arkadan kaymalar yaşatan ufaklık, size keyifli dakikalar yaşatıyor. Fiyat konusunda 75 Bin TL’ye yakın bir etikete sahip. Tarz sahibi olmak veya farklı olmak için kesenin ağzı açılmalı ancak rakiplerinin daha makul fiyatlara daha ilgi çeken modeller sunabiliyor olması MINI’nin şansını zayıflatıyor.

 

Teknik Özellikler
Motor: 1.6  
Motor Hacmi: 1598 cc  
Silindir Adedi: 4  
Maksimum Güç: 112 Bg 4000 d/d  
Maksimum Tork:  270 Nm 1750 d/d  
Şanzıman 6 İleri Manuel   
Performans    
  0-100 km/s Hızlanma 10,9 s
  Maksimum Hız: 185 km/s
     
Frenler    
  Ön: Hava Kanallı Disk
  Arka: Disk
     
Yakıt Türü   Dizel
Yakıt Tüketimi    
  Şehir İçi: 4,7 lt
  Şehir Dışı: 4,2 lt
  Karma: 4,4 lt
  Test: 5,4 lt
  CO2 Emisyonu 115gr/km
Boyutlar    
  Uzunluk: 4097 mm
  Genişlik: 1789 mm
  Yükseklik: 1561 mm
  Dingil Mesafesi: 2595 mm
  Bagaj Hacmi: 350 lt
  Yakıt Depo Kapasitesi: 47 lt
  Boş Ağırlık: 1385 kg
  Lastik Boyutu: 205/60-R16