Ekonomi Orka Holding kabına sığmıyor

Orka Holding kabına sığmıyor

Paylaş
Orka Holding kabına sığmıyor

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Mağaza sayımız yurtiçinde ise 200’e ulaşmış olacak. Dünyaca çok bilinen markalar artık karşımızda duramıyor. İtalya’da 9 günde 9 yeni satış noktası açtık. Dünyanın en hızlı çıkış yapan dört markasından biri de biziz” dedi. Süleyman Orakçıoğlu sorularımızı yanıtladı:

Damat, Tween, D'S markalarının sahibi Orka Holding, yurtdışı mağa sayısını 2016 sonu itibariyle 100'e çıkarıyor.

D’S Damat bir dünya markası olma yolunda hızla ilerliyor. Bunun için attığınız adımları biraz anlatır mısınız?

Orka Holding’in tüm markalarıyla dünyada etkinliğimizi giderek artırıyoruz. Vazgeçilmezlerimiz olan tasarım, inovasyon, kalite, fonksiyonellik ve doğru fiyat politikasıyla markalarımıza olan ilgi hem ülkemizde hem de tüm dünyada artmaya devam ediyor.

Hangi ülke şehrinde kaç mağazaya ulaştınız, hedefte nereler var?

Dünya üzerinde Avustralya’dan Panama’ya, İtalya’dan Rusya’ya, Güney Afrika’ya ve Mısır’a kadar bir çok yere ve noktaya ulaştık. Geçtiğimiz ay yalnızca İtalya’da 9 günde, 9 farklı şehirde 9 mağaza açtık. Romanya’da geçtiğimiz ay açtığımız iki mağaza ile birlikte toplam 11 mağazaya ulaştık. Rusya’da ise toplam 7 mağazamız var. 2016 yılsonu hedefimiz 200 yurtiçi ve 100 yurtdışı mağaza ile toplam 300 adet mağaza sayısına ulaşmak.

Bu arada online işler nasıl gidiyor?

Teknoloji şirketimiz, online satışta, dijital marketingde ve sosyal medyada marklarımızın etkin olması konusunda markalarımıza destek oluyor. Bu yılsonuna kadar her iki web sitemizi de yeniliyoruz ve yeni konseptimizle müşterilerimizin hizmetinde olacağız. Önümüzdeki dönemlerde online satışın toplam satıştaki payının 2 katına çıkmasını yani yüzde 10 seviyesine ulaşmasını planlıyoruz.

Aynı zamanda üreten de bir hazır giyimcisiniz. Buradaki amacınız nedir?

2015 yılında faaliyete geçirdiğimiz Avrupa’nın en modern fabrikası ile kalite, tasarım, inovasyon ve yüksek teknoloji dörtgeninde ürün kalitemizi en yükseğe çıkartarak ürünlerimize olan ilgi ve algıyı sadece kendi ülkemizde değil dünyanın her yerinde dünyanın en hızlı gelişen ve büyüyen markaları arasında çok büyük ilgi görüyoruz.

Erkek giyiminde bir dünya markası olurken teknolojiyi de en üst seviyede kullanıyorsunuz?

Konfor ve hızlı yaşan için neler yapıyorsunuz? Moda sektörü artık daha fonksiyonel ve inovatif ürünlere yöneliyor. Biz de bu yönde gerekli Ar-Ge çalışmalarını yaparak bu tür ürünlere yıllardır ağırlık veriyoruz. Artık tüketici bu yeniliklere uyum sağlamakla kalmıyor, bu yenilikleri talep ediyor. Örneğin sıklıkla seyahat edenler erkekler için birebir, kırışmayan ve rahatça bavulda taşınabilen Travel Serisi takım elbiseler, Damat ceketlerin içine yerleştirilen cep telefonlarının yaydığı radyasyona karşı koruma sağlayan bakır elyaf, su ve leke itici Nanocare gömlekler, kolay ütülenebilen Easycare gömlekler gibi ürünler hem insan hayatını kolaylaştıran hem de stil sahibi parçalar olarak öne çıkıyor.

● Daima çok iddialı hedefleri olan ve bunları bir bir tutturan bir firma oldunuz. Damat’ı kaç yıl sonra nerede görüyorsunuz?

2018 yılı sonunda yurtiçi ve yurtdışı mağaza sayımızı eşit hale getirmek birinci hedefimiz. 2. Hedefimiz 2023 yılında cumhuriyetimizin 100. Yılında kendi segmentimizde dünyada 1 numara olmak. Bu konuda ekibimizle birlikte inançla hedeflerimize yürüyoruz.

Haberin Devamı