Peugeot 5008 1.6 dizel – otomatik test sürüşü ve incelemesi

Peugeot, kötü giden modellerinden ısrar etmiyor. İlk olarak birinci nesli MPV gibi görünen 3008’i gerçek bir SUV’a dönüştürdü. Şimdiyse küçülen MPV pazarında mücadele veren 5008’i hem MPV değişkenliğine hem de güçlü bir SUV görünümüne kavuşturdu. Bunu yaparken de esinlendiği nokta yeni 3008 oldu. YAZI: TULU DARICAN

16 Ocak 2018, Salı 06:55
A A
Peugeot 5008'in dış tasarımı nasıl?

Peugeot 5008'in dış tasarımı nasıl?

Başta dediğimiz gibi 5008’in tasarımı 3008’i andırıyor. Hatta yana geçip aracın uzunluğunu görene kadar onu 3008 ile karıştırmak çok kolay.

Peugeot 5008'in ön tasarımı nasıl?

Peugeot 5008'in ön tasarımı nasıl?

Ön yüzde yer alan radyatör ızgarası ve keskin hatlar aracı güçlü göstermiş. Şişkin tasarlanan çamurluklarla da büyük görünüm desteklenmiş. Kullanılan krom eklentilerle şık görünüm elde edilmiş.

Peugeot 5008'in yan tasarımı nasıl?

Peugeot 5008'in yan tasarımı nasıl?

Aracı yandan incelediğimizde büyük yapı dikkatlerden kaçmıyor. Jantların çaplarının da büyük tutulması sportif yapıyı desteklemiş. Tavanın arka bagaj kapağına kadar düz ilerliyor olması aracın MPV genlerinden aktarılan bir özellik.

Peugeot 5008'in arka tasarımı nasıl?

Peugeot 5008'in arka tasarımı nasıl?

Arkada kullanılan pek çok tasarım öğesi de 3008’den transfer. Pençe formlu stoplar şık görünürken onların arasındaki lake detaylar da aracın kalite algısını artırıyor.

Peugeot 5008'in iç mekanı nasıl?

Peugeot 5008'in iç mekanı nasıl?

Peugeot i-Cockpit ikinci nesliyle Peugeot 5008’de de yerini almış. İlk kez 3008 ile tanıştığımız bu tasarım anlayışı, rakiplerinin 10 yıl önünde çizgilere sahip. Bu konuda Peugeot tasarımcılarını tebrik etmek gerekiyor. İşçilik ve malzeme kalitesi de yüksek.

Peugeot 5008'in göstergeleri nasıl?

Peugeot 5008'in göstergeleri nasıl?

Kokpitin dikkat çekici bir parçası halk arasında hayalet gösterge olarak bilinen dijital göstergeler. Pek çok seçeneğe sahip bu göstergeleri ihtiyacınıza ya da zevkinize göre tümüyle özelleştirebiliyorsunuz.

Peugeot 5008'in müzik sistemi nasıl?

Peugeot 5008'in müzik sistemi nasıl?

Orta konsolun en üstünde 8 inçlik, dokunmatik bir ekran yer alıyor. Bu ekran tüm donanım seviyelerinde standart. Ekranın dokunma hassasiyeti başarılı. Fakat klimanın bu ekrandan kontrol ediliyor olması bazılarının hoşuna gitmeyebilir. GT ve test otomobilimiz gibi GT Line donanımla birlikte iç mekan ambiyans aydınlatmalarının yanı sıra parfüm seçeneği de sunulduğunu belirtelim.

Peugeot 5008'in iç genişliği ne kadar?

Peugeot 5008'in iç genişliği ne kadar?

Peugeot 5008, 4641 mm uzunluğa, 1844 mm genişliğe, 1640 mm yüksekliğe ve 2840 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile önde ve arkada yeterli genişliği sunuyor. En arka 3. sırada da iki koltuğa yer verilmiş. Buraya daha çok çocuklar oturabilir. Yetişkinler için bu alan çok da yeterli değil.

Peugeot 5008'in bagaj hacmi ne kadar?

Peugeot 5008'in bagaj hacmi ne kadar?

İç mekanda vites önünde, yanında ve gerisinde yeterli alan mevcut. Vites kolunun önündeki alan en üst 3 donanım seviyesinde kablosuz şarj desteğine sahip. Bu özellik kablo karışıklığı giderme açısından harika. Modelin bagaj hacmi ise 780 litre olarak belirtiliyor.

Peugeot 5008'in motor seçenekleri nedir?

Peugeot 5008'in motor seçenekleri nedir?

Peugeot 5008 ülkemizde iki benzinli ve bir de dizel motor seçeneği ile satılıyor. Test aracımızdaki 1.6 litrelik dizel motor 3500 devir bandında 120 beygir güç ve 1750 devir bandından itibaren ise 300 Nm tork değeri sunuyor.

EAT6 şanzıman nasıl çalışıyor?

EAT6 şanzıman nasıl çalışıyor?

Aisin firmasının geliştirdiği, 6 kademeli, tam otomatik şanzıman EAT6 ile bu gücü ön tekerleklere ileten araç, gövde ağırlığı sebebiyle ilk kalkışlarda performansını göstermekte zorlanıyor. Aracın 0-100 km/s hızlanması 11.9 saniye sürüyor.

Peugeot 5008'in yakıt tüketimi ne kadar?

Peugeot 5008'in yakıt tüketimi ne kadar?

Fabrika verilerine göre aracın karma tüketim ortalaması 4.3 litre. Ancak performansı etkileyen ağırlık burada da kendisini gösteriyor. Benim kullanımım sonucu yakaladığım test tüketim ortalaması 6.8 litre olarak gerçekleşti.

Peugeot 5008 konforlu mu?

Peugeot 5008 konforlu mu?

Modelde yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sayede model konforlu bir sürüşü var. Çok kısa darbeler hariç süspansiyon sistemi sessiz çalışıyor.

Peugeot 5008'in yol tutuşu nasıl?

Peugeot 5008'in yol tutuşu nasıl?

Yol tutuş sorunsuz. Gövde salınımları yüksek ağırlık merkezine karşın rahatsız etmiyor. Ancak kombine virajlarda direksiyon sisteminin bazen hissiz kaldığını gözlemledik.

Peugeot 5008'i kim satın almalı?

Peugeot 5008'i kim satın almalı?

Otomobil alırken tüketicinin kararını ihtiyaçlarına göre vermesi şart. Bu durum Peugeot 5008 gibi otomobillerde daha çok ortaya çıkıyor. Eğer 7 koltuğa ihtiyacınız yoksa bence 5008 almak için de hiçbir nedeniniz yok. Peugeot 3008 modeli sizin tüm ihtiyacınız fazlasıyla karşılayacaktır. Üstelik çok daha uygun fiyata. Alım kararından sıyrılıp test aracımıza dönecek olursak; aracın eksiğini bulmak güç. Özellikle iç mekanıyla rakiplerine fark atıyor.