Peugeot'da hedef ilk 5

Çarşamba, 31 Ocak 2018 - 05:00

Yeni SUV modellerin etkisiyle satışlarını istikrarlı şekilde artıran Peugeot, 13 yeni araçla Türkiye’de ilk 5 marka arasında yer almayı hedefliyor.

Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, Peugeot Türkiye’nin 2017 değerlendirmesini ve gelecek beklentilerini paylaştığı toplantıda, binek araç satışını en çok artıran ikinci marka olduklarını ve bu yıl hedefin 47 bin adet satış olduğunu belirtti.


İbrahim Anaç, Peugeot’un tahminlerini de açıkladı. Buna göre binek otomobil ile hafif ticari araç pazarı 2019’da 1 milyon adedi geçerek rekor kıracak. Pazar 2019’da 1 milyon 60 bin, 2020’de 1 milyon 90 bin ve 2021’de 1 milyon 140 bin adede yükselecek.

13 YENİ MODEL GELİYOR 

İbrahim Anaç, gelecek dönemde pazar paylarını her yıl bir puan artırmayı hedeflediklerini ve 2021 yılına kadar yüzde 8’e çıkartarak ilk 5 markadan biri olmayı hedeflediklerini belirtti. Anaç, “Yeni model lansmanları bizim için oldukça önemli. Hedeflerimizde bayi sayısı ve satış verimliliğini artırmak var. 13 yeni modelin lansmanını yapacağız. SUV’daki atağımız devam edecek. Bayi başına düşen satış adedini 2 katına çıkaracağız” diye konuştu.

OPEL İLE SİNERJİ 

PSA Grubu’nun satın aldığı Opel’in Türkiye operasyonlarıyla ilgili olarak da konuşan Anaç, “Öncelikle bu orta ve uzun vadede grubu güçlendirecek bir adım. Opel, Türkiye’de mevcut yapısıyla devam edecek” dedi.

FORD'A YENİ MOTOR

Ford, tamamen yeni 2.0L Ford EcoBlue motorunu ticari araçlarında sunmaya hazırlanıyor. Ocak’ta Transit kamyonet ve van’larda sunulmaya başlanan EcoBlue dizel motor serisi önümüzdeki dönemde Transit Custom ve Tourneo Custom’da da görev alacak. 2.0L Yeni Ford EcoBlue dizel motor; 105, 130 ve 170 beyglik üç farklı güç ile görev alacak.

Motorun teknolojisi 240 beygir güce kadar dayanıklılık gösteriyor. EcoBlue dizel motor, Ford’un binek modellerinde 1.5 litre versiyonuyla sunuluyor.


2.0L EcoBlue motor, yakıt tasarrufu, performans ve çevreci özellikleriyle dikkat çekiyor.

'GÜCÜMÜZÜ PEKİŞTİRECEK'

Yeni 2.0L EcoBlue motor ile ticari araçlardaki liderliklerini pekiştireceklerini belirten Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “50 yılı aşkın süredir ürettiğimiz Transit ve sonrasında gelişen, büyüyen ticari araç portföyümüzle lider ticari araç markası olmaktan gurur duyuyoruz. Ticari araçlar ve ticari araç motor sistemlerindeki mühendislik ve üretim yetkinliğimizi Duratorq ve Ecotorq ile kanıtladık. 2.0L EcoBlue ile ileri motor teknolojilerindeki gücümüzü de bir üst seviyeye taşıyoruz” diye konuştu.

REKORTMEN PICK-UP

Toyota’nın efsane modelleri arasında yer alan Hilux, 2016’da olduğu gibi 2017’de de Türkiye’de en çok tercih edilen pick-up modeli oldu. Hilux, 4 bin 550 adet satışla yüzde 21.9 pazar payına sahip oldu.

Hilux, bu başarısıyla Toyota’nın 45 bin 209 adetlik satışında önemli bir rol oynamaya devam etti.



Hilux, satışa sunulduğu 1968’den bu yana global pick-up pazarında 18 milyon adedin üzerine satış elde etti. Türkiye pazarında yeni 2.4 litrelik motorla satışa sunulan Hilux, düşük yakıt tüketimi ve verimli performansıyla da öne çıkıyor.

Dayanıklılık konusunda standartları belirleyen pick-up haline gelen model, aynı zamanda 2.4 litre hacmindeki motoruyla daha düşük Motorlu Taşıtlar Vergisi oranıyla da avantaj sağlıyor.