www.posta.com.tr
  • Açılış sayfam yap
  • Üye Girişi
  • Canlı Skor
  • RSS
  • Mobil
  • ALTIN88,8360 %-0,08
  • BIST83574 %0,42
  • EURO2,8317 %-0,92
  • USD2,3133 %-0,59

Vücut geliştirme ilaçları öldürüyordu

Türkiye'de özellikle gençler tarafından rağbet gören vücut geliştirme ilaçlarının gelişigüzel kullanılması, ciddi sağlık sorunlarına neden oluyor

18 Ekim 2011 - 15:07
Yazı Boyutu:

Hem Türk, hem de Kazak vatandaşı olan 23 yaşındaki Murat Cem Aykanat, vücudunu geliştirmek uğruna kullandığı ilaçlar nedeniyle az kalsın sağlığından oluyordu.

Kas gelişimini daha çabuk gerçekleştirebilmek için kullandığı ilaçlara bağlı olarak kalp ana damarları yırtılan ve kalbi olduğunu 3 katı büyüyen Aykanat, Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kalp Damar Cerrahisi Klinik Şefi Doç. Dr. Ahmet Akgül tarafından ameliyat edilerek sağlığına kavuşturuldu.

HERKESTE AYNI ETKİYİ YAPMAZ

Doç. Dr. Akgül yaptığı açıklamada, Murat Cem Aykanat'ın kalp kriziyle hastaneye getirildiğini ifade ederek, hastayı ameliyat ederken şaşkınlık yaşadıklarını belirtti.

Akgül, çok nadir görülen şekilde kalbi besleyen 2 damarda yırtılma meydana geldiğini dile getirerek, “Hastamızın kalbi besleyen ana damarlarından biri baştan aşağı yırtılmıştı. Diğerinin başlangıcında yırtık vardı. Kalp olduğunun 3 katı büyüklüğündeydi” dedi.

Bu kadar genç yaşta bir kişide bu tür rahatsızlığa tıp tarihinde ender rastlandığını vurgulayan Akgül, hastanın bypass ameliyatı ile 2 damarının değiştirildiğini kaydetti.

Hastasının vücut geliştirmek için steroid, amino asit, protein tozu gibi ilaçları son 4,5 ayda çok yoğun bir şekilde kullandığına dikkati çeken Akgül, şöyle devam etti:

“Bilinçsizce kullanılan amino asit, steroid ve protein tozu gibi kas geliştirici ilaçların hem hormonal, hem de kardiyovasküler sistem üzerinde çok büyük etkileri var. Doktora danışmadan, diyetisyen kontrolü altında olmadan yalnızca arkadaş bilgisiyle ya da vücudunu geliştirmiş birinin tavsiyesiyle bu tür ilaçları kullanılmamalı. Özellikle gençler vücutçulara özenerek, onları örnek alarak vücut geliştirme ilaçlarını kullanıyor. Ancak herkesin metabolizması aynı değil, herkesin vücudu aynı tepkiyi vermez. Bizim hastamız da arkadaşının kullandığı ilaçların aynısını aldığını söylüyor ama onun kalbi aynı tepkiyi vermedi. Normal kasını istediği gibi geliştiremedi ama kalp kası çok gelişti. Kalp olduğunun 3 katı büyüdü, damarları da buna dayanamadığı için baştan sona kadar yırtıldı.”

Yırtılan damarların değiştirildiğini, ancak kalp büyümesi için bir şey yapılmasının mümkün olmadığını anlatan Akgül, kalp büyüklüğünün zamanla yavaş yavaş küçüleceğini düşündüklerini kaydetti.

Kullandığı ilaçlar nedeniyle hastanın ölümden döndüğüne işaret eden Akgül, 22-23 yaşındaki birinin kalbinin bu kadar büyük olmasının hiç normal bir durum olmadığına işaret eden Akgül, kendisinin bu kadar genç yaşta kalp damarları yırtılan ve kalbi 3 katı büyüyen bu tip bir vakayı duymadığını belirtti.

Doç. Dr. Ahmet Akgül, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Kozmetik, estetik ya da ne amaçlı olursa olsun kulaktan dolma bilgilerle veya birini örnek alarak 'komşu tıbbı' ile duyduklarınızla ilaçlarınızı değiştirmeyin ya da ekstra bir ilaç kullanmayın. Özellikle anabolizan maddeler, steroid, amino asit, protein tozları gibi vücut geliştiriciler vücudun birçok mekanizmasını, metabolizmasını değiştiriyor. Murat Cem Aykanat, önümüzdeki bir örnektir. Bunlar çok riskli konular. Bu tip ilaçları doktor ve diyetisyen kontrolü dışında hiçbir şekilde tavsiye etmiyoruz. Zararsız, yan etkisiz bir kimyasal yok. Hiçbir kimyasal, bitkisel de olsa yan etkisi olmadan vücutta metabolize olmaz. O nedenle kesinlikle doktor kontrolü olmalı. Hastamız 4,5 ay gibi kısa bir sürede çok fazla doz kullanmış. Doz fazla olduğu için kalp dayanamayıp genişlemiş ama damar genişleyemediği için ortadan ikiye ayrılmış. Sağ taraftaki damarın girişi esas ana damar boylu boyunca yırtılmış.”

DİĞER OLUMSUZ ETKİLERİ

Vücutçular arasında yaygın şekilde özellikle spor salonlarında çok rahat kullanılan bu ilaçların büyüme ve erkeklik hormonlarını etkilediğini, bu yüzden vücudun daha erkeksi bir yapılanmasına neden olduklarını aktaran Akgül, amino asit ve proteinlerin kas kitlesinin artmasına yol açtıklarını kaydetti.

Steroidin testestoren düzeyini artırdığını, bunun sonucunda kiminde çok fazla kıllanmayla birlikte saç dökülmesi şeklinde kendini gösterebileceği gibi bir başkasında farklı etkilere neden olabildiğini söyleyen Akgül, kiminde iyi bir vücut gelişirken bir başkasında Murat Cem Aykanat örneğindeki gibi iç organ hasarı gelişebileceğini vurguladı.

Ahmet Akgül, ilaçların testesteron düzeyini artırdığı için kişide performans artışı da olduğunu, kas gelişimi ve performans artışına bağlı olarak bu tür ilaçları kullananların kendilerini çok zinde hissettiklerini kaydederek, bu tür etkilerin kişilerin bu ilaçları daha fazla kullanmasına yol açtığını bildirdi.

ANTRENÖR TAVSİYESİ

Murat Cem Aykanat da Kazakistan'da açtığı spor salonunda vücudunu geliştirmek için spor yaparken antrenörünün de tavsiyesiyle 4,5 ay önce steroid iğneler, amino asitler, doğal yağ yakıcılar, protein tozları gibi destekleyici ilaçlara başladığını ifade ederek, bu ilaçlardan her gün 3 öğünde yaklaşık 50 tablet aldığını ve 1 miligram da iğne olduğunu söyledi.

Bu ilaçları kendisine Kazakistan şampiyonluğu olan antrenör arkadaşının tavsiye ettiğini, internetten de yaptığı araştırma sonucunda zararlı olmadığına inanarak ilaçlara başladığını anlatan Aykanat, şunları dile getirdi:

“İstanbul'da doğup büyüdüm, çifte vatandaşım ben. Rahatsızlığım baş gösterdiğinde İstanbul'daydım. O sırada İstanbul'da olmam sanırım bir mucizeydi. Rahatsızlığım, hayatım boyunca yaşamadığım şiddetli bir baş ağrısı ile başladı. Birkaç gün sonra halı sahada futbol oynarken çok şiddetli göğüs ağrısı ve sıkışması yaşadım. Beni önce başka bir hastaneye, ardından da Bakırköy Dr. Sadi Konuk Eğitim ve Araştırma Hastanesine sevk ettiler. Gerisini hatırlamıyorum.”

İğneyi her gün antrenörünün vurgunu anlatan Aykanat, kullandığı ilaçların bu tür sonuçlara neden olabileceğini hiç tahmin edemediğini, bundan sonra doktora danışmadan asla hiçbir ilaç kullanmayacağını kaydetti.

A.A.


YORUMLAR

Bu haberle ilgili hiç yorum yapılmamış. ilk yorum yazan siz olun