www.posta.com.tr
  • Açılış sayfam yap
  • Üye Girişi
  • Canlı Skor
  • RSS
  • Mobil
  • ALTIN86,8350 %-1,19
  • BIST83860 %1,21
  • EURO2,8130 %-0,05
  • USD2,0885 %-0,10

En sorunlu bölgeleriniz için yağ eriten formüller

22 Temmuz 2012
Yazı Boyutu:

Bugün size 5 farklı vücut tipinin incelmesini sağlayacak en favori yağ yakıcı formüllerimi açıklıyorum. Bonus olarak ise yağ yakımına yardımcı 3 masum tatlının keyfini çıkarın. Sarkan göbeğiniz, yağlı kalçalarınız, geniş basenleriniz, sallanan kollarınızı eritmek ve bütün yağlarınızdan kurtulmak mı istiyorsunuz? Yıllarca, birçok insan tek bir diyetin herkesin sağlıklı kilosuna ulaşmasını sağlayacağını zannetti. Ancak farklı vücut tiplerinin kol, göbek, basen, kalça gibi sorunlu bölgelerde kilo vermek için özel diyetler gerektirdiğini gösteren son araştırmalara dayanarak bu düşünce artık değişmeye başladı. En çok incelmesini istediğiniz bölgelerinizde size yardımcı olacak en iyi 5 yağ düşmanını sizin için son teknoloji ve yenilikleri bir araya getirerek hazırladım.

1. Göbeğiniz için

Amerikalı kadınların yarısından çoğu fazla göbek yağlarıyla mücadele ediyor. Orta bölgedeki yağları eritmenin zor olmasının nedenlerinden biri strestir. ‘Savaş ya da kaç’ hormonları vücuda aşırı yüklemeye direnmesi için mesaj gönderir. Sadece 7 günde göbek bölgesindeki fazlalıkları yakmak için bunu deneyin:

- 1000 mg gamma linolenik asit (GLA) (her öğünden önce)
- Her yemekte yaklaşık 225 gr fasulye 1 hafta boyunca vücudun yağ hücrelerine yatıştırıcı kimyasal madde gönderen ve yağ depolarının bir kısmını terk etmesini sağlayan bir omega-6 yağ asidi olan, 1000 mg ilave GLA (gamma-linolenik asit) alın. Ayrıca her yemeğe bir fincan fasulye ekleyin. Fasulye midede çözülebilir lifler barındırır, karın yağına bağlı yanmayı azaltan iyi huylu bakteriler üretmeye yarar. Diyetinize yedi gün boyunca üçer kez fasulye eklemeyi deneyin.

İşte bazı tavsiyeler: Kahvaltıda: Bir fincan nohut yiyin. Öğle yemeğinde: Dondurulmuş, sağlıklı bir yemeğe karıştırılmış 1 fincan siyah nohut. Akşam yemeğinde: Yemeğe garnitür olarak 1 fincan normal veya başka bir çeşit fasulye ekleyin.

2. Kalçanız için

Evrim sonucu oluşan, koruma ve yalıtım sağlamak amaçlı, bazı insanlar genetik olarak arka kısımda yağ depolamaya daha yatkındır. Siz de bu vücut şekline sahipseniz, kalçanız kilo alacağınız ilk ve kilo kaybına uğrayan son yerdir. Yağı hızlı yakmak için şunu deneyin:

- Günde 2 kez kitosan ve kesilmiş süt proteini Bir tür deniz kabuğunun dış kısmından yapılan kitosan, bazı üreticiler tarafından yağ mıknatısı olarak anılır. Aslında, yağların bağırsak tarafından çekilmesini engelleyen ve bu sayede yağların vücudunuza girmesini ve kalçanıza yerleşmesini önleyen bir diyet olarak uygulanır.

Kesilmiş süt suyu yağsız amino asit kaynağıdır. Bu protein büyüme hormonlarını canlandırır ve vücudunuzun yağ yakmasını, yağsız kas kütleleri oluşturmasını sağlar. Çoğunlukla arka kısmınızdaki büyük kas kütlelerini hedef alır. Kalça yağlarını yakmak için haftanın 7 günü hem kahvaltıda hem öğle yemeğinde kitosan ve süt sağımından hemen sonra elde edilen kesilmiş süt proteini için.

3. Kollarınız için

Yarasa kanatları olarak da anılan sarkık üst kollar çoğu kadın için tam bir baş belasıdır. Yağ bu alanda depolanmaya meyillidir çünkü vücudunuz bu yağ birikintilerini enerji kaynağı olarak saklamak ister. Üst kol kısımdaki inatçı yağları yakmak için bir hafta boyunca aşağıdakileri tüketin:

- Günde 6 bardak maydanoz çayı
- Her öğünde 1 tane olmak üzere 3 adet tatlı patates Maydanoz güçlü antioksidan barındırır, idrar söktürücü etkisi vardır ve hormonların dengelenmesinde yardımcıdır. Hormonların dengelenmemesi üst kol gibi vücudunuzun belli kısımlarında yağ depolamaya yol açar. Maydanozu çay formunda tüketmek tokluk hissi uyandırır ve midenizi dolu hissedersiniz.

Maydanoz çayı doğal gıda dükkanlarında ve internette bulunabilir. Buna ek olarak, tatlı patatesleri bir hafta boyunca 3 ana öğününüzdeki tek karbonhidrat kaynağı olarak uygulayın. Tatlı patateslerde, kol yağı üreten ve yüksek glisemik (şeker) madde içeren gıdalara göre daha düşük glisemik madde vardır. Tatlı patateslerin keyfini her gün farklı tariflerle çıkarabilirsiniz; kahvaltıda krep olarak, öğle yemeğinde soyulmuş ‘yalancı’ kızartma olarak, akşam ise soyulmuş patates olarak.

4. Uyluklar için

Araştırmalar uyluk yağının vücudun diğer kısımlarındaki yağ depolarına nazaran metabolik olarak daha az aktif olduğunu gösteriyor. Bu inatçı bölgede yağ yakmak için vücudunuzun metabolik desteğe ihtiyacı var. Bu bölgede yağ yakmak için şunlarla metabolizmanızı hızlandırmaya çalışın:

- Her öğünden önce kalsiyum piruvat

- Bütün et ürünleri yerine et ürünlerinin yerine geçebilen gıdaları tercih edin Pirüvik asit bedende doğal olarak bulunur, şeker ve nişastanın enerjiye dönüşmesini sağlar, metabolizmayı hızlandırdığı görülür. Fakat uyluk yağlarının yanması için vücudun ürettiği pirüvik asitten daha fazlasına ihtiyaç duyarsınız. İlave kalsiyum piruvat uyluk gibi bölgelerde yağ depolamayı aza indirerek kilo kaybına yardımcı olmak için pirüvik asiti ve kalsiyumu birleştirir.

Bir hafta boyunca her öğünden önce 1000 mg kalsiyum piruvat alın. Hayvansal yağlar, uyluğunuzda depolanmaya meyilli yüksek doymuş yağ bulundururlar. 1 hafta boyunca et yemeyin. Bitkisel proteinleri tercih edin: bitkisel burgerler, soya soslu sosisliler ve kebap pastırmalar.

5. Tüm vücut bölgesi için

Yeni ve heyecan verici bir araştırma yeşil kahve çekirdeği ekstresi ile vücudun her bölgesinde yağ eritebileceğinizi gösteriyor. Güvenli kilo kaybı hapı olarak nitelendirilen bu şeyden fayda sağlayabilmek için:

 - Günde iki kez 800 mg yeşil kahve çekirdeği ekstresi alın. ‘Yeşil kahve’ kahvenin en saf hali olarak bilinir. Kahvenin kavrulmamış tohumları veya çekirdekleri glikoz emilimini yavaşlatır ve vücudunuzun her yerinde yağın birikmesini önler. Yeni bir çalışmada, bu ilaveyi alan katılımcılar ne egzersiz yaptılar ne de diyetlerini değiştirdiler, buna rağmen ortalama vücut ağırlıklarının yüzde 10’una yakınını kaybettiler. Yeşil kahve çekirdeği ekstresinden yararlanmak için, kahvaltıdan ve akşam yemeğinden yaklaşık yarım saat önce, büyük bir bardak su ile günde iki kez 800 mg alın. Birleştiricilerden, selülozdan veya diğer katkı maddeleri barındırmayan, ‘saf’ yeşil kahve çekirdeği ekstresi aldığınızdan emin olun. İnternetten alabilirsiniz.

Yağ yakıcı tatlılar

Aşağıda tedavideyken bile size yağ yakmada yardımcı olacak 3 çeşit basit ve lezzetli tatlı çeşidi sıralanıyor.

1. Zahmetsiz meyve cheesecake’i

Günlük üretimler, köy peyniri de dahil, diyete bağlı kilo kaybı ile ilişkilendirilmiştir. Buna ek olarak, meyvelerdeki lifler şişkinliği önlemeye yardımcı olabilir, sindirim sisteminizi ve sizi formda tutabilir.

Malzemeler

- Yarım su bardağı az yağlı peynir
- Yarım su bardağı taze veya dondurulmuş karışık meyve
- 1 paket stevia Karıştırın, soğuk servis edin.

2. Çok lezzetli sütlü barlar

Her biri sadece 80 kalori olan bu çubuklar en yoğun çikolata açlığınızı bile giderecektir. Ayrıca bu sütlü Hindistan cevizi, farklı bir şekilde sindirilen ve yağ hücrelerinde az miktarda depolanan, kilo kaybına yardımcı özel bir yağ barındırır. 3. Fıstık ezmeli yulaf toplar Bu lezzetli tarif yulaf lifleri ile doludur ve sizi tok tutmaya yardım eder. Fıstık ezmesindeki protein ise kas kütlesi oluşumuna ve yağ yakmaya yardımcıdır.

Malzemeler

- 2 çorba kaşığı fıstık ezmesi
- 2 çorba kaşığı doğranmış yulaf
- 2 çorba kaşığı fıstık ezmesi ve doğranmış yulafı beraber karıştırın. Top şeklinde sarın ve buzdolabında saklayın.

Açlık hissi halinde el altında bulundurulacak bazı yiyecekler nelerdir?

İşte bir bel yağlanma sorunu hakikati: Kötü yiyecekler hem içerdikleri kötü maddeler hem de sizi tam bir felaketin içine sürükleyebilecek şeyin kaynağı olan ‘kolay ve çabuk’ yiyecekler oldukları için kötüdür. Başarılı bir diyet planlamasının sırrı, kendinizi şeker barındıran ‘bel düşmanları’na kurban etmeyi hazır olduğunuz vakitlerde, yakınınızda size özel önceden hazırlanmış yiyecekler bulundurmaktır. Haftada bir kez aşağıdaki seçeneklerden favori listenizi çıkarın, bu sayede ihtiyaç duyduğunuz anda elinizi atıp kapabileceğiniz bir şeyiniz olacak.

Doğranmış sebzeler: Sizin tercihiniz. Doğrayın, paket yapın, yiyin. Havuç, üzüm, domates ve brokoli çiçeği iyi bir tercih, ancak jicama (yarı tatlı meksika patatesi tohumu), atıştırmalık şeker ve turuncu biber dilimlerini de tercih edebilirsiniz.

Sotelenmiş sebzeler: Sebze seçimi sizin. Sebzeleri kıyılmış sarımsak veya kırmızı pul biber veya iyi seçilmiş bir baş zerdeçal ile zeytinyağında soteleyin. Buzdolabında soğutarak garnitür olarak ya da mikrodalgada ısıtarak sıcak şekilde atıştırmalık olarak kullanabilirsiniz.

Çorbalar: Haftada bir kez doyurucu çorba yapın ve buzdolabında servis bardaklarında saklayın. Açlığı bastırmak için yemek öncesi, iştah açıcı olarak bir bardak yiyin veya atıştırmalık olarak bir bardak için.

Kesilmiş katı yulaflar: Eğer zamanınız kısıtlıysa, en az bir hafta yetecek kadar pişirin, bir hafta boyunca buzdolabında saklayabilirsiniz. Bu, bazı insanlar için ancak soyulmuş bir dilim ambalaj kâğıdı gibi gözükebilir ama tadı gerçekten iyidir.

Acil durum yiyecekleri: Her evin üçüncü dereceden açlık ateşini giderecek ‘yangın-söndürücü’ gıdalara, size iyi gelen yiyeceklere ihtiyacı vardır. Bir avuç badem, fıstık ya da ceviz, bir torba dolusu atıştırmalık, önceden doğranmış meyve ve sebzeler, kurutulmuş meyve (kayısı, kızılcık), edamame (yeşil soya fasulyesi, dondurulmuş gıda bölümünde bulunabilir). Gerçekten ihtiyaç duyduğunuzda ne mi yapmalısınız? Bu dilimli nane şekerlerinden alın, yemeklerin lezzetini bozar, iştahınızı kapatmaya yardım eder.

( 15.07.2012 tarihli Pazar Postası'ndan alınmıştır )

BU HABERİ PAYLAŞ