Şişmanlık depresyonuna karşı 10 adım

İngiliz Daily Mail Gazetesi, fazla kiloları nedeniyle depresyona giren kadınların bu durumdan çıkmalarını sağlayacak 10 adımlık formülü şöyle sıraladı

Şişmanlık depresyonuna karşı 10 adım

1- Sürekli giysi almaktan vazgeçin. Kadınlar gardıroptaki giysilerinin sadece yüzde 20’sini sürekli giyer. İçine giremeyeceğiniz kıyafetler alıp sonra da onları giyebilmek için zayıflayacağınızı düşünmek yanlış bir inanıştır. Üzerinize olan giysileri alın.

2- Pasta yapmak ve yemekten vazgeçin. Eğer illa pasta yapacaksanız bunun için birinin doğum gününü ya da bir kutlamayı bekleyin.

3- Hastayken çalışmayın. Nezle olan erkeklerin ne kadar ‘nazlandığını’ aklınıza getirin. Siz de onlar gibi davranın. Hastaysanız işten izin alın.

4- Mankenlere bakmayın. Mankenlerin vücutlarına bakmak moralinizi bozar.

5- Sürekli evi temizlemekten vazgeçin.

6- Çocuğunuzun odasını temizlemeyin. Bu iş çocuğunuzun görevidir.

7- Yorgunluğu görmezden gelmeyin. Yorulunca mola verin. Çünkü aşırı yorgunluk depresyonu artırır.

8- Beğenmediğiniz bir kitabı okumaya çalışıp sıkıntıya girmeyin.

9- Herkesin ‘renkli’ cinsel yaşamı olduğunu düşünmekten vazgeçin. Araştırmalara göre evli çiftlerin yüzde 90’ı ilk yıldan itibaren cinsel hayatlarından fanteziyi uzaklaştırıyor. Bu yüzden cinsel hayatınızın monoton olduğunu düşünüp moralinizi bozmayın.

10- Biriktirdiğiniz parayı mutfağı yenilemek ya da otomobil almak gibi harcamalar yapmak yerine tatile çıkarak değerlendirin.