Skoda adım adım büyüdü. Çek Cumhuriyeti’nin vasat markası, VW ile yeni bir çehreye kavuşmuştu. Şimdiyse yeni modelleriyle ana markanın yörüngesinden son hızla fırlamışa benziyor. Bunlardan birisi de Kodiaq.YAZI: TULU DARICAN Skoda Kodiaq, markanın ilk büyük boy SUV modeli olarak öne çıkıyor. Araç, VW markasının modüler platformu MQB üzerine geliştirilmiş. Çek kristal cam sanatı Skoda Kodiaq’ın tasarlanmasına yöne vermiş. Ön tasarımıyla markanın geçmiş tasarım anlayışı yepyeni çizgilerle birleştirilmiş. Keskin ve çekik farlar dikkat çekerken, geniş radyatör ızgarası da öne çıkıyor. Yan tasarımda aracın büyük boyutları hemen anlaşılıyor. Kapı üzerindeki kabartmalarla markanın amiral gemisi SuperB’e göndermeler bulunuyor. Arka kısım ise sıra dışı. Bagaj kapağı konkav bir görünüme sahip. Keskin çizgili stoplarsa hem iç hem dış tasarımıyla çok şık görünüyor. Kodiaq, 4.697 mm uzunluğa, 1.882 mm genişliğe ve 1.676 mm yüksekliğe sahip. Aracın ağırlığı ise; baz modelde 1.502 kg, testini gerçekleştirdiğimiz 4x4 seçenekteyse 1.625 kg olarak açıklanıyor. Aracın iç mekanı çok kaliteli tasarlanmış. Direksiyon simidinin altı düz tasarlanmış. Araçta orta konsolda tüm donanım seviyelerinde 8 inçlik dokunmatik bir ekran bulunuyor. Style donanımdan itibaren göstergelerin arasında renkli bir bilgilendirme ekranı daha yer alıyor. Kodiaq, iç mekan genişliğinde de iddialı. Önde 1.527 mm arkada ise 1.510 mm omuz genişliği sunuluyor. Arka diz mesafesi ise 104 mm olarak açıklanıyor. Önde orta boylular oturduğunda arkada neredeyse bacak bacak üstüne bile atacak diz genişliği bulunuyor. Ön koltuklarda ısıtma ve soğutma fonksiyonunun yanı sıra elektrikli ayarlanabilme ve ayarlı pozisyonu hafızaya alabilme de bulunuyor; elbette en üst donanımda. Araç 720 litre bagaj hacmi sunuyor. Arka koltuklar katlandığında bu hacim 2065 litreye ulaşıyor. Araç ayrıca 2 metre 80 cm’lik uzun yükleri de alabiliyor. Skoda Kodiaq geniş bir motor gamına sahip. Benzinli motor cephesinde sadece 1.4 litrelik motorlar yer alıyor. Baz seçenek 125 beygir gücünde. Dizel cephesindeyse tek motor 2 litrelik ünite. Test aracımız gibi 4x4 benzinli seçenekte görev yapan 1.4 litrelik TSI motor; 5000 devirde 150 beygir güç, 1500 ile 3500 devir arasında 250 Nm tork üretiyor. Motorun gücü 6 kademeli, çift kavramalı DSG şanzıman ile tekerleklere aktarılıyordu. Bu şanzıman uzun yolda performansıyla göz dolduruyor. Şehir içindeyse ilk hareketlerde geçişler hissediliyor. Araç cüssesine göre ekonomik. Fabrika verisi olarak 7.1 litrelik karma tüketim ortalaması açıklanıyor. Bizim test ortalamamız ise 8 litre olarak gerçekleşti. Skoda Kodiaq’da otomatik Haldex 4x4 sistemi görev yapıyor. Bu akıllı sistem üretilen torku ihtiyaç duyulduğunda %50 oranında arka tekerleklere aktarıyor. Normal kullanımdaysa gücün %90’ı öne, %10 arka tekerleklere iletiliyor. Aracın konfor düzeyi çok başarılı. Yol tutuşu da sorunsuz. Ancak ağır yapı ve yüksek gövde virajlardaki atikliği düşürüyor. Skoda, SuperB ile bambaşka bir markaya dönüşmüştü. Kodiaq ise onu çok daha öteye taşıyor. Araç her anlamda alıcısını menun edecek bir otomobil. Eksik aranırsa bulunabilir ama şu anki donanım paketleri her ihtiyacı karşılıyor. Üstelik Kodiaq benzer donanımdaki VW Tiguan’dan hem daha ucuz hem de benzinli motorla 4x4 opsiyonu sunuyor.