Tatil yaparken yaşlanmayın! (Tatilde cilt bakımı)

Yaz sıcaklarıyla birlikte deniz sezonu da açıldı. Güneşlenmek, denize girmek ve tatil yapmak herkesin hayali. Peki bilinçsiz güneş keyfinin sizi yaşlandırdığını söylesek tepkiniz ne olur?

05 Temmuz 2017, Çarşamba 12:39
A A
Biruni Üniversite Hastanesi Dermatoloji uzmanı Yard. Doç. Dr. Sibel Duysak, tatilcileri uyardı: ''Yaz aylarında değişen iklimsel faktörlere bağlı olarak cildimizde kuruma, lekelenme, kırışıklıklarda artma gibi olumsuz değişimler olabilir. Derinizi yaz aylarından mümkün olduğunca en az hasar ile çıkmasını sağlayın.''

SIK SIK CİLDİNİZİ NEMLENDİRİN

"Soğuk kış ikliminde kuruyan deri iyi nemlendirilmeyip yaza hazırlanmadan girilir  ise güneş, deniz ve klorlu havuz suyunun  etkisi ile ciltte daha fazla kuruma ve yıpranma olur'' diyen Dr. Sibel Duysak, ''Nemsiz deri bariyeri bozuk deridir ve bu nedenle dış ortamdaki irritan madde ve alerjenlere karşı  çok daha açıktır. Yaz dönemi en çok dikkat etmemiz gereken nokta derimizi çok iyi nemlendirmektir. Bunun için mutlaka düzenli nemlendiriciler kullanmalıyız ve günde 2-3 litre su tüketmeliyiz . Doğru nemlendirici seçimi cilt tipimize ve eşlik eden dermatolojik hastalığımızın olup olmamasına göre belirlenmelidir'' diye konuştu..

İşte Dermatolog Sibel Duysak'ın uyarıları:

"Derimizin gereken neminin sağlanmasında hyaluronik asit ve vitaminlerce zenginleştirilmiş mezoterapi uygulamaları ve somon DNA aşısı gibi güneş hasarı ile savaşan dermokozmetik yöntemlerin uygulanması da son derece faydalıdır. Özellikle yaz ayları başında derimizin yaza hazırlanmasında 30’lu yaşlardan sonra bu yöntemlerden destek almakta fayda var.

Yaz aylarında güneş etkisi kış dönemine göre çok daha hissedilir. Bu nedenle düzenli güneş koruyucu kullanımını ihmal etmemeliyiz. Güneş koruyucu kremimiz kış dönemi SPF= GKF ( güneşten koruma faktörü) 30 yeterli olur iken yaz aylarında SPF 50 olan ürünler tercih etmeliyiz.

3-4 SAATTE BİR TEKRAR EDİLMELİ

Güneş koruyucular kişinin yaşına, cilt tipine, mevcut dermatolojik hastalığına ve mesleki durumuna göre belirlenmelidir. Uygun güneş koruyucu seçimi için hekiminizden destek alabilirsiniz. Dışarı çıkmasak bile kremimizi açıkta kalan vücut bölgelerine sabah sürüp 3-4 saatte bir tekrar etmeliyiz.

D vitamini sentezi için bilinçli olarak güneş ışınlarından faydalanmalıyız. Yaz aylarında kol ve bacaklarımızın günlük 20 dk güneş koruyucusuz olarak güneş alması günlük D vitamini sentezi için yeterlidir.

GİYSİLERE DİKKAT!

Giysi seçimimiz de yaz ayları için derimizi korumakta önemli bir faktördür. Giyinmek halen en etkili ve en ucuz güneşten korunma yoludur. Giysilerin koruma değerleri; dokuma sıklığı, kalınlığı, ıslak olup olması gibi faktörlere göre değişmekle beraber SPF değeri 15-30 arasında değişmektedir. UV’nin %20-30 ‘u giysilerden geçebilmektedir. Sıkı dokumalılar, beyazlatılmamış pamuklular, ipekliler, likra gibi sentetik giysiler, koyu renkliler UV’yi daha az geçirirler."

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;