Toparlanma başladı

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği Başkanı Hakan Kodal, 2009'un ilk 6 ayının perakende için 'keyifli bir dönem' olmadığını belirterek, “Ancak toparlanma sürecine girildi” dedi

Çarşamba, 25 Kasım 2009 - 05:00

Toparlanma başladı

BİN KİŞİ İLE GÖRÜŞÜLDÜ

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği’nin (AYD), araştırma şirketi GfK Türkiye işbirliğiyle gerçekleştirdiği ‘AVM’lerde En Beğenilen ve Tercih Edilen Perakende Markaları’ araştırması sonuçlandı. Araştırma, 5 Eylül-2 Kasım 2009 tarihleri arasında, İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Adana, Bursa, Trabzon, Gaziantep, Diyarbakır, Denizli ve Konya’da, 18-55 yaşları arasında alışveriş merkezini (AVM) en az iki haftada bir ziyaret eden bin 275 kişi ile görüşülerek yapıldı.

YILIN İLK ALTI AYI KEYİFSİZDİ

Sonuçların açıklandığı İstanbul Kapalıçarşı’daki ödül töreninde konuşan AYD Başkanı Hakan Kodal, 2009’un ilk 6 ayının ‘keyifli bir dönem’ olmadığını, ancak toparlanma sürecine girildiğini belirtti. Eylülde AVM cirolarının, son 2 yılın en yüksek rakamını yakalamasının bunun göstergesi olduğunu belirten Kodal, ekimdeki düşüşe rağmen kasım-aralık aylarının iyi olmasını beklediklerini söyledi. Kodal, “Krizden çıkış başlasa da 2009 ve 2010’u 2005 ve 2006 gibi değerlendirmemek gerekir” dedi.

KİRALANAN ALAN YÜZDE 20 ARTACAK

Kodal, geçen yıl sonunda perakendenin krize büyük stoklarla yakalandığını, bu kapsamda büyük indirimler ve outlete (seri sonu) geçiş konusunda hareketlilik yaşandığını belirterek, Türkiye’de indirim stratejileri veya outlet yerine daha çok alt markalara yönelme eğilimine ihtiyaç duyulduğunu söyledi. Hakan Kodal, geçen yılın AVM’lerde toplam 4.8 milyon metrekare kiralanabilir alan ile kapandığını, bu yılı 5.7-5.8 milyon metrekare ile yüzde 20 büyüyerek bitireceklerini söyledi.