Toyota C-HR hibrit test sürüşü ve incelemesi

Hibrit kavramı otomotiv endüstrisi için yeni olmasa da Türkiye için çok taze… İçten yanmalı bir motorla, elektrikli bir motoru birleştiren bu teknolojinin mucidi Toyota olmasa da şu anda en önde bayrağı taşıdığını söyleyebiliriz. Bugün incelediğimiz modelse Türkiye’de üretilen ve hibrit seçeneğine sahip olan Toyota C-HR. YAZI: TULU DARICAN

11 Temmuz 2017, Salı 16:19
A A

Toyota C-HR’nin ismi markanın genel stratejisine aykırı. Harf kısaltmaları kullanmayan marka bu kez otomobilin ismini 2014 yılındaki Paris Otomobil Fuarı’nda sergilediği Coupe High Rider konseptinin baş harflerinden türetmiş. Markanın TNGA ismini verdiği platform üzerinde yükselen araç, alt kompakt SUV segmentinde mücadele veriyor.

Toyota C-HR'nin ön tasarımı nasıl?

Toyota C-HR'nin ön tasarımı nasıl?

Toyota C-HR’nin şık ve farklı göründüğü kesin. Ön bölümde farlar ince tasarlanmış ve çekik yapısıyla çamurluklara kadar uzanıyor. Farların içinde yoğun bir LED kullanımı görüyoruz. Girinti ve çıkıntılarıyla dikkat çeken tampon da güçlü görünmesini sağlamış.

Toyota C-HR'nin yan tasarımı nasıl?

Toyota C-HR'nin yan tasarımı nasıl?

Aracın yan görünümü, kısa ve yüksek tutulan arka yapısı sebebiyle sportif. Ayrıca arka kapının açma kolunun cam seviyesine gizlenmesi ile coupe modeller gibi görünmesi sağlanmış. Kapı altlarındaki kabarıklıklar da son dönem her modelde gördüğümüz bir detay.

Toyota C-HR'nin arka tasarımı nasıl?

Toyota C-HR'nin arka tasarımı nasıl?

C-HR’nin arka kısmı da iddialı. Küçük tutulan arka cam seviyesinden bagaj dik bir açıyla iniyor. Bumerang formlu stoplarda da farlar gibi bolca LED kullanımı görüyoruz. Küçük arka cam ve kalın C sütunu geri görüşte sorun yaratabiliyor.

C-HR’nin gösterge paneli iki dairesel yapı ve ortasındaki dijital ekrandan oluşuyor.

Toyota C-HR'nin iç mekanı nasıl?

Toyota C-HR'nin iç mekanı nasıl?

Otomobilin iç mekanı da dışarıdaki keskin çizgiler oluşmuş. Malzeme kalitesi tatmin edici düzeyde. Orta konsolda en dikkat çeken parça üstte bulunan 8 inçlik ekran. Toyota Touch 2 olarak isimlendirilen bu multimedya sistemi, konumu ve tasarımı itibarıyla, sonradan eklenmiş gibi görünüyor

Toyota C-HR'nin arkası geniş mi?

Toyota C-HR'nin arkası geniş mi?

Toyota C-HR, 2.640 mm’lik aks aralığına sahip. Büyük aks aralığı önde yeterli genişliğin sunulmasını sağlıyor. Aynı şekilde arkada da diz mesafesi sorunsuz. Fakat baş mesafesi sınırda. Ayrıca arkada tavanın alçalan yapısıyla birleşen küçük camlar arka kısmı klostrofobik yapmış.

Toyota C-HR'nin bagajı kaç litre?

Toyota C-HR'nin bagajı kaç litre?

Aracın bagaj hacmi 377 litre olarak açıklanıyor. Bu hacim Nissan Juke’dan fazla. Nissan Qashqai’nin 401 litresinin ise gerisinde.

Toyota C-HR'nin hangi motorlarla satılıyor?

Toyota C-HR'nin hangi motorlarla satılıyor?

Toyota C-HR, Türkiye’de iki motorla satılıyor. Baz motor 1.2 litrelik, turbo destekli, benzinli ünite. Bu ünite, 116 beygir güç ve 185 Nm tork çıkışına sahip. Bu versiyonda istenirse 4x4 seçeneği de bulunuyor.

Testini gerçekleştirdiğimiz hibrit versiyonda 1.8 litrelik benzinli motor ve elektrikli motor birlikte görev yapıyor. Benzinli motor 98 beygir güç, 142 Nm tork üretirken, elektrikli motorun gücü 53 beygir, torku 163 Nm. Araçta 6.5 Ah’lik NiMH aküler bulunuyor. Aküler yeterli doluluktayken ve gaz pedalına tam basılmadığında sadece elektrikli olarak ilerlenebiliyor.

Akü gücü düştüğünde ya da fazla güç istendiğinde benzinli motor devreye giriyor. Bu değişimleri hissetmek güç. Sadece orta ekran ve göstergelerdeki ‘Energy Monitor’ özelliği ile takip edilebiliyor.

Toyota C-HR'nin akülerinin bakımı nasıl?

Toyota C-HR'nin akülerinin bakımı nasıl?

Hibrit seçenek fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 11 saniyede tamamlıyor. Motorun gücü CVT özellikli fakat elektrikli bir araca yönelik geliştirilen şanzımanla ön tekerleklere iletiliyor. Hibrit sistemin aküleri 5 yıllık garantiye sahip. Her yıl 25 Euro ödeyerek pillerin garantisini 10 yıla kadar uzatmak mümkün.

Toyota C-HR hibrit nasıl tasarruflu kullanılır?

Toyota C-HR hibrit nasıl tasarruflu kullanılır?

Hibrit modeller, tam elektrikli araçlar gibi özel bir kullanım tarzına sahip. C-HR’yi klasik şekilde kullanırsanız hibrit sistemin ekonomi yönündeki faydasını hissetmek imkansız. Birinci öncelik gaz pedalıyla dost olmak. Eğer elektrikli motorla yetinirseniz ve benzinli motoru devreye sokmazsanız uzun mesafeleri sadece elektriği kullanarak geçmeniz mümkün oluyor.

İkincisi de fren geri kazanımından faydalanmak. Hatta ani fren yapmayı gerektirmeyen durumlarda gazdan ayağı çekerek elektrikli motorun aküleri şarj etmek için uyguladığı direnç ile yavaşlamak.

Toyota C-HR na kadar tüketiyor?

Toyota C-HR na kadar tüketiyor?

Tüm bu uygulamalara dikkat ederek gerçekleştirdiğim test sürüşünde 100 km’de 4.5 litre tüketim ortalamasını rahatlıkla yakaladım. Bu değer dizel seçeneği olmayan bir araç için çok başarılı.

Toyota C-HR'nin konforu nasıl?

Toyota C-HR'nin konforu nasıl?

Toyota C-HR, orta sertlikteki süspansiyonu ile yeterli konforu sunuyor. Uzun aks aralığı sayesinde genelde SUV’larda yaşanan zıplama sorunuyla C-HR’de karşılaşmadık.

Toyota C-HR'nin yol tutuşu nasıl?

Toyota C-HR'nin yol tutuşu nasıl?

Aracın yol tutuş dinamikleri ise yeterli. Fakat akülerin tabana yerleştirilmiş olması sebebiyle bir virajdan diğerine geçerken gövde salınımları belirginleşiyor. Keza diğer Toyota modellerine göre daha iyi olsa da direksiyon hisli değil.

Toyota C-HR, Türkiye’de üretilen ve tüm dünyaya satılan bir otomobil. Bu bile bir gurur kaynağı. Hibrit versiyonun benzinli model ile arasındaki fiyat farkı yaşattığı ekonomi düşünüldüğünde çok az. Üstelik bu otomobili elektrikli modda kullanırken çevreye zarar vermiyorsunuz. Eğer çok geniş iç mekan beklentiniz yoksa ondan keyif alacağınızı düşünüyorum.