Ekonomi Trump Towers'ta yenilikler bitmiyor

Trump Towers'ta yenilikler bitmiyor

Paylaş
Trump Towers'ta yenilikler bitmiyor

Trump Towers İstanbul Genel Müdürü Bülent Kural, AVM ve perakende sektörünün 2016’yı çok parlak geçirmediğini, kolay bir yıl olmadığını söyledi

AVM ve perakende sektörünün 2016'yı çok parlak geçirmediğini söyleyen Trump Towers İstanbul Genel Müdürü Bülent Kural şöyle konuştu:

“15 Temmuz süreci, terör olayları, bulunduğumuz coğrafyadaki sıkıntılar, tüm bunların ekonomiye olumsuz etkileri, döviz kur dengeleri vs. her sektörü olduğu gibi bize de olumsuz yansımaları oldu. Siyasi ve ekonomik süreçlerdeki belirsizlikler halkımızı, sosyal yaşamı, tüketim alışkanlıklarını da etkiledi. Tüm bunlara rağmen her marka gibi biz de Trump AVM olarak çalışmalarımızı, yatırımlarımızı sürdürdük. Kritik dönemler hariç konserlerimize, AVM içi etkinliklerimize devam ettik. Ülke olarak zorlu süreçlerden geçtik ama bu dönemlerde bile insanların sosyalleşmeye, rahatlamaya ihtiyacı olduğunu düşündük. Bu sayede ziyaretçi sayılarımızı artırdık, aramıza yeni markalar kattık. Aylık bazda yüzde 10 civarında bir ziyaretçi artışı yakaladık. Biz her şeye rağmen hedefe odaklandık, yılı en iyi şekilde kapatmak için elimizden gelen tüm çabayı gösterdik, gösteriyoruz.”

- 2016 hedeflerinin ne kadarı gerçekleştirildi? Ciro hedefine ulaşıldı mı?

Yıl bazında hedeflerimize yaklaştığımızı söyleyebiliriz. Ciro performanslarına baktığımızda da ziyaretçi artışıyla yakın sayılabilecek oranları tutturduk diyebiliriz. Amacımız 2017’de bu rakamları daha da üst seviyelere taşıyabilmek tabii.

-Ziyaretçi sayısını artırmak için ne yaptınız?

AVM sektörü rekabetin çok yoğun olduğu sektörlerin başında geliyor. 2016’nın sektör açısından da zor bir yıl olduğunu da eklersek ziyaretçi sayılarımızın en azından sabit kalması için yoğun çalıştığımızı söyleyebilirim. Trump Cadde’de ücretsiz konser ve etkinlikler, çocuk katında her hafta sonu aktiviteler, özel tiyatro gösterimleri devam etti. Yılın belirli dönemlerinde’indirim indirimi’ kampanyaları yaptık. Mağaza karmasını eksiklikler doğrultusunda revize ettik. Sosyal yaşam alanlarının yoğunluğu ve hareketliliği bizim yılı en az hasarla kapatmamızdaki en büyük etkenler oldu. Bu alanlar insanların sizi tercih etmesini, sevmesini sağlıyor, aranızda duygusal bir bağ kuruyor.

- AVM’ye katılan yeni mağazalar, yeni sosyal yaşam alanları oldu mu?

Türkiye’nin en büyük spor kompleksi MacFit aramıza katıldı. Çok yakında büyük bir metrekarede Flo, marka karmamız arasına katılacak. Trump Cadde’de eğlence mekanı Fiyort’un kapılarını açtık. Fiyort, İstanbul’un gözde eğlence mekanlarından biri olmaya aday. Çocuk katımızı tamamıyla yeniledik. Çocukların olduğu kadar gençlerin de çok ilgisini çekecek 100’den farklı oyun konsolu getirttik. Kartlı sistem kurduk. Haftaiçi ve haftasonu çok yoğun talep görüyor.

-2017 hedefleri nelerdir?

Ziyaretçi sayısı ve ciro performansı olarak 2016’nın üzerine çıkmak hedefimiz. Ziyaretçilerimizin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda yatırımları, etkinlikleri, kampanyaları sürdürmeye devam edeceğiz.

-Düzenlenen etkinliklerin ziyaretçi sayısına katkısı oluyor mu?

Yüksek oranda olduğunu söyleyebiliriz. Aileler hafta sonları keyifle ve güvenle vakit geçirebilecekleri değişik alternatifler arıyor. Biz onlara bunu sağlıyoruz. Sinema, tiyatro, çocuk etkinlikleri, kaçış oyunları, konserler, eğlence. Türkiye’nin ilk çocuk şehri KidzMondo her yaştan ziyaretçi aradığı her şeyi Trump AVM’de bulabiliyor. Sosyal yaşam alanları ziyaretçilerin AVM’de uzun vakit geçirmelerini sağlayan en büyük etken. Kalış süresiyle birlikte harcama oranı da yükseliş gösteriyor. Ciro performansına önemli ölçüde etki ediyor.

- Tüketici artık sosyal medya üzerinden kampanyalardan, etkinliklerden önceden haberdar olabiliyor mu?

Trump olarak biz sosyal medyayı çok yoğun kullanan bir alışveriş merkeziyiz. Çünkü bizim işimiz hizmet. Hedefimiz memnuniyet. 7/24 çalışan bir sosyal medya ajansımız var. Kendileriyle günün her saati iletişim halindeyiz ve ziyaretçilerimizin taleplerine anlık olarak dönüş yapıyoruz, onlarla kurum olarak birebir konuşuyoruz. Trump’ta olan her şeyi sosyal medya hesaplarımızdan duyuruyoruz, ziyaretçilerimizden gelen soruları anında cevaplıyoruz. Gelen talepler ve beklentiler önümüzdeki süreçler için bize fikir veriyor, kampanyalarımızı beklentiler üzerine organize edebiliyoruz

Haberin Devamı