Ekonomi Türk halkını yerel zincirler iyi tanıyor

Türk halkını yerel zincirler iyi tanıyor

Paylaş
Türk halkını yerel zincirler iyi tanıyor

YZB Oturum sponsorlarından Lila Kağıt  Genel Müdürü Alp Öğücü bu yıl Türkiye toplam temizlik kağıtları pazarının 2,0 milyar TL’yi geçmesini ve yurt içi pazarın yüzde 15 civarında bir büyüme ile kapatmasını öngördüklerini belirtiyor

Lila Kâğıt olarak sektörümüzde genç bir marka olmalarına rağmen yaşanan ekonomik dalgalanmalardan yara almadan yeni bir yıla başlayan Lila Kağıt olarak bugün üretim ve dağıtımını yaptıkları ürünlerle yaklaşık 1 milyar Dolar’lık Türkiye temizlik kağıtları pazarı toplamında yüzde 15 civarında pazar payına sahip. Lila Kağıt Genel Müdürü Alp Öğücü her zaman inovatif yaklaşımı benimsediklerini söylüyor: “Sofia, Maylo, Berrak ve ev dışı kullanım pazarında ise Nua Professional markalarımızla tuvalet kağıdı, kağıt havlu, kağıt peçete ve kağıt mendil çeşitleriyle tüketicilerimizin beklentilerini en iyi şekilde karşılamak için çalışıyoruz. Sofia, temizlik kağıdı sektörüne kazandırdığı farklı ürün özellikleriyle pazarda yeni bir dönemin de kapılarını araladı. Aynı zamanda kağıt havluyu, mutfak ve banyo havlusu olarak çeşitlendirdik. 2023 yılında Türkiye’nin en büyük 100 sanayi kuruluşu arasında yer almayı hedefliyoruz. Diğer taraftan şu anda kağıt sektöründe ilk 3’te yer alıyoruz. Yatırım projelerimiz içinde otomasyonu yüksek bir depo yatırımı da var. Hedefimiz 2 milyon koli kapasiteli, farklı kategorileri içinde barındıran ve son teknoloji altyapıya sahip bir depo inşa etmek.”

Hedef 5 yıl içinde ilk 5

5 yıl içerisinde hızlı tüketim sektöründe faaliyet gösteren ilk 5 Türk firmasından biri olmayı amaçladıklarını söyleyen Öğücü, başarılarındaki en önemli kilit noktasının satış ve dağıtım gücü ve bu gücü devam ettirmek olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Aynı zamanda grubumuzun tüm iş kollarındaki; ürün ve hizmet kalitesini sürekli geliştirmek, çalışanlarımıza ve teknolojiye yatırım yapmak ve müşterilerimizin mevcut ihtiyaçlarına ve beklentilerine göre hareket ederek stratejilerimizi belirlemeye devam edeceğiz. Türkiye’de her yıl temizlik kâğıdı kullanım alışkanlıklarının gelişmesiyle birlikte sektörümüz de büyüme grafiğini sürdürüyor. Ancak Türkiye’deki temizlik kâğıdı arzı, talebin oldukça üstünde kalıyor. Türkiye tüketim kapasitesinin 500.000 ton olduğunu düşündüğümüzde mevcut yatırımlarla bu kapasitesinin iki katı bir arz söz konusu ve hala devam eden yatırımların tamamlanmasıyla, gelecek dönemde arz fazlalığı sektörümüz için bir sorun olarak ortaya çıkacağı ve fiyat rekabetleri de aynı oranda yoğunlaşacağı görüşündeyiz.



Bugün dünyanın dört bir yanına, tam 59 ülkeye, yaklaşık 100.000 ton ihracat yapıyoruz. Diğer yandan yeni yatırım ve iş ortaklıkları da her zaman ilgimizi çekiyor. 2014 yılında Sapro ile yaptığımız iş ortaklığımız neticesinde, Sapro güvencesiyle üretilen ıslak havlu markası Hops’un Türkiye çapında tüm satış, dağıtım ve pazarlama faaliyetlerini yerine getiriyoruz. Gerek yeni yatırımlar gerekse iş ortaklıkları için görüşmeler halindeyiz. 2017’de bünyemize yeni kategoriler ekleyerek yaygın satış ve dağıtım ağımızı kullanarak güçlü işbirlikleri yaptığımıza dair gelişmeler olacaktır.”

Yerel zincirler halkın en iyi tanıyan alan

Yerel zincirler, Türk halkını en iyi tanıyan, kullanıcıların ihtiyaç ve beklentilerini gözlemleyen, bu doğrultuda kurumları yönlendirebilen ve ihtiyaçları en hızlı şekilde karşılayabilen perakende sektörü için önemli yapılardan birini oluşturuyor. Diğer taraftan özellikle Anadolu’ya erişim konusunda yerel marketler sayesinde iyi bir işbirliği yapıyoruz. Tabi bunda güçlü olduğumuz dağıtım ve lojistik ağımızın payı yadsınamaz.

Haberin Devamı