Yazgülü Aldoğan CHP'nin 'merkez'i kızdırdı mı kıskandırdı mı?
HABERİ PAYLAŞ

CHP'nin 'merkez'i kızdırdı mı kıskandırdı mı?

Haberin Devamı

CHP’nin açıkladığı son mega projeye AKP’den gelen “O bizim projemiz” iddiası gülümsetiyor. E yapsaydın o zaman! Kendine mi saklıyorsun? CHP, bu projeyle elbette inanılmaz, kimsenin aklına gelmemiş, uçuk kaçık bir proje açıklamadı. Dün de yazdığım gibi 21. YY Yeni İpek Yolu projesi içinde düşünülebilecek bir orta istasyon gibi düşünün bunu.

Zaten CHP’nin ekonomi kurmayları da bu projeden esinlendiklerini açıkladılar. İlk akla gelen soru: Nerede? oluyor. Onu açıklamıyorlar, haklılar, daha ince bir çalışmayla belli olacak. Ama liman şehri değil. Çünkü hem Mersin, İskenderun hem de Trabzon-Samsun limanlarını kullanacak. Adını da belki bir kamuoyu anketiyle hep beraber koyarız. Proje çok güzel. Yeterli oy getirir mi? Vallahi CHP çıkıp “Hani şehir efsanesi olan kuyular var ya, onları açtık, petrolü bulduk, artık zenginiz arkadaşlar” dese ekstradan oy getirir mi şüpheliyim! O kadar yırtınıyorlar, hâlâ 30’u zor buldular. Ötekiler Diyanet İşleri Başkanı’na Mercedes, camide propaganda, elde Kuran filan, hâlâ 40’ın üstündeler. Emekliye ikramiye diyor, meydandakilere yuhalatıyor. Böyle seçmene böyle iktidar!

[[HAFTAYA]]

Metroya yeni hat candır!

Ne zamandır beklediğim bir projeydi, temelinin atılmasına çok sevindim: Kabataş-Mecidiyeköy Metro Hattı! Metro hattının düz bir hat üzerinde olması işleri o kadar kolaylaştırmıyor. Bir yerde inip başka bir araca binmek zorunda kalıyorsunuz. Örneğin ben Mecidiyeköy’den Beşiktaş’a inmek için önce metrobüse binip Zincirlikuyu’ya gidiyor, oradan Beşiktaş’a gidecek otobüs arıyorum. Levent-Boğaziçi Üniversitesi yan hattı nasıl Etiler’e gideceklere kolaylık olduysa, bu hat da Beşiktaş- Kabataş arası Barbaros Bulvarı trafiğini çok rahatlatacak. Darısı, Osmanbey durağına yapılacak bir Teşvikiye- Nişantaşı istasyonunu Beşiktaş’a bağlamaktır ki bu da inanılmaz bir rahatlık sağlar trafiğe. Teşekkürler İBB. Kadir Bey de nihayet fırsat bulup belediye başkanı olarak bir temel attı kendi başına. Bir de ölümlü iş kazası olmasaydı. Ölen işçiye Allah rahmet eylesin.

Sendika seçme özgürlüğü haktır!

Gazetelerin sayfaları Autoshow ve otomotiv işçilerinin grev haberleriyle dolu. İçi seni dışı beni yakar hesabı! Yanlarında dünya güzeli kızlarla neon lambaları altında gördüğümüz pırıl pırıl cilalı, milyarlık oyuncaklar, onları üç kuruş maaşla üreten işçilerin emeği. İşçilerin üç isteği var: Ücretlerinin aynı işi yapan diğer fabrikalardaki işçilerle eşitlenmesi; istedikleri sendikaya üye olabilmeleri ve direniş yaptılar diye kimsenin işten atılmaması! Aslında bunların hepsi tek istek: Sendika seçme özgürlüğü. Bu işçiler şimdi öğrendiğimiz gibi, zor şer Türk Metal Sendikası’na üye olmak zorunda kalmasalardı, bu isteklerinin hiç birine gerek kalmayacaktı. DİSK’e bağlı Birleşik Metal-İş’e üye olacaklar ve zaten o ücreti alacaklardı. İş bırakma eylemi filan da olmayacaktı. Yani asıl sorun, ücret bile değil, sendika seçme özgürlüğü. Ki bu yasada da olan, en doğal hakları! Renault’ya olan sempatim sıfırlanıyor!

Sıradaki haber yükleniyor...
holder