Üç aylık kârı 1.54 milyar dolar
Coca Cola'nın, 2009 yılının dördüncü çeyreğinde kârı, bir önceki yılın aynı dönemine göre 55 artırarak 1.54 milyar dolara yükseltti
Coca Cola açıklamasına göre, şirket 2008 yılı dördüncü çeyrekte 995 milyon dolar yani hisse başına 43 sent olan kârını, 2009 yılı aynı döneminde yüzde 55’lik artışla 1,54 milyar dolara, hisse başına 66 sente çıkardı.
Şirketin 2007 yılı dördüncü çeyrekte hisse başı kârlığının 21 sent olduğu hatırlatılan açıklamada, şirketin gelirlerinin 2009 yılının 2008 yılına oranla altı satış günü kısa olmasına rağmen yüzde 5,3 artarak 7,51 milyar dolara yükseldiği ifade edildi.
Yaşanan artışta Asya ve Latin Amerika’daki gelişmekte olan pazarlarda yaşanan tüketici harcamalarındaki yükselişin önemli etkisinin bulunduğu vurgulandı.
Gelişmekte olan ülkelerde yaşanan artışla beraber, Hindistan ve Çin’deki büyük sıçramanın da etkisiyle Coca-Cola’nın dünya genelindeki satış hacminin yüzde 6’lık yükseliş yaşadığı duyuruldu.
Şirketin gazlı içeceklerinin satış hacminin yüzde 3 arttığı ve Coca-Cola markasındaki artışın da yüzde 4 olarak gerçekleştiği bildirildi. Gazsız içecekler kategorisinde ise satış hacminin artışının yüzde 9 olduğu belirtildi.
- İstanbul’un ‘leylekli köy’ü! Yoldan geçenler gözlerine inanamıyor
- Bakan Yerlikaya duyurdu: Elebaşılığını Hakkı Saral'ın yaptığı suç örgütü çökertildi
- Resmen duyuruldu! Sağlık Bakanlığı 36 bin sözleşmeli personel alacak
- Patiswiss CEO'su Elif Aslı Yıldız Tunaoğlu gündemden düşmüyor! Bu iddia çok konuşulur
- Rezidansta kanlı gece