Uzmanlar açıkladı: En besleyici 20 besin maddesi

1000 farklı ham besin maddesi üzerinde araştırma yapan bilim insanları vücudun en çok ihtiyaç duyduğu önemli yiyecekleri sıraladı

15 Şubat 2018, Perşembe 07:42
A A
1. Badem

1. Badem

579 kalori (100 g) Besin puanı: 97 Mono doymamış yağ asitleri bakımından zengin olan bademin, kalp ve damar sağlığına ve diyabete iyi geldiği biliniyor.

2. Chia tohumu

2. Chia tohumu

486 kalori (100 g) Besin puanı: 85 Bu minik siyah tohumlar lif bakımından oldukça zengin olduğu gibi protein, linolenic asit, fenolik asit ve çeşitli vitaminler de içermektedir

3. Kabak çekirdeği

3. Kabak çekirdeği

559 kalori (100 g) Besin puanı: 84 En önemli bitki kökenli demir ve manganez kaynaklarından biridir.

4. Pazı

4. Pazı

19 kalori (100 g) Besin puanı: 78 Sebzelere parlak renklerini veren maddeler bakımından zengin olduğu için pazınn antioksidan içeriği de yüksektir.

5. Pancar yaprağı

5. Pancar yaprağı

22 kalori (100 g) Besin puanı: 70 Şeker pancarı bitkisinin yaprağıdır. Kalsiyun, demir, K vitamin ve B grubu vitaminler (özellikle riboflavin) bakımından önemli bir bitkidir.

6. Kuru maydanoz

6. Kuru maydanoz

292 kalori (100 g) Besin puanı: 69 Baharat olarak kullanılmak üzere kurutulup öğütülen maydanoz bor, florür ve kalsiyum bakımından zengin olduğundan kemik ve diş sağlığı bakımından önemlidir.

7. Kereviz kurusu

7. Kereviz kurusu

319 kalori (100 g) Besin puanı: 68 Kurutulup yaprak haline getirilmiş kereviz, lezzetlendirici olarak kullanılır. Önemli bir vitamin, mineral ve amino asit kaynağıdır.

8. Su teresi

8. Su teresi

11 kalori (100 g) Besin puanı: 68 Akar su boylarında yetişen bu bitki mineral eksikliğini gidermede kullanılır.

9. Mandalina

9. Mandalina

53 kalori (100 g) Besin puanı: 67 Turunçgillerden şeker içeriği yüksek bu meyve, karotenoid ve A vitamin bakımından zengindir.

10. Bezelye

10. Bezelye

77 kalori (100 g) Besin puanı: 67 Bezelyede çok mitarda fosfor, magnezyum, demir, çinko, bakır ve lif vardır.

11. Yeşil soğan

11. Yeşil soğan

27 kalori (100 g) Besin puanı: 65 Bakır, fosfor ve magnezyum bakımından zengin yeşil soğan aynı zamanda iyi bir K vitamin kaynağıdır.

12. Kırmızı lahana

12. Kırmızı lahana

31 kalori (100 g) Besin puanı: 65 Vitaminler bakımından zengin bu bitkinin yabani akrabalarının Avrupa veya Akdeniz'de deniz kenarında yetişen bir bitki olduğu tahmin ediliyor.

13. Pembe greyfurt

13. Pembe greyfurt

42 kalori (100 g) Besin puanı: 64 Pembe greyfurtta, karotenoid ve likopen pigmentlerinin birikmesi nedeniyle dilimleri kırmızımsı bir renk alır.

14. Karahindiba yaprağı

14. Karahindiba yaprağı

45 kalori (100 g) Besin puanı: 64 Karahindiba yaprağı A ve C vitaminleri ile kalsiyum bakımından zengindir.

15. Dondurulmuş ıspanak

15. Dondurulmuş ıspanak

29 kalori (100 g) Besin puanı: 64 Magnezyum, folat, A vitamini ve karotenoidler bakımından zengin olan ıspanağın dondurulmuşu tazesinden daha besleyicidir.

16. Pul biber

16. Pul biber

282 kalori (100 g) Besin puanı: 63 A, C, E vitaminleri, fenolik bileşikler ve karotenoidler bakımından zengindir.

17. Fesleğen / reyhan

17. Fesleğen / reyhan

23 kalori (100 g) Besin puanı: 63 Kalbi korumada etkili bir bitki olarak biliniyor. Mantara ve bakteriye karşı etkili olduğu sanılıyor.

18. Kara lahana

18. Kara lahana

32 kalori (100 g) Besin puanı: 63 Ortasında yumrusu olmayan bir tür lahana.

19. Acı biber

19. Acı biber

324 kalori (100 g) Besin puanı: 62 Capsicum bitkisinin meyvesi olan acı biber, kapsaisinoid, karotenoid ve askorbik asit ve antioksidanlar bakımından zengindir.

20. Uzun saplı brokoli

20. Uzun saplı brokoli

22 kalori (100 g) Besin puanı: 62 Bildiğimiz brokoliden farklıdır. Sapları daha uzun, çiçek kısmı daha küçük olan bu sebze turpgillerdendir.