VW Golf 1.4 TSI otomatik test sürüşü ve incelemesi

En bilinen otomobil modellerinden birisi hiç kuşkusuz VW Golf olmalı. 1974 yılından bu yana satılan araç hem segmentinin en iddialısı olarak niteleniyor hem de Toyota Corolla’dan sonra dünya genelinde en çok satılan otomobil olma özelliğini taşıyor.   YAZI: TULU DARICAN  

14 Ağustos 2017, Pazartesi 14:09
A A

7. nesliyle 2013 yılından bu yana satışta olan VW Golf, geçtiğimiz yıl sonunda makyajlanarak güncel görünümüne kavuştu. Araç halk arasında Golf 7.5 olarak isimlendiriliyor.

Yeni VW Golf'ün ön tasarımı nasıl?

Yeni VW Golf'ün ön tasarımı nasıl?

VW’nin Golf modelinde tasarım olarak uyguladığı strateji yıllardır risk ve büyük bir değişim içermez. Bu durum makyajlı konuğumuzda da göze çarpıyor. Araç ön görünümünde yeni nesil farlarıyla dikkat çekiyor. Bu farlar çift parçalı ve “L” şeklini anımsatan gündüz aydınlatmalarıyla öne çıkıyor. Bu gündüz aydınlatmaları radyatör ızgarasıyla da görsel bir bütünlük oluşturuyor.

Radyatör ızgarasının ortasında büyük marka logosuna yer verilmiş. Krom kaplamalar şerit halinde ızgara ve sis farları seviyelerinde kullanılmış. Sis farları demişken, bu öğelerin de tasarımı makyajla güncellenmiş.

Yeni VW Golf'ün yan tasarımı nasıl?

Yeni VW Golf'ün yan tasarımı nasıl?

Aracın yan tasarımı klasik ama şık görünüyor. Özellikle çok kollu alaşım jantlar dikkatlerden kaçmıyor. Yan aynalarda LED sinyallere yer verilmiş. Test aracımız gibi Highline donanımla birlikte sunulan yüzde 65 karartılmış aracı sportif gösteriyor.

Yeni VW Golf'ün arka tasarımı nasıl?

Yeni VW Golf'ün arka tasarımı nasıl?

LED kullanımıyla arka bölümde de karşılaşıyoruz. Stopların bir kısmı bagaj kapağının üzerine konumlanmış. Bu arada stopların içindeki sinyaller devreye girdiğinde Audi modellerini andıran bir akan görünüm sunuyor.

Yeni VW Golf büyümüş mü?

Yeni VW Golf büyümüş mü?

Makyajlanan VW Golf, 4.258 mm uzunluğa, 1.799 mm genişliğe, 1.452 mm yüksekliğe ve 2.637 mm aks mesafesine sahip. Uzunluktaki yeni tamponlar sebebiyle yaşanan ufak artış dışında ölçüler makyaj öncesi modelle aynı.

Yeni VW Golf'ün göstergeleri nasıl?

Yeni VW Golf'ün göstergeleri nasıl?

İç mekanda gerçek bir farklılaşma görüyoruz. En azında bu makyajlı Golf’ü düşünenler için olumlu olmuş. En dikkat çeken parça hiç kuşkusuz halk arasında hayalet gösterge olarak bilinen dijital gösterge paneli oluyor. En üst donanımla birlikte sunulan bu ekran daha önce test ettiğim Tiguan modelindeki gibi navigasyon sistemine sahip olmadığından gerçek şovunu gösteremiyor.

Yeni VW Golf'ün yeni orta ekranı nasıl?

Yeni VW Golf'ün yeni orta ekranı nasıl?

Orta konsolda 8 inç büyüklüğünde yeni bir ekran yer alıyor. Bu ekranın hem dokunma hassasiyeti çok başarılı hem de çözünürlüğü şu anda segmenti için rakipsiz kabul edilebilir. Ancak daha önce de belirttiğim gibi sistem navigasyon yazılımına sahip değil. Bunun için opsiyonel olan Discover Media sistemini satın almak gerekiyor.

Yeni VW Golf'ün iç mekan gözleri yeterli mi?

Yeni VW Golf'ün iç mekan gözleri yeterli mi?

Piyano siyahı ayrıntılar kokpitte bolca kullanılmış. Bu şık göstermiş. Ancak tozları daha fazla gösterdiğiniz de söylemeliyim. Kapı içlerinde, vitesin önünde ve arkasında bolca alan sunuluyor. Buna ek olarak yolcu koltuğu altında yer alan çekmece sayesinde eşya gözü konusunda sıkıntı yaşanmıyor.

Yeni VW Golf'ün iç mekan genişliği ve bagajı ne kadar?

Yeni VW Golf'ün iç mekan genişliği ve bagajı ne kadar?

Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli seviyede. VW Golf’ün bagaj hacmi ise 380 litre.

Yeni VW Golf hangi motorlarla Türkiye'de satılıyor?

Yeni VW Golf hangi motorlarla Türkiye'de satılıyor?

Makyajlı VW Golf, Türkiye’de 1.0 litre 110 beygir, 1.4 litre 125 beygir, 1.4 litre 150 beygir turbo benzinli ve 1.6 litre 90 ve 115 beygir dizel motorlarla satılıyor.

Yeni VW Golf'ün 1.4 motoru ne kadar güç üretiyor?

Yeni VW Golf'ün 1.4 motoru ne kadar güç üretiyor?

Test ettiğim Golf modelinde benzinli motorların orta güç seviyesine sahip versiyonu kullanılıyordu. Bu motor 5000 devirde 125 beygir güç, 1400 devirden itibarense 200 Nm tork üretiyor.

Yeni VW Golf'ün performansı nasıl?

Yeni VW Golf'ün performansı nasıl?

Araçta markanın çift kavramalı, otomatik şanzımanı DSG’nin 7 kademeli versiyonu görev yapıyordu. Bu şanzıman motorun gücünü kesintisiz olarak ön tekerleklere aktarıyor. Sadece dur kalk trafikte ufak bocalamalar gösteriyor. Araç fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 9.1 saniyede tamamlıyor.

Yeni VW Golf'ün yakıt tüketimi ne kadar?

Yeni VW Golf'ün yakıt tüketimi ne kadar?

Aracın fabrika tüketim ortalaması 5.2 litre. Ancak gerçek hayatta bu değerleri yakalamak çok zor. Hatta araç zorlandığında tüketim 9 litreyi buluyor. Ancak benim test tüketim ortalamak 7.2 litre olarak gerçekleşti.

Yeni VW Golf'ün konforu nasıl?

Yeni VW Golf'ün konforu nasıl?

VW Golf’ün konfor seviyesi tam Türkiye yolları için. Bunu sağlayansa sertliği çok iyi ayarlanmış süspansiyonları. Torsiyon çubuklu süspansiyonlar yol tutuş konusunda da sorunsuz iş yapıyor. Araç bu alanda sınıf lideri değil ancak virajlarda güven veriyor.

Son yorumumuz...

Son yorumumuz...

VW fanatikleri yeni nesil bir Golf beklerken karşılarında makyajlı versiyonu buldular. Eskisine göre dış tasarımda ufak değişimler olsa da araç daha modern görünüyor. İç mekan teknolojileri ise etkileyici. Orta konsoldaki ekran evdeki LED TV’lerimiz çözünürlük anlamında aratmıyor. Ancak Golf yine pahalı. Bazı rakipleri ondan daha geniş ve ucuz. Premium modellerse ondan daha donanımlı. Yine de çok satacağına eminiz.