Ekonomi Yeni Nissan Juke Nismo 200PS’i test ettik

Yeni Nissan Juke Nismo 200PS’i test ettik

Paylaş
Yeni Nissan Juke Nismo 200PS’i test ettik

Yeni Nissan Juke Nismo 200PS’i test ettik

Son yıllarda Avrupa pazarında en çok konuşulan markalarından birisi hiç kuşkusuz Nissan. Qashqai ile pek çok üreticinin gıptayla baktığı Japon üretici, benzer başarıyı Juke ile de sürdürüyor. Bu kez Juke serisinin özel bir modelinin sürüş izlenimi ile karşınızdayım. İspanya’da deneme fırsatı bulduğumuz bu modelin ismiyse Juke Nismo…

YAZI: TULU DARICAN



Motor sporları Nissan’ın çok uzak olmadığı bir mecra. Her ne kadar Avrupalı tüketiciler bunu çok bilmese de Nissan özellikle Japonya ve Amerika’da bu mecrada iddialı bir marka. Hatta Nissan Motorsport (NISMO) ismiyle özel bir departmanı bile bulunuyor. Japon üretici Juke Nismo modeliyle motor sporlarındaki tecrübesini ilk kez Avrupalı tüketicilere gösterme niyetinde.

Haberin Devamı

Yarışçı görüntü

Juke, zaten tasarım olarak sıra dışı bir modeldi. Coupe formlu bir spor otomobille, SUV’nin tasarımını bir arada sunarken alışılmamış ön bölümüyle bir çok kişinin ilgisini çekiyor. Japon üretici Juke Nismo’yu geliştirirken sadece görüntüyü sportifleştiren dış tasarım eklentileri kullanmamış. Aero Pack ismini verdiği bu eklentiler motor sporlarından kazanılan deneyim ile aracın üzerindeki hava akışını da geliştiriyor. Bu eklentiler alçaltılan ön ve arka tamponlar, yan çıkartmalar, modifiye edilmiş ön panjur ve hava akışını düzenleyen arka kuyruk spoylerinden oluşuyor. Ayrıca araçta yeni tasarlanmış 18 inçlik alaşım jantlar ve genişletilmiş lastikler kullanılmış. Tüm renk seçeneklerinde sunulan kırmızı yan aynalarsa aracın bir Nismo otomobili olduğunu gösteriyor.

Haberin Devamı

İçeride neler değişmiş?

Juke Nismo’nun asıl hedefi sürücünün otomobildeki her şeyi kolay kontrol edebilmesi olmuş. Bu sebeple iç mekandaki tüm öğeler basit ve saf tasarlanmış. Ön koltuklar, yan destekleri yükseltilmiş spor koltuklarla değiştirilmiş. Dış tasarımda aynalarda gördüğümüz kırmızı renk iç mekanda devir saatinin arka planında ve direksiyon simidinde kullanılmış. Direksiyon demişken; bir kısmında kullanılan süet kaplamalar uzun yolculuklarda bile sürücünün elinin terlemesini engellemesiyle dikkat çekiyor. Kapı içlerinde de süet kaplamaların kullanıldığını söylemeliyim. Orta konsolda kullanılan piyano siyah ve vitesin çevresindeki metalik gri kaplamalar şık görünüyor.

Güç fazlası var

Juke Nismo’da daha önce Juke DIG-T modelinde kullanılan aşırı beslemeli 1618 cc hacminde bir motor görev yapıyor. Fakat motor Nismo’ya transfer olurken gücü 190 PS’ten 200 PS’e çıkartılmış. Direkt enjeksiyonlu olan bu motorun torkuysa 250Nm olarak açıklanıyor. DIG-T modeline göre bu torkta 10Nm artış anlamına geliyor.

Başta dediğimiz gibi Japon üretici Juke Nismo’yu geliştirirken sadece birkaç dış aksesuar ekleyip, motor gücünü artırmamışlar. Aracın süspansiyon sistemi de dinamik sürüş için elden geçirilmiş. Sertleştirilen süspansiyonlar sayesinde bizim için seçilen Barselona’nın virajlı dağ yollarında bile aracın tedirginlik yaratmadığını gördüm. Ayrıca modifiye edilen direksiyon sistemi de sportif bir yönlendirme ve tepki sunuyor. Aracın 2 tip çekişe sahip versiyonu bulunacak. Altı kademeli manuel şanzımanla birlikte sadece önden çekişli versiyon satın alınabiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ise 7 kademeli CVT otomatik şanzımanla satılacak. 4 tekerlekten çekişli modelde Nissan’ın daha önce GT-R R35 modelinde sunduğu tork yönlendirme sistemi de bulunuyor. Bu sayede bu model belirgin olarak daha iyi yol tutarken, kalkışta da daha az süre yitiriyor. Önden çekişli model fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 7.8 saniyede tamamlarken, 4x4 CVT model aynı hıza ulaşmak için 8.2 saniyeye ihtiyaç duyuyor.

Haberin Devamı

Türkiye’ye ne zaman gelecek?

Juke Nismo’nun 2013 yılı son çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulması bekleniyor. Modelin fiyatı henüz net değil. Ancak fiyat anlamında Juke ailesinin en tepesinde olacağı kesin. Özellikle de 18cc yüzünden yüksek vergi dilimine girdiği düşünülürse… Bu handikap böyle başarılı bir modelin satış rakamlarının da düşük seyretmesine yol açacaktır.

Haberin Devamı

Daha güçlüsü de var!

Juke ailesinin bir de limitli sayıda üretilen Juke R modeli bulunuyor. GT-R modelinde kullanılan motorun görev yaptığı araç 545 hp güce sahip. Motoru ise 3.8 litre hacmindeki çift turbolu V6. Juke R, 0’dan 100km/s hıza 3 saniye civarında ulaşıyor. İspanya’da Parcmotor Castelloli pistinde yarış pilotu eşliğinde Juke R’ın sağ koltuğunda oturma fırsatı da yaşadım. Kelimelerle anlatması zor bir deneyim yaşatan modelin pist performansı ve yol tutuşu eşsiz. Fiyatının 500 bin Euro’dan başladığı düşünüldüğünde bu özel modeli satın alabileceklerin şanslı olduklarını söyleyebilirim.

Nismo efsanesi nasıl doğdu?

Tüm hikaye 1964 yılında Prince Motor Company isminde bir şirketin kurulmasıyla başlıyor. İki yıl sonra Nissan tarafından satın alınan bu yerel üretici markanın motor sporlarında başarılı olması için görevlendiriliyor. İlk görevi ise Gloria modelindeki 2 litreli motoru Skyline modeline uyarlamak oluyor. Tanıtıldıktan 2 gün sonra yarışa çıkan bu model ikinci olarak hedeflenen başarıyı yakalamış. 1984 yılındaysa bu departmanın ismi Nissan Motorsports olarak değiştirilmiş ve kısaca ona ‘NISMO’ denmiş. Günümüzde NISMO ismiyle yol otomobilleri de üreten firmanın bir de LeMans yarışlarına katılan DeltaWing ismi verilen devrimsel bir aracı bulunuyor. Henüz ilk denemelerinde olan bu araç ilk yarışını kaza sebebiyle tamamlayamamış olsa da geçtiğimiz Ekim ayındaki yarışı genel klasmanda 5. tamamlayarak bu sıra dışı tasarımının geleceğinin parlak olduğu konusunda ipuçları veriyor.

Haberin Devamı