2018’e hazır mıyız? Yılbaşı gecesi diyet yok!

30 Aralık 2017, Cumartesi 19:40
AA
Yılın son günü büyük ziyafet için hazır mıyız? Kıyafetler seçildi, hediyeler alındı, sofra hazırlıkları tamamlandı. Peki midemiz gece boyu birçok ağır yiyecek ve içeceğe hazır mı?

SABAH KAHVALTI ŞART

Yılın son günü proteinden zengin, kompleks karbonhidratlı bir kahvaltıyla güne başlayın.

Eğer yılbaşı gecesini evinizde geçirecekseniz taze yeşillikler ve salatalık gibi su içeriği yüksek sebzeleri hemen yıkayıp, hazırlık yapacağınız tezgah üzerine bırakın.

Lezzetli yemekler hazırlarken hepsinin tadına bakıp kaloriyi arttırmak yerine bu düşük kalorili atıştırmalıkları tercih edin. 

Yılbaşı gecenizi dışarıda geçirecekseniz , yine gün içinde düşük kalorili hafif beslenmeye dikkat edelim. Öğle öğününü doyurucu bir çorba ve salata ile yapmanız gece yapacağınız kaçamakları dengeleyecektir.

YILSONU ÇORBASI

Malzemeler (2-3 kişilik)
-    Brokoli ( 2 avuç dolusu)
-    Beyaz lahana ( 6-7 yaprak)
-    Kabak ( 1 orta boy)
-    Maydanoz 
-    Dereotu
-    Nane
-    Taze zencefil ( 1 parmak)
-    Baharatlar
-    Limon
-    Zeytinyağı ( 1 yemek kaşığı)
-    3 bardak su

YAPILIŞI; sebzeleri su ile kısık ateşte kaynamaya bırakın. Sonrasında maydanoz, dereotu ve naneyi sebzelerin üzerine ekleyin. Su kaynamaya başladıktan sonra yumuşayan sebzeleri blender’den geçirin. Pişmesine yakın rende zencefil, zeytinyağı ve baharatları (özellikle pul biber) ekleyip ocaktan alın. Limon sıkarak servis edebilirsiniz.


ARA ÖĞÜN ATLAMAYIN

Akşam yemeğine hazırlanırken ara öğün yapmanız, gece boyu yapacağınız kalori alımını azaltacaktır. Hazırlık sırasında yorgunluğunuzu giderecek kahve molası size iyi gelecek. Az yağlı sütle yapacağınız bir kahvenin yanında 8-10 adet badem ya da fındık size enerji verecek ve yemeğe kadar kan şekerinizi düzenleyecektir.

KUTLAMALAR BAŞLASIN

Gece ilerleyen saatlerine kadar sevdiklerimizle beraber keyifli vakit geçirebilmek için  enerjimizi dengede tutmamız gerekiyor. Yemek öncesi ordövr tabakları yerine yeşillik ağırlıklı salata ya da zeytinyağlı sebze tercihi fazla kalori alımına engel olacaktır. Ana yemek olarak  ızgara, fırın ya da buharda pişirilmiş sossuz et-tavuk ya da balık yemenizi öneririm.

Özellikle yılbaşının geleneksel lezzeti olan hindi akşam öğünü olarak güzel bir tercih olabilir. Yemek ile beraber içecek olarak alkol tüketecekseniz sınırlamayı unutmayın. Şarap böyle güzel gecelerin en masum içeceği. Rakı tüketiyorum diyenler 2 kadeh şarabın 1 double rakıya eşit olduğunu unutmayın. Alkolsüz içecek tercihi olarak soda-limon en iyi seçenek.

EĞLENCE ZAMANI

Geri sayıma doğru sevdiklerimizle sohbet, dans, eğlence, oyunlar devam ederken yiyecek içecek seçimlerimizin kontrolünü kaybetmeyelim. Bu noktada atıştırmalık seçimlerinizi kendinize göre porsiyonlamanız faydalı olacaktır. Kendinize 10’ar adet fındık, badem,  fıstık,  3 adet ceviz ve 2’şer adet kayısı, erik ya da hurmadan oluşan bir kase yapmak gece boyu kontrolü sağlar. Fakat alkol alımına devam edecekler meyve ya da tatlı tüketiminden uzak durmalı. Tatlı tercihi olarak şerbetli ya da kremalı seçenekler yerine sütlü ya da meyveli tatlılara yönelebilirsiniz. 

GÜNAYDIN! YENİ YILA MERHABA

Güne hafif bir kahvaltıyla başlayalım. Süt/ Yoğurt ve yulafla başlayacağımız bir kahvaltı gece boyunca yorulan sindirim sistemimizi toparlayacaktır. Ana öğünlerinizi zeytinyağlı sebze ya da salatalarla hafif geçirin. Dünden kalan çorbanız size iyi bir alternatif olabilir.

Gün boyu karbonhidratlı besinlerden uzak durun. Ara öğünleri az yağlı süt yoğurt hatta probiyotik içerikli süt ürünleriyle desteklemeyi ihmal etmeyin.‘O son bardağı içmeyecektim’ diyenler; işte gecenin yorgunluğunu atacağımız arındırıcı detoksumuz aşağıdadır. 

YENİ YIL DETOKSU

Malzemeler

-    1 litre su
-    1 tutam kiraz sapı
-    1 tutam mısır püskülü
-    Kabuk tarçın
-    Maydonoz
-    Taze zencefil
-    Yeşil çay

Kaynatılmış 1 litre suya malzemelerin hepsini katarak 10-15 dakika demlemeye bırakınız.  Yeşil çay, kiraz sapı ve mısır püskülünü bulamıyorsanız, hazır poşet olanlardan yararlanabilirsiniz. Soğuk ya da sıcak içine limon ekleyerek gün içinde bu karışımı tüketin.

Yılın ilk günü çay ve kahve den uzak durup yalnızca detoks kürü ve ekstra 1,5-2 litre su içmeniz gecenin izlerini çabuk atmanızı ve ödeminizi gidermenizi sağlayacaktır.

Yiyip yiyip kilo almadığınız bir sene olsun :) MUTLU YILLAR