Fatih Öztürk

03 Şubat 2015, Salı 04:00

Yatay geçişi es geçmeyin!

Geçen yıl ÖSYM’ye başvuran 2 milyon 86 bin 115 adaydan yaklaşık 440 bini daha önceki yıllarda bir programa yerleşmiş adaylardan oluşuyor. Peki, bu ne anlama geliyor? 440 bin öğrenci okuduğu bölüm ve programdan memnun olmadığı için yeniden sınava girmiş. Her yıl aynı hata yapılıyor. Paniğe kapılan öğrenci “bir yere yerleşeyim de neresi olursa olsun” diyor, okula başladıktan sonra da gerçekle yüz yüze gelip pişmanlık duyuyor.

Bir yıl önce girmek için çırpındığı okuldan bu kez kurtulmanın yollarını arıyor. İyi rehberlik hizmeti alan bir genç kişilik özellikleri, ilgi, yetenek ve mesleki değerleri doğrultusunda kendisi için en doğru mesleği seçer. Bu konuda yanlış karar verdiğini düşünenler tekrar sınava hazırlanarak yeniden seçim yapıyor. YÖK neredeyse sınava girenlerin dörtte birinin oluşturduğu bu yığılmayı önlemek adına hem de şu anda kayıtlı olan ve okuduğu bölüm/programdan memnun olmayan öğrencilerin yolunu açmak adına yatay geçişlerle ilgili kapsamlı yeni bir düzenlemeye gitti.

[[HAFTAYA]]

Yatay geçişler herkes için önemli bir şans ve bu şansı bireysel olarak iyi bir fırsata dönüştürerek en uygun olan mesleği seçmek mümkün. Eğer hala kafanız bu konuda karışıksa yaptıracağınız meslek seçimi testleri karar verme aşamasında kendinizi tanımak için güzel bir yol olabilir. Özellikle vakıf üniversiteleri tercih dönemlerinde olduğu gibi yarıyıl döneminde de tanıtım faaliyetlerini sürdürüyorlar.

06 Ocak 2015, Salı 04:00

Yeni yıl beklentileri

Umutlarla girdiğimiz 2015’te eğitim sektörü olarak beklentilerimizi dile getirmenin gerekli olduğuna inanıyorum. Gelişen teknolojiye bağlı olarak başta merkezi sınavlar olmak üzere tüm sınavların e-sınav yöntemiyle yapılması projesinin uygulanmaya konulması ayrıca “Fatih Projesinin” yurt genelinde uygulanması planlamasının sonuçlandırılmasını umut ediyoruz.

[[HAFTAYA]]

Her öğrencinin akademik başarısını destekleyici kurs programları açılması, her öğrenciye en az bir sanat veya spor dalında performans yapabilme becerisi kazandırılması, ortaöğretim öğrencilerinin en az bir yabancı dili iyi derecede öğrenmesi çalışmalarının sonuçlandırılması hepimizin ortak isteği. İllerdeki her eğitim bölgesinde ‘bölge okullarının’ ortak kullanımına elverişli en az birer adet spor salonu, yüzme havuzu, tiyatro, gösteri ve etkinlik salonu inşa edilmesi çalışmaları ile bazı illerde uygulamasına başlanılan; derslik ihtiyacının kısa vadede giderilebilmesi ve fiziki eğitim şartlarının iyileştirilmesi için “eğitim kampüsü” projeleri hayata geçirilebilir.

Mülkiyeti gerçek veya özel hukuk tüzel kişiliklerine ait imar planında okul alanı olarak ayrılmış arsalar kamulaştırılıp, eğitim kurumlarının tür ve kademeleri arasında yatay-dikey geçişlerde esnek ve geçirgen bir yapı oluşturulabilir. Şura kararlarına da yansıyan ve geçen eğitim-öğretim yılında bazı derslerde başlatılan; ilkokullarda ve ortaokullarda ders saatleri azaltılarak bu okullarda tekli eğitime geçiş yapılabilir.