Hakan Çelik Hedef 2.5 milyonluk pazar
HABERİ PAYLAŞ

Hedef 2.5 milyonluk pazar

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) markaların satış ve iletişim başarılarını ödüllendirmek amacıyla organize ettiği ODMD Satış ve İletişim Ödülleri bu yıl 14. kez sahiplerini buldu. Otomotiv sektörünü bir araya getiren gecede 20 dalda ödüller verildi. Otomotiv sektörünün dev isimlerini bir araya getiren etkinlikte konuşan ODMD Başkanı Ali Haydar Bozkurt yeni yatırımların önemine işaret etti. Bozkurt, “2023 yılında, geçtiğimiz yıla göre otomobil ve hafif ticari araç pazarı geçen yıla göre yüzde 57.4 artarak, 1 milyon 232 bin 635 adetle kapandı. Ağır vasıtaların henüz açıklanmayan bilgilerini de dahil ettiğimizde, yaklaşık olarak 1 milyon 285 bin toplam pazar büyüklüğünün oluştuğunu ifade edebilirim.

Haberin Devamı

ODMD’ye üye olan bütün firmaların ortalama tahminlerine göre 850-900 bin civarında bir pazar beklentisi ortaya çıkıyor. Hayalimiz 90 milyona varan genç nüfusuyla, yılda 2-2.5 milyon adetlik pazar büyüklüğüne ulaşmak. Ayrıca yeni üretim yatırımlarının çekilmesiyle 2.5- 3 milyonluk üretimin elde edilmesi; bu üretimin de 3/4 ’ünün ihraç edileceği lider bir sektörün oluşması gibi bir hayalimiz var. Bunlar, sağlıklı bir mali disiplinle, özel sektörün gerçek temsilcilerinin, akademisyenlerinin, uzmanların ortak bir zeminde buluşarak hedef birliğine varmasıyla mümkün olabilir. Oluşturulacak stratejinin ciddiyetle takip edilmesiyle Türkiye’nin otomotiv sektöründe öncü olması hayal değil, ulaşılabilecek hedeflerdir” dedi.

Hedef 2.5 milyonluk pazar

ÖDÜL ALAN GLADYATÖRLER

SATIŞ ÖDÜLLERİ

En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: Citroen

En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: MG

En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Fiat Fiorino

En Çok Satılan Otomobil Modeli: Fiat Egea

En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford

En Çok Satılan Otomobil Markası: Fiat

En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Fiat

İLETİŞİM ÖDÜLLERİ

Yılın Dergi Uygulaması: Ford Türkiye ikinci el dergi ilanları

Yılın Radyo Uygulaması: Ford Türkiye radyo projesi

Yılın Outdoor Uygulaması: Kia-EV6 özel billboard uygulaması

Yılın Dijital Deneyim Uygulaması: BMW kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi-CDP entegrasyonu

Haberin Devamı

Yılın Gazete Uygulaması: Chery-sınıfının büyüğü

Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: BMW Pop-Up Store, Mandarin Oriental Bodrum

Yılın Sosyal Medya Uygulaması: Cupra x FireFlux işbirliği

Yılın TV Uygulaması: Fiat 500e lansman filmi

Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Toyota- Engelliler Günü özel iletişim (Beyaz Baston ve web sitesi simülasyonu uygulaması)

Yılın Sürdürülebilirlik Projesi: Mercedes-Benz Türk ‘Her Kızımız Bir Yıldız’

Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Peugeot 408-Her açıdan göz alıcı

Yılın Jüri Özel Ödülü: Mercedes-Benz Perakendenin Fijital Dönüşümü

Yılın Basın Lansmanı: Renault Austral Gökçeada lansmanı

KONFOR VE GÜVENLİKTE ZİRVE

Yeni E Serisi’nin 1.5 litrelik benzinli modeliyle bir izlenim sürüşü gerçekleştirdim. E180 modeli, 170 beygir gücünde (125 kW) içten yanmalı benzinli motorun yanı sıra, 23 beygir gücünde (17 kW) elektrik motoruyla, dünya üzerinde sadece Türkiye’de satışa sunuluyor. Edition 1’a özel standart olarak sunulan Airmatic havalı süspansiyon sistemi ve Arka aks yönlendirme sistemi (4.5 derece) sürücü ve yolcular için maksimum sürüş güvenliği ve dinamizmi sunarken 3 boyutlu dijital gösterge paneli, ısıtmalı ve havalandırmalı ön koltuklar ve Burmester 4D surround ses sistemi ile iç mekânı konforlu ve eğlenceli bir yaşam alanına dönüştürüyor.

Haberin Devamı

Hedef 2.5 milyonluk pazar

SÜRÜŞ İZLENİMLERİM

E’nin S Serisi’nden temel farklı daha sürücü ve kullanıcı odaklı bir araç olması. S Serisi müşterileri genellikle arka koltuk deneyimini önemsiyor. E’de ise sürüş dinamikleri de çok önemli bir tercih faktörü. Otomobil, 1.8 ton gibi ciddi bir ağırlığa sahip olmasına karşın 170 beygir 1.5 litrelik motor gayet iyi bir performans ortaya koyuyor. Özellikle şehir içinde ve düşük süratlerde küçük bir motor izlenimi vermiyor. Ancak ara hızlanmalarda biraz sesini yükseltiyor ve beklentinin makul tutulması gerektiğini hissettiriyor. Bu da çok doğal. Türkiye’deki mevcut vergi düzeni bu şekilde devam ediyor olmasaydı insanlar bu otomobili dünyanın diğer ülkelerinde olduğu gibi 2.0 litre ve üzerindeki dizel ve benzinli modellerle tercih edecekti. Selfie kamerası yararlı bir özellik. Bu arada yolu, yani trafik durumunu izleyen ve kaydeden ‘Dash Camera’ özelliğini sipariş ederek satın almak da mümkün.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder