Gönüllü vergi müfettişi mi olsam...

13 Haziran 2018, Çarşamba 10:24
AA

Kriz zamanları herkes Twitter’da ya da Instagram’da diye mi düşünüyorsunuz? Aksine bu zamanlarda herkes buz gibi soğuyor sosyal medyadan. Hele de orada, burada beleş tatil yapan, onlar için hazırlanan özenli sofraları ballandıra ballandıra anlatan, güzel bir söz edecek sandığın ama cümlesinin sonunda iliştirdiği marka ismiyle aslında para aldığı bir iş olduğu anlaşılan, iki güzel yere gitti, marka giyindi diye kollarını (bol photoshop’lu) açıp “Hayat bana güzel” naraları atmalarından inanın herkese bıkkınlık geldi.

Markaları da anlamak mümkün değil. Sosyal medyayı bu hale getirenler sizsiniz kusura bakmayın. Farkında olmadığınız; siz onlara para yağdırıp, yazılı ve dijital basını görmezden gelirken, binbir özenle, tüketici sorumluluğuyla gazetelerde, dergilerde çıkan yazıların bizim gözümüzde ciddiyetini daha fazla koruduğu.

Instagram, flipgram, youcammakeup derken

Kimse ucunda en az 10 bin TL’lerin ödendiği postlarda yazıyor diye gidip o ürünü almıyor. Yakın zamanda nasıl kan kaybettiklerini, markalardan faturasız aldıkları paraların gelip kendilerini vuracağı günleri de görecekler. Bazen şeytan vergi dairesi ile ortak çalışma içine gir, kimlerin, nelerden (story’lerden bile) ne kadar para aldıklarını açıkla, beraber çalış diyor. Çünkü bir markayı anlatmanın, yönlendirme yapmanın yanından bile geçemeyecek insanlar, bir Louis Vouitton çanta, Zac Posen ayakkabı ve iki dolgu ile bilirkişi kesiliyor.

Bu arada “Kriz zamanları en çok kozmetik satışları artar” tezi de çürüdü yaşadığımız çağda. Kozmetik alışverişinde taksit yaptıramayan bu yüzden almamayı seçen kadınlar dolgu, ip, botox derken yeni çağın kriz kazananı olarak estetiği ilan ediyor sessizce…

En çok konuşulan, yapılan uygulama ise Hollywood Yanağı. Oyuncu Aslıhan Güner’in minik buluşmamızda tesadüfen anlattığı uygulama, pek çok oyuncu, 40 yaş üstü kadın arasında hızla yayılıyor.

Çeşitli dolgu uygulamalarında rastladığımız “uzaylı sendromu” bu uygulama da yok. Pek çok örneğine alıcı gözle baktım. Yükselmesinin esas nedeni uygulama başarılı olursa yaşın en az 5 yaş aşağı çekmesi. İşin ünlüsü Op. Dr.Ufuk Askeroğlu. Henüz kendisiyle tanışıp, detayları dinlemedim ama estetiğin “Uzun süreli gençlik” hedefinde Askeroğlu’nun aldığı yolun takdire şayan olduğunu söyleyebilirim. Avrupa, ABD, Uzakdoğu ve Rusya’dan kadınlar akın akın Türkiye’ye gelirken bizi krizden çıkaracak formüllerden biri olarak bakılamaz mı güzellik turizmine...


 

 

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.