Yeni Citroen C-Elysee test sürüşü ve incelemesi

Türkiye’deki sedan otomobil tutkusunu bilmeyen yoktur. Bu alana giren her marka başarılı satış adetlerine ulaşıyor. Fransız üretici Citroen’in B segment sedanı C-Elysee geçtiğimiz aylarda makyajlandı. Aracı sizler için inceledik.   YAZI: TULU DARICAN

23 Aralık 2017, Cumartesi 22:57
A A

Citroen C-Elysee makyajlanırken daha iddialı bir görünüme ulaşmış. Radyatör ızgarasının arka fonu siyah bir kaplamaya kavuşmuş. Bu sayede marka logosu olduğundan daha fazla ortaya çıkarılmış.

Makyajla birlikte ön tampon da elden geçirilmiş. LED gündüz aydınlatmaları makyajın alametifarikaları arasında ve yeni tamponda sis farlarının üzerine konumlandırılmışlar. Farların iç tasarımı da elden geçirilmiş ve iki yapılı hale gelmiş.

Yan bölümde yeni 16 inçlik jantlar ön plana çıkıyor. Alüminyum alaşım bu jantlar sadece en üst donanım olan Shine serisinde opsiyonel olarak alınabiliyor.

Arka kısma geçtiğimizde stoplardaki değişim göze çarpıyor. İç yapısı değiştirilen stoplar 3 boyut efekti kazanmış.

Citroen C-Elysee, 4416 mm uzunluğa, 1748 mm genişliğe, 1477 mm yüksekliğe ve 2652 mm aks mesafesine sahip. Uzunluk disiplininde araç en büyük rakibi Renault Symbol’ün önünde.

Makyaj operasyonunun kısıtlı kaldığı yerse iç mekan. Gösterge tablosunda kullanılan rakamların stili değişirken 7 inçlik dokunmatik bir ekran sunulmaya başlanmış. Ancak bu ekranın da en üst donanım seviyesinde opsiyonel olduğunu söyleyelim.

Merkezi ekran tüm medya, telefon ve navigasyon ihtiyacınızı karşılıyor. Apple CarPlay, Android Auto desteğine sahip ve dokunma hassasiyeti ortalamalarda.

Önde oturan yolcular baş ve diz mesafesi konusunda herhangi bir sıkıntı yaşamıyor. Arkada oturan yolcular ise uzun aks mesafesinin avantajını kullanarak iyi bir diz mesafesine sahip olmuş.

Citroen C-Elysee’de dikkat çeken bir diğer ayrıntı ise 640 litrelik bagaj hacmi. Bu hacim ile model üst sınıftaki modellerin bile önüne geçebiliyor.

Test ettiğim C-Elysee’de PSA grubunun bilindik ve Euro5 emisyon normlarını karşılayan 1.6 litrelik dizel motoru görev yapıyordu. Bunun haricinde aracın Türkiye’de 1.2 litre atmosferik-benzinli seçeneği de bulunuyor.

Dizel seçenek, 4000 devirde 92 beygir güç, 2750 devirde de 230 Nm tork sunuyor. Sadece 5 ileri manuel şanzımanla satılan araç 0-100 km/s hızlanmasını 11.2 saniyede tamamlıyor.

Ekonomi konusunda göz dolduran araçla uzun yolda 4.5 litre ortalama kolaylıkla yakalanabiliyor. Benim test ortalamam ise 5.1 litre olarak gerçekleşti.

Citroen C-Elysee, sürüş dinamikleri konusunda çok iddialı değil. Ani manevralarda gövde salınımları belirgin. Ancak yine de normal sürüşte tedirginlik yaratmıyor.

Konfor konusunda süspansiyonlar işini başarıyla yapıyor. Sadece sistem çalışırken sesi iç mekanda duyuluyor. Motor sesi ise yüksek devirlerde içeriye sızıyor.

Citroen C-Elysee fiyat-performans açısından başarılı bir konumda bulunuyor. Sunduklarına göre fiyatı bu yükselen Türkiye piyasasında kelepir görünüyor. Motoru ekonomik ve yeterli performansı sunuyor. Bagajı ise Türk tüketicisini beklentisini karşılayacak kadar büyük. Ancak keşke makyajla birlikte orta konsoldaki cam butonlarının yeri kapı içlerine kaysaydı. Bir de otomatik şanzımanı olsa bileğini böken zor olurdu.