Yine Mazda, Yine Vergi Mağduru

Yine Mazda, Yine Vergi Mağduru

12 Kasım 2013, Salı 10:00
A A

Marka sevdalıları tarafından Japon Mercedes’i olarak nitelendirilen Mazda, 6 modeliyle test köşemize konuk oluyor. Mazda 6, ilk olarak 2002 yılında otomotiv piyasasına girmişti. Altı yıl piyasada kalan model yerini 2007 yılında prömiyeri Frankfurt Otomobil Fuar’ında yapılan 2. nesil Mazda 6’ya bıraktı. Git gide Japon kültürünü daha net yansıtan model 3. Nesliyle artık karşımızda. 117 Bin TL’lik fiyat etiketiyle satışa sunulan model bakalım nasıl bir performans çizecek?



Tasarım

Marka KODO tasarım felsefesini baz alarak Mazda 6’yı üretti. Bu ruhun en saf halini Mazda 6’da görmek mümkün. Karakter kazandıran yan hatlar ve etkileyici tasarım meraklı gözlerin sürekli onun üzerinde olmasını sağlıyor. SHINARI ve TAKERI konseptlerinin şık güzelliğinin Mazda 6’ya yansıdığını da görüyoruz. Ön bölümde 2. nesile oranla büyük değişimler göze çarpıyor. Eski modelin yukarıya doğru uzatılmış far grubu yerini yana doğru uzatılmış farlara bırakmış. Tüm otomobillerde artık olmazsa olmaz donanım olan gündüz LED’leri de ön farların üst kısmına konumlandırılmış. Ön ızgara daha da genişletilmiş ve büyük marka logosu ızgaranın ortasına konumlandırılmış. Ön ızgaranın köşelerinden başlayarak kaput boyunca uzanan keskin hatlar dinamik tasarımı desteklemiş. Yan bölümde alüminyum alaşımlı jantlar otomobilin sporcu kimliğini vurguluyor. Kaput üzerindeki keskin hatlara çamurluk üzerinde ve kapı altlarında da rastlamak mümkün. Düşük tutulan tavan çizgisi ve dar camlar sportif tasarımı niteleyen diğer detaylardan. Arka bölümde önceki nesilde tampona konumlandırılan plakalık yeni nesilde bagaj kapağı üzerine taşınmış. Siyah renkli difüzör ve çift çıkışlı egzozlar bu bölüme sportiflik katmış. Önceki nesildeki şeffaf stop grubu yerini karartılmış stoplara bırakmış. Otomobilin boyutlarına baktığımızda Mazda 6, 4870 mm uzunluğa, 1840 mm genişliğe, 1450 mm yüksekliğe ve 2830 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi VW Passat’dan 101 mm daha uzun, 20 mm daha geniş, 20 mm daha alçak ve 120 mm daha uzun dingil mesafesine sahip.

İç Mekân


Otomobilin içerisine geçtiğimizde markanın CX-5 modeli ile benzer bir tasarım bizleri karşılıyor. Önceki nesilde yer alan direksiyon, yerini daha modern tasarımlısına bırakmış. Siyah renkli döşemeye kombine olarak açık renkli koltuk ve kapı içi döşemeleri iç mekâna farklı bir hava katmış. Yan destekli koltuklar özellikle virajlarda sizi başarılı bir şekilde koltukta tutuyor. Ayrıca hafızalı olma özelliği ile de tek tuşla kendi ayarınıza erişmenizi mümkün kılıyor. Modelin özellikle ön konsoldaki müzik sistemi önceki nesline göre radikal değişime uğramış. Ön konsol 5.8 inçlik TFT dokunmatik ekran ile tuş karmaşasından kurtulmuş. El freni yanındaki bir kumanda ile de kontrol edilen bu sistemden tüm multimedya işlemlerinizi gerçekleştirebilir, otomobiliniz ile ilgili birçok bilgiye erişebilir ve ekranı vitesiniz “R” konumdayken geri park kamerası olarak kullanabilirsiniz. BOSE müzik sistemiyle donatılmış bu dokunmatik ekrana USB, Aux ve Bluetooth ile bağlantı sağlanabiliyor. Ergonomi anlamında otomobilde bir sıkıntı yer almıyor. Aksine direksiyon ve orta konsoldaki kumandalar ile otomobilin birçok özelliğini kullanmanız mümkün kılınmış. İç mekânda olumsuz gördüğümüz bir detay ise ön ve arka döşemenin cama yansıması oluyor. Bu yansıma göz aşinalığı kazanıldığında sıkıntı yaratmasa da iç mekânın olumsuzluğu olarak kayıtlara geçiyor. Önde ve arkada sunulan alan oldukça başarılı. Özellikle arka bölümde oturan yolculara sunulan diz mesafesi takdir edilecek nitelikte. Bu geniş iç mekâna bir de 489 litre hacimli bagaj eklenmiş. Bu alan oldukça büyük görünse de rakibi VW Passat’ın gerisinde kalmasını engelleyememiş.

Motor


Mazda 6; 2.0, 2.5 litre benzinli ve 2.2 litre dizel olmak üzere 3 farklı motor seçeneği ile sunuluyor. Test aracımız ise 2.0 litre benzinli motor bulunuyordu. Bu motor 6000 d/d’de 165 hp güç, 4000 d/d’de ise 210 Nm tork değeri sağlıyor. 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edilmiş Mazda 6, 10.1 sn’lik 0-100 Km/s hızlanma değerine sahip. 1340 Kg ağırlığındaki aracın ortalama yakıt tüketim değeri ise 5.9 litre olarak belirtilmiş. Bu motor Mazda6’ya ortalama bir performans katmış. Alt devirleri sevmeyen bu ünite daha çok üst devirlerde canlılığını koruyor. SKYACTIVE teknolojisine sahip olan motor düşük yakıt ve emisyon oranını hedefliyor. SKYACTIVE i-Stop ve i-ELOOP gibi sistemleri de barındırıyor. i-Stop sistemi sayesin Mazda 6 uzun süreli trafik ışığı beklemelerinde motoru durdurarak yakıt ekonomisi yaparken gereksiz C02 salınımınıda engelliyor. i-ELOOP sistem ise ayağınızı gazdan çektiğiniz andan itibaren buradaki enerjiyi yüksek kapasiteli bir kondansatöre depoluyor. Bu enerji daha sonra aracın elektrik sisteminde kullanılıyor. Bu sayede yüzde 10’a varan yakıt tasarrufu sağlanıyor. Tüm bu teknolojiler bir araya gelince Mazda 6, testimiz boyunca performanslı kullanımlarda 8.7, sakin kullanımlarda 7.8 litre ortalama tüketim değerlerine imza attı.

Konfor ve Yol Tutuşu


Mazda 6’da orta yumuşak süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem yol üzerinde irili ufaklı bir çukuru absorbe edip size konforlu bir sürüş sağlıyor. Şanzıman geçişlerinin de son derece sarsıntısız olması konfor çıtasını yükselten diğer etmenlerden. Yol ve rüzgâr sesini kabin içine yansıtmayan model, yüksek devirlerde motor sesi alıyor. Mazda 6, limitleri zorlandığında önden kayma yaşatabiliyor. Ancak ESP sistemi sayesinde tehlike yaşanmıyor.

Güvenlik


Mazda 6, katıldığı Euroncap çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı. Önden çarpmalarda kabini sağlam kalan Mazda 6 sürücünün sağ kaval ve göğüs kafesi dışında her uzvuna tam koruma sağlarken yolcunun ise sadece göğüs kafesi dışında her uzvuna tam koruma sağladı. Yandan araç çarpmalarında her bölgeye maksimum koruma sağlayan Mazda6 sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesi dışında her uzvuna maksimum koruma sağladı. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı maksimum koruma ile Mazda 6 Euroncap çarpışma testlerinden 5 yıldız almayı başardı.

Yorum - Alper GÜLER


Mazda 6’nın tasarım anlamında başarılı olduğu aşikâr. Testim boyunca birçok kişinin bu otomobile meraklı bakışlarla sergilediğine şahit oldum. Ancak bu meraklı bakışlar aracın fiyat etiketini duyunca bir anda kayboluyor. Bunun en büyük nedeni ülkemizdeki vergilendirme sisteminden kaynaklanıyor. Birçok firma ülkemizdeki vergi sitemine takılmamak için 1.6 hacimli motorlarını bu segmente getirdiler. Ama Mazda’nın henüz bu konuda bir çalışmasını göremiyoruz. Diğer yandan rakipleri birçok farklı donanım seçeneği sunarken Mazda 6 tek donanım seçeneği ile satışta bulunuyor. Bu da tercihlerinizi kısıtlıyor. Tek pakette pek çok seçenek bulunurken; sunroofun hiç sunulmamasına anlam vermek güç. Sürüş konusunda Mazda 6 isteklerinize cevap veriyor. Ama marka Mazda 6’da turbo destekli motorları sunmaya başladığı gün bu keyfin ikiye katlanacağını düşünüyorum. 6 ileri otomatik şanzıman geçişleri sorunsuz. Ayrıca şanzımanın devir kesiciye girmesi ve vites artırmaması birçok otomobilde arayıp da bulamadığımız özelliklerden.  Mazda’nın elinin en güçsüz olduğu yer fiyat etiketi oluyor. 117 Bin TL’lik fiyat rakiplerinin çok üzerinde. Hele ki rakipleri en üst donanım versiyonu ve dizel otomatik kombinasyonunu Mazda 6’dan daha aşağı sunarken modelin satış şansının çok düşük olduğunu düşünüyorum. 

 

Teknik Özellikler
Motor: 2.0  Skyactive-g  
Motor Hacmi: 1998 cc  
Silindir Adedi: 4  
Maksimum Güç: 165 Bg 6000 d/d  
Maksimum Tork:  210 Nm 4000 d/d  
Performans    
  0-100 km/s Hızlanma 10,1 s
  Maksimum Hız: 209 km/s
     
Frenler    
  Ön: Hava Kanallı Disk
  Arka: Disk
     
Yakıt Türü   Benzin
Yakıt Tüketimi    
  Şehir İçi: 7,5 lt
  Şehir Dışı: 4,9 lt
  Karma: 5,9 lt
  Test: 8,7 lt
  CO2 Emisyonu 135 gr/km
Boyutlar    
  Uzunluk: 4870 mm
  Genişlik: 1840 mm
  Yükseklik: 1450 mm
  Dingil Mesafesi: 2830 mm
  Bagaj Hacmi: 489 lt
  Yakıt Depo Kapasitesi: 62 lt
  Boş Ağırlık: 1340 kg
  Lastik Boyutu: 225/45 R 19

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;