5 günde zayıflatan kışlık diyet

Kışın genellikle kilo alırız. Soğuyan havalarla birlikte artan hareketsizlik ve kalorisi yüksek bir beslenme düzeniyle gelen kilolardan kurtulmakta zorlanırız. Oysa kış günlerinde de uygun bir diyetle zayıflamak ve formda kalmak mümkün... Beslenme Uzmanı Ayşe Serra Yücel sizler için örnek bir diyet listesi hazırladı...

26 Ekim 2018, Cuma 10:11 Son Güncelleme:
A A
1. GÜN

1. GÜN

SABAH

- 1 orta boy domates, nane, 17 dal maydanoz, 2 sivri biber, 4 adet mantar, 2 yumurta beyazı ile hazırlanmış omlet. Tavaya bir miktar su koyuyoruz ve karıştırmış olduğumuz bütün malzemeyi döküyoruz.

ÖĞLE

- İki çiçek brokoli, 2 adet kuşkonmaz, 2 diş sarımsak, limon, baharat. Kaynayan suya sebzeleri atıp 7 dk haşlayın , piştikten sonra alın ve üzerine yarım veya tam limon sıkıp istediğiniz baharatları ekleyin.

AKŞAM

- İstediğiniz kadar salata sos olarak limon - nar ekşisi koyabilirsiniz.

- 170 gr. tavuk göğsü ( tavada bir miktar su ile pişirin )







2.GÜN

2.GÜN

SABAH

- 2 yemek kaşığı çörekotlu lor peyniri, yarım avokado, 9 adet tuzsuz zeytin. istediğiniz kadar domates, salatalık, hepsini ister karıştırıp salata gibi yaparak isterseniz yan yana yiyebilirsiniz.

ÖĞLE

- İstediğiniz ölçüde salata ve istediğiniz kadar yemek serbest ancak unutmayın sadece yeşiller!

- 1 tabak yeşil mercimek yemeği.

AKŞAM

-250 gram tavuk göğsü ve 20 dal maydanoz. Üzerine limon sıkıp yenecek. İsterseniz tavuğu su ile ıslatarak fırında veya tavada yapabilirsiniz.

3.GÜN

3.GÜN

SABAH

- 4 yemek kaşığı yulaf, 1 yeşil elma, 5 parça donmuş ahududu, üzerine tarçın. Yulafı az su ile 5 dk haşlayarak meyveleri ve tarçını ekleyip ılık olarak tüketin. Üzerine 2 tam ceviz ekleyebilirsiniz.

ÖĞLE

- İstediğiniz yeşilliklerle, istediğiniz ölçüde salata, 120 gram tavuk göğsü (ızgara), burada isterseniz salatanıza 1 yeşil elma da ekleyebilirsiniz. 1 yemek kaşığı avokado yağı ile …

AKŞAM

- 2 büyük domates ve rokalı salata ve üzerine nar ekşisi ve sarımsak, limon, zerdeçal .





4.GÜN

4.GÜN

SABAH

-1 yumurta ve 2 . yumurtanın sadece beyazı eklenerek, 1 domates , 3 tatlı kaşığı çörekotlu lor peyniri ve maydanoz ile omlet.

ÖĞLEN

- İstediğiniz kadar yeşilliklerle salata ve nar ekşili limonlu salata . İsterseniz içine sarımsak da ekleyebilirsiniz , limon 1 tam olursa iyi olur , içerisine 1 tam ceviz- 3 badem ezip ekleyebilirsiniz.

AKŞAM

- Mevsim sebzelerinden oluşan bir sebze yemeği ancak çok uzun süre pişmemiş olacakki vitaminler kaybolmasın , bu nedenle brokoli , ıspanak, kabak tercih edebiliriz. Üzerine baharatlı, limonlu veya probiyotik yoğurt kullanarak sos yapabilirsiniz.

5. GÜN

5. GÜN

SABAH

- 5 adet mantar , 1 kırmızı biber , 1 yemek kaşığı lor peyniri, 1 domates , 2 yumurta beyazı ve 1 çay kaşığı keten tohumu ile omlet yapıyoruz

ÖĞLE

- Domates ve kabak ile hazırlanmış kabak yemeği, doyana kadar yiyebilirsiniz.

AKŞAM

- İstediğiniz kadar salata içine 3 kuru kayısı 2 ceviz eklenerek . Üzerine ızgara 170 gram tavuk göğsü, yarım avokado.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.