AdvertorialFerman Doğan: “Teknolojik gelişmeler turizm sektörünü derinden etkiliyor”
Sponsorlu

Ferman Doğan: “Teknolojik gelişmeler turizm sektörünü derinden etkiliyor”


Paylaş
Ferman Doğan: “Teknolojik gelişmeler turizm sektörünü derinden etkiliyor”

Teknoloji, tüm iş dünyasında olduğu gibi otel ve restoran sektöründe de alışkanlıkları kökünden değiştiriyor. Turizm sektöründe yaşanan bu değişimi değerlendiren Turizm ve Otelcilik Danışmanı Mehmet Ferman Doğan, değişime ayak uyduran işletmelerin yarının dünyasındaki yerini şimdiden alacağını vurguladı.

Sanal gerçeklik, yapay zeka ve blok zinciri teknolojileri gibi ortaya çıkan pek çok yeni kavram, hem iş hem de özel yaşantımızı kökünden değiştiriyor. Bu köklü değişimlerin yaşandığı sektörlerden birisi de turizm olarak karşımıza çıkıyor. Teknolojik gelişmelerin turizm sektörü üzerine etkilerine dair değerlendirmelerde bulunan Turizm ve Otelcilik Danışmanı Mehmet Ferman Doğan, “Turizmde en önemli konu müşteri deneyimidir. Yeni nesil teknolojileri doğru kullanan işletmeler, müşteri deneyimini en üst düzeye çıkarabiliyor. Bunun için teknolojik gelişmeleri yakından izlemek ve en verimli şekilde uygulayabilmek büyük önem taşıyor. Turizm sektörü, önümüzdeki 10 yılda çok büyük değişimlere gebe ve işletmesini yarına taşımak isteyen her lider, 2034 vizyonuna sahip olmalı” dedi.

Yapay zeka kişiselleştirilmiş hizmetler sunmak için kullanılabilir”

Turizm ve Otelcilik Danışmanı Mehmet Ferman Doğan, “Yapay zeka, misafirlerin tercihlerini öğrenmek ve bu tercihlerden yola çıkarak onlara kişiselleştirilmiş hizmetler sunmak için büyük bir fırsat. Bugün geldiğimiz noktada, veriden yararlanarak kişiselleştirilmiş hizmetler sunmak işletmelerin rakiplerinden ayrışması ve hedef kitleleri nezdinde ayrıcalıklı bir konuma yerleşmesi için değerli bir parametre. Öte yandan yapay zeka, akıllı envanter yönetimidir. Gelişmiş veri analizi, otel ve restoranların envanter yönetimini optimize etmelerine, israfı azaltmalarına ve kârlılığı artırmalarına yardımcı oluyor” dedi.

Sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, misafir deneyimini olumlu etkileyecek”

Turizm ve Otelcilik Danışmanı Mehmet Ferman Doğan, “Restoran ve otellerde sanal tur uygulamasıyla benzersiz deneyimler sunmak giderek yaygınlaşıyor. Elbette şu an için bu çalışmaları gerçekleştirmek yüksek maliyetlere sebep olsa da müşteri deneyiminde kaydedilen memnuniyet artışını göz önüne alındığında bu tarz yatırımların mutlaka yapılması gerektiğine inanıyorum. Zaten işletmesini ayakta tutmak isteyen liderler, bu tarz yatırımlardan asla kaçınmamalı” ifadelerini kullandı.

Robotlar yakın gelecekte turizm sektöründeki yerini alacak”

Turizm ve Otelcilik Danışmanı Mehmet Ferman Doğan,“Robotik teknolojiler uzun süredir turizmin çeşitli alanlarında kullanılıyor. Yakın gelecekte robotları insanların yaptığı birçok işi yaparken göreceğiz. Şu an çeşitli çalışmalar özellikle yurt dışında devam etse de yakın gelecekte günlük hayatın içinde hepimiz robot hizmetleriyle karşılaşacağız. Robotların hizmet sektöründe yaygınlaşmasının yanında bir diğer önemli konu da akıllı oda teknolojileri olacak. Otellerde akıllı oda teknolojisinin yaygınlaşması, misafirlerin her şeyi akıllı telefonları veya ses komutları aracılığıyla kontrol etmelerine olanak tanıyacak” şeklinde konuştu.

Klasik otel anlayışı yerini yeni nesil otellere bırakacak”

Alışılagelmiş otel anlayışının yakın gelecekte son bulacağını ve otellerin çok farklı alanlarda ihtiyaca cevap verecek şekilde yeniden dizayn edileceğini söyleyen Turizm ve Otelcilik Danışmanı Mehmet Ferman Doğan  “Oteller, ortak çalışma alanlarını da bünyelerine katarak dijital gezginlere ve uzaktan çalışanlara hitap edecek şekilde evrim geçirecek. Dönüşüm sadece bununla da sınırlı kalmayacak. Etkileşimli misafir deneyimleri daha da yaygınlaşacak. Örneğin otelin mutfağında aşçılarla yapılan yemek kursları gibi etkileşimli deneyimler sunan işletmeler bir adım öne geçecek” dedi.

“İnsan kaynakları politikaları yeniden şekillenecek”

Turizm ve Otelcilik Danışmanı Mehmet Ferman Doğan turizm sektöründe insan kaynakları politikalarına dair şu değerlendirmelerde bulunarak sözlerini noktaladı:  “Otel ve restoran sektörünün en önemli problemlerinden birisi de en alt kademeden en üst yöneticiye kadar kalifiye işgücüne ulaşma ve elde tutma sorunudur. Ayrıca mevcut personelin denetlenmesi, verimliliğinin ölçülmesi ve hizmet kalitesinde standart sağlanması gibi konular da oldukça önemli. Gelişen teknoloji sayesinde çeşitli mobil uygulamalar ve diğer çözümleri kullanarak hem işe alım hem de iş sürecinde birçok konu daha verimli şekilde yönetilebiliyor. Bu durum yakın gelecekte turizm sektöründe insan kaynakları politikalarının güncellenmesine kapı açacak.”

Mehmet Ferman Doğan kimdir?

İngiltere de Wolverhampton Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü'nden başarıyla mezun olan ve ardından Birmingham Üniversitesi'nde işletme yüksek lisansını tamamlayan Mehmet Ferman Doğan, uluslararası turizm sahnesinde bir liderdir. Kempinski, Hilton, Marriott ve Hyatt Regency gibi dünyaca ünlü otel zincirlerinde İngiltere, Türkiye, Rusya ve Ortadoğu'da stratejik yönetim rollerinde bulunarak etkileyici bir üst düzey yönetim sergilemiş ve birçok önemli proje üstlenmiştir. Turizm ve otelcilik sektöründeki geniş bilgi birikimini ve becerilerini, çeşitli entelektüel platformlarda yayımlanan makaleler ve köşe yazıları ile paylaşmıştır. Aynı zamanda "Master of Food and Beverage" kitabının yazarı olarak Mehmet Ferman Doğan, 1950 yılında Paris'te kurulan dünyanın önde gelen gastronomi kulübü Chaine des Rotisseurs'un aktif bir üyesi olarak, kültürel ve entelektüel katkılarına devam etmektedir; bu rolüyle sektörde lider ve stratejik bir vizyoner olarak öne çıkmaktadır.

İlandır