Ağırlık çalışmanın 7 inanılmaz faydası

Genellikle 'erkek sporu' olarak görülen ağırlık çalışmak, spor türleri arasında en masrafsızı olarak öne çıkıyor. Yağ yakmak için nasıl ağırlık çalışılmalı sorusunu sorup evde ağırlık çalışması programınızı hazırlamaya başlayabilirsiniz. Ağırlık çalışmak sadece irileşmek için değildir. Ağırlık çalışmanın faydaları da, estetik kaygıları kadar fazladır. Ağırlık çalışmanın faydaları, hayatın her alanında karşımıza çıktığı gibi, vücut ağırlığı ile çalışmanın faydaları da tahmin edilemeyecek kadar çoktur. İşte ağırlık çalışmanın 7 inanılmaz faydası!

23 Haziran 2020, Salı 23:01 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Yağ yakımı hızlanır

Yağ yakımı hızlanır

Vücuttaki kas kütlesi arttıkça yağların erime hızı artar. Çünkü dinlenme süresinde bile 1 kilogramlık kas kütlesi günde ortalama 10-30 kalori harcar. 10 kilogram kas kütlesi olan 30 yaşında bir erkek, hiç spor yapmadan dahi günde ortalama 150-200 kalori harcar. Harcanan bu kalorileri yerine koymak için vücut yağ kütlelerini eritmeye çalışacaktır.

Daha iyi bir postür

Daha iyi bir postür

Masa başında çalışıyorsanız öne doğru eğilmiş omuzlar ve kambur bir sırt sorunu ile karşı karşıyasınız demektir. Bu yaşam şekli zamanla kötü bir postür ve hareket kabiliyeti azalmış omuzlar, bel ağrısı anlamına geliyor. Ağırlık kaldırmak göğsü açmaya, sırt kaslarını güçlendirmeye ve hareket kabiliyetini arttırmaya yardımcı olarak bunu tam tersine çevirebiliyor. Sırtınızı dik tutmanızı sağlayan core kaslarını da güçlendiriyor

Kronik hastalıkları azaltır

Kronik hastalıkları azaltır

Kronik hastalıkları uzak tutmanın yanı sıra güç antrenmanlarında glikoz yakımınım çok yüksek olması, tip 2 diyabet hastaları için çok iyi bir haberdir. Çünkü tip 2 diyabet hastaları insülin dirençlerini sürekli olarak yönetmek zorundadırlar. Ağırlık kaldırmak kanser gibi birçok hastalığa neden olan iltihaplanma ile savaşmada da yardımcı olmaktadır. Araştırmalar, haftada 2 defa ağırlık antrenmanı yapan kadınların enflamasyon oranlarında azalma görüldüğünü kanıtlamıştır.


Güç dengesizliklerini fark edersiniz

Güç dengesizliklerini fark edersiniz

Dambıllar sayesinde uzuvlarınız ayrı ayrı çalışır. Mesela kollarınızdan biri, diğerine göre daha zayıfsa çalışırken bunu kolayca anlarsınız. Ağırlığın büyük bir kısmını güçlü olan kolunuz kaldırabilir. Böylece dambıl çalışması kol veya bacaklarınız arasındaki güç dengesizliklerini ortaya çıkarıp yok edebilmenizi sağlar.

Kemikleri kuvvetlendirir

Kemikleri kuvvetlendirir

ABD’de yapılan bir araştırmada dört ay süreyle direnç egzersizi yapmanın kemik iliği yoğunluğunu ve osteokalsin (kanda bulunan ve kemik büyümesi le bağlantılı bir protein) seviyelerini %20 oranında arttırdığı belirlenmiştir.

 Vücudun incelmesini sağlar

Vücudun incelmesini sağlar

Kaslar yağdan daha yoğundur bu nedenle, ağırlık kaldırmak kilo almanızı sağlayabilir. Ama bir pound yağ vücudunuzda bir pound kastan %18 daha fazla yer kaplar. Bu nedenle dar pantolonlarınıza kolayca girebilirsiniz.


Mutlu olmanızı sağlar

Mutlu olmanızı sağlar

Alabama Üniversitesi’nin gerçekleştirdiği çalışmada, altı ay sürece her hafta ağırlık kaldırma antrenmanı yapıldığında öfke yönetimi ve genel ruh hali gibi test sonuçları önemli miktarda iyileşme görüldüğü belirlenmiştir. Egzersiz yapmak genel olarak serotonin seviyelerini arttırır ama özellikle ağırlık kaldırmanın ruh halini dengelemede yardımcı olduğu ve insanların daha mutlu olmasını sağladığı belirlenmiştir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Patates sevenlere müjde! Kahvaltıda yerseniz kilo aldırmıyor