Aralıklı oruç ile kolay zayıflama yöntemleri

Aralıklı oruç diyeti, kişinin ihtiyaçlarına ve yaşam şekline göre uyarlanabilen, zayıflamanın ötesinde sağlık için çok faydalı bir diyet yöntemi... Son zamanlarda yapılan araştırmalarla birlikte oldukça popüler hale gelen aralıklı oruç hakkında bilmeniz gereken her şey burada!

24 Temmuz 2021, Cumartesi 10:08 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Aralıklı oruç, hem sağlıklı olması hem de etkili olması nedeniyle günümüzün en popüler diyet planlarından biridir. 

Doktorlarında önerisiyle giderek daha fazla insan kilo vermek için ve hatta sağlıklı yaşama fayda sağlamak amacıyla aralıklı oruç tutmayı tercih ediyor. 

ARALIKLI ORUÇ NEDİR?

ARALIKLI ORUÇ NEDİR?

Aralıklı oruç, en basit haliyle yemeğinizin miktarını değil, yediğiniz saatleri kısıtlayan bir diyet yöntemidir. En iyi yanı, bu diyeti uygularken aldığınız kaloriyi saymanıza gerek olmamasıdır. 


ARALIKLI ORUÇ NASIL TUTULUR?

ARALIKLI ORUÇ NASIL TUTULUR?

Aralıklı orucun bir diğer iyi yanı da birbirinden farklı versiyonları olmasıdır. İnsanlar genellikle kilo vermeye çalışırken hangisinin daha iyi olduğu konusunda kararsız kalır.

İşte Aralıklı oruç tutmayı denemeden önce bilmeniz gereken birkaç şey:

5:2 DİYETİ

5:2 DİYETİ

Aralıklı orucun bu versiyonunda, temel prensip, beş gün boyunca “normal” yemek yerken, diğer iki gün kalori alımınızı günlük 500-600 civarında kısıtlı tutmaktır.

Araştırmalar, bu tür bir diyetle kilo vermenin mümkün olduğunu, ancak diğer yöntemler kadar hızlı olmadığını gösteriyor fakat bir de artı yanları var.

  • 5:2 diyetinin bir diğer önemli faydası, oruç tutarken bile vücudun ihtiyaç duyduğu besin miktarını korumaya yardımcı olmasıdır.
  • 5:2 diyetinin vücuttaki kolesterolü düzenlemek ve kan lipidlerini azaltmak gibi sayısız başka sağlık yararı vardır.


ALTERNATİF ORUÇ GÜNÜ DİYETİ

ALTERNATİF ORUÇ GÜNÜ DİYETİ

Alternatif gün orucunda, bir gün (oruç günü) düşük kalorili beslenirken ertesi gün normal yemek yersiniz. Oruç günlerinde bazı kişiler hiç yemek yemezken bazıları da yaklaşık 500 kalori civarında besin tüketirler.

Bu diyette sürekli olarak normal yeme ve çok düşük kalorili tüketme arasında geçiş yapılması gerekir ve bu durum hızlı kilo vermenin anahtarıdır.

Çalışmalar, bu versiyonun yaklaşık 8-12 hafta içinde önemli kilo kaybına yol açabileceğini göstermektedir. Ancak bu aralıklı orucun sorunu, 2-3 ayın sonunda etkisinin azalması ve kilo verme hızını yavaşlatmasıdır.

Kilo kaybı için diğer tüm diyet biçimlerine kıyasla kesinlikle daha hızlıdır ancak birçok insanın aralıklı gün orucuna uzun süre bağlı kalması kolay görünmemektedir.

ZAMAN KISITLI DİYET

ZAMAN KISITLI DİYET

Zaman kısıtlı yeme, hiçbir şey yemediğiniz 16 ila 20 saat gibi sabit bir zaman dilimi için mutlak oruç tutmayı içerir. Kalan saatlerde normal beslenebilirsiniz.

İnsanların çoğu 16 saat oruç tutar ve kalan 8 saatte kalori tüketir. İnsanlar kahvaltılarını öğlene kadar erteledikleri ve tüm yiyecekleri öğlen ile akşam 8 arasında tükettikleri için bu aralıklı oruç formunu takip etmek nispeten kolaydır.

Araştırmalar bile, insanlar kahvaltıyı atladığında 24 saatlik bir süre boyunca kalori alımının en aza indirildiğini gösteriyor. Ancak kahvaltı yapılmadığı takdirde günlük hareketler ya da fiziksel aktivite ile yakılan kalori miktarı da azalır, bu nedenle kahvaltıyı atlayarak elde edilen kalori açığı neredeyse yok denecek kadar azdır.

SAAT 14'00'TEN SONRA ORUÇ TUTARSANIZ...

SAAT 14'00'TEN SONRA ORUÇ TUTARSANIZ...

Kahvaltınızı atlamak kilo vermek için iyi bir yol değildir. Kahvaltı yapmanın sağlık için oldukça önemli faydaları vardır ve kahvaltı metabolizmayı çalıştırarak yağ yakımını başlatır.

Öte yandan sabahları yemek yememek de insülin duyarlılığını olumsuz etkileyebilir.

BUNUN YERİNE NE YAPABİLİRSİNİZ?

Yakın zamanda yapılan bir araştırma, öğleden sonra 2'den itibaren oruç tutmanın diyabet riskini azalttığını ortaya koymuştur.

Bu nedenle, en etkili yol, sabahları yemek yemek ve öğleden sonra 14'ten itibaren aralıklı oruca başlamaktır.

İdeal aralıklı oruç planı sağlığınıza ve yaşam koşullarınıza göre belirlenmelidir

Bununla birlikte hızlı kilo vermek için en etkili versiyon alternatif gün diyetidir.

Zaman kısıtlı yeme kahvaltıyı atlamak yerine akşam yemeğini atlarsanız kilo vermek için de iyi olabilir.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yağ yakmanıza yardımcı olan en iyi kahvaltı ürünü belli oldu