Avokado neden günlük diyet planınızın bir parçası olmalı?

Avokadolar, ılık iklimde yetişen kremsi bir yapıya sahip sert meyvelerdir. Ayrıca timsah armudu veya tereyağı meyvesi olarak da bilinir. Avokado, bol miktarda sağlıklı doymamış yağ asitleri içerir ve vücuda bu asitleri sağlayan tek meyvedir. Avokado'nun sağlık yararı biliniyor ve yaklaşık 20 değişik vitamin ve minerali içeriğinde barındırıyor. Peki, Avokado neden günlük diyet planınızın bir parçası olmalı? Avakadoyu nasıl tüketmeliyiz? İşte avokadonun sağlığa yararları ve avakado hakkında bilmeniz gerekenler…

25 Ekim 2019, Cuma 13:16 Son Güncelleme:
A A
Avokado besin değeri açısından zengin

Avokado besin değeri açısından zengin

posta.com.tr

Bir avokado bir porsiyona denk geliyor. Yani 1 avakado 64 kalori ve yaklaşık 6 gram yağ, az miktarda şeker içeriyor. Avokado, zengin C, E, K ve B6 kaynaklarıdır. Ayrıca magnezyum ve potasyum bakımından zengindir. Avokadolar vücuda doğru miktarda yağ sağlar. Bir kişi yağ tükettiğinde, beyin iştahı kapatması için sinyal verir. Ayrıca, yağ tüketmek, karbonhidratların parçalanmasını yavaşlatır ve bu da kandaki şeker seviyelerini sabit tutar.

Avokado kalp sağlığına faydalı

Avokado kalp sağlığına faydalı

Avokadolar, beta-sitosterol adı verilen doğal bitki sterolünün 25 miligramına sahiptir. Düzenli beta-sitosterol tüketiminin, vücutta kolesterol seviyesini dengelediği ve bunun da kalp sağlığının korunmasına yardımcı olduğu görülmüştür.

Tıbbi bir çalışmaya göre, avokado gözdeki dokularda bulunan iki fitokimyasal olan lutein ve zeaksantin bakımından zengindir. İçeriğindeki Ultraviyole ışığından koruyan ve hasarı en aza indirmeye yardımcı olan antioksidan ile koruma sağlar. Avokadodaki doymamış yağ asitleri, yağda çözünen antioksidanların emilmesine yardımcı olur. Avokado alımı, yaşa bağlı maküler dejenerasyon gelişme riskini azaltmada da önemli bir besin olarak karşımıza çıkıyor. 

Depresyon riskini azaltır

Depresyon riskini azaltır

Avokado zengin bir folat kaynağıdır. Avokado’daki yüksek folat seviyesi, folat homosisteinin birikmesini önlemeye yardımcı olduğu için depresyon riskini azaltmaya yardımcı olur. Besinlerin dolaşımını yavaşlatabilen bir maddedir. Homosisteinin fazlası, vücudun ruh halini, uykusunu ve iştahını düzenleyen serotonin ve dopamin üretiminde de etkileşime neden olabilir.

Doğal detoks

Doğal detoks

Avokado vücuttaki safra ve dışkı yoluyla günlük toksin atılımı için önemli bir besin. Düzenli bağırsak hareketini desteklediği için de vücuda yeterli miktarda lif sağlar. Diyet lifi ayrıca iltihabın tedavisinde de yardımcı olur ve bağışıklık sistemini düzenler.

Avokado nasıl tüketilmeli?

Avokado nasıl tüketilmeli?

Avokadonun ortalama yumuşama süresi 3 ila 5 gün arasında değişmektedir. Avokadonun tüketilmeye elverişli kıvama geldiği koyulaşmaya başlayan kabuğundan ve yumuşaklığından anlaşılır.

Yumuşayan avokadoyu ortadan ikiye kesip, çekirdeğini çıkartın. Avokadonun iki ayrı yarısını elma dilimi şeklinde iki ayrı parçaya ayırın. Ortadaki çekirdeği bıçak yardımıyla çıkarın. Bir soyacak yardımıyla kabuklarını ince bir şekilde aldıktan sonra tariflerinizde kullanın

Avokadoyu değerlendirmeniz için birbirinden güzel yöntemler mevcut. Özellikle diyet yapanların sıklıkla tercih ettiği avokadoyu salatada kullanabilirsiniz. Eğer salatalarınıza farkı bir tat katmak istiyorsanız bunu deneyebilirsiniz. İşte, yüksek besin değerine sahip avokadoyla yapabileceğiniz nefis bir salata tarifi...

Avokado Salatası

Avokado Salatası

Malzemeler

2-3 avokado - Limon - Kırmızıbiber - Salatalık - Maydanoz - Yeşil soğan - Arpacık soğan - Sarımsak - Domates - Dereotu - Tuz - Zeytinyağı

Avokado salatası yapılışı

Avokado salatası yapılışı

Avokadoları küp küp doğrayın. Soğan ve dereotunu ince ince kıyın. Közlenmiş biberi de kare kare doğrayın. Hepsini diğer malzemelerle karıştırarak servis yapın.

Sıradaki haber yükleniyor...