Ayrılık acısından kurtulma yöntemleri

Sevdiğimiz birinden ayrılmak, emek verdiğimiz bir ilişkinin bittiğini kabul etmek çok zor. Ve ardından da ayrılık acısı yaşanması doğal. Ancak bu durumun uzun sürmesi psikolojik açıdan sakıncalı. Gelin bu acıyı hafifletmenin yollarına göz atalım...

12 Ekim 2018, Cuma 14:28
A A
İlişkinin bittiğini kabul edin:

İlişkinin bittiğini kabul edin:

En büyük adım aslında bu. İlişkinin bittiğini kabul etmek. Bir daha başlamayacağına ve tekrar aynı kişiyle bir ilişki yaşamayacağınıza kendinizi ikna edip bir an önce hayatınıza bakmalısınız. Bekleyerek hiçbir zaman mutlu olamazsınız ve hayatınızda da birçok şeyi kaçırmış olursunuz.



Müzik seçimi:

Müzik seçimi:

Slow, aşk acısı içeren müzikler yerine daha hareketli size enerji veren şarkılar dinlemeniz size daha iyi gelecektir.

Beslenme:

Beslenme:

Her zamanki gibi sağlıklı beslenin. Çikolata tüketin, sevdiğiniz yiyecekleri tüketin. Yedikçe mutlu olanlardansanız şanslısınız.


Yeni insanlara açık olun:

Yeni insanlara açık olun:

Yeni insanlar tanımak ve onlarla vakit geçirmek de size iyi gelebilir. Bu duygusal bağlamda olmak zorunda değil. Mümkünse bir süre unutana kadar bir ilişki yaşamamalısınız. Ama güzel vakit geçireceğinize inandığınız ve sizi mutlu ettiğine inandığınız insanlara da kapalı olmamalısınız.

Arkadaşlarınızla vakit geçirin:

Arkadaşlarınızla vakit geçirin:

İlişkinizin öncesinde ve sonrasında da yanınızda olan arkadaşlarınızla zaman geçirmek size iyi hissettirecektir. Yapmaktan keyif aldığınız şeyleri yapın. Konuşup dertleşin, canlı müziğe gidin ve olabildiğince aklınıza gelmemesini sağlayın.


Hobi edinin:

Hobi edinin:

Zamanını geçirmek için hoşlandığınız şeylerle ilgilenmek size iyi gelecektir. Örneğin; spor yapmak, müzik kursuna gitmek, yüzmek gibi aktivitelerde bulunup vaktinizi geçirebilirsiniz.


Mutlu olun:

Mutlu olun:

Nasıl mutlu oluyorsanız onları yapın. Sizi mutlu ediyorsa kimseyi umursamanıza gerek yok.


İlişkinize ait ne varsa kaldırın:

İlişkinize ait ne varsa kaldırın:

Odanızda veya telefonunuzdaki resimleri çöp kutusuna atmanın zamanı geldi. Görüp ve geçmişi hatırlamak kimseye iyi gelmeyecektir. Görmedikçe ve bunu kabullendikçe alışmak daha kolay olacaktır.

Kendinizle konuşun:

Kendinizle konuşun:

Kendinizle konuşmak size komik geliyor olabilir ama etkili bir yöntem. Bir aynanın karşısına geçin ve kendinize sizin onu değil, onun sizi kaybettiğini söyleyin. Öfkeniz varsa eğer bir kağıda bunları dökün. Ağlamak istiyorsanız sadece bir kez ağlayacağınıza söz verin ve içinizdekileri çıkarın. Ancak sonra kendinizi motive edin.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.