B12 vitamini nelerde bulunur? B12 eksikliğinin zararları

B12 vitamini nelerde bulunur? B12 eksikliğinin zararları

Alyuvar üretiminde folik asitin düzenlenmesine yardımcı olan B12 vitamini, vücutta eksik olma durumunda birçok sağlık sorunlarına neden oluyor. Bu aralar sık sık duyduğumuz B12 vitamininin hangi yiyeceklerde bulunduğu da araştırılan konuların başında geliyor.

17 Eylül 2018, Pazartesi 13:22 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Çevremizde birçok kişinin B12 eksikliğinden yakındığını duyarız. Birçok sağlık sorununa neden olan B12 eksikliği bu nedenle sürekli araştırılan konuların başında geliyor. Hangi yiyeceklerde bulunduğu ve zararları zaman zaman aratılıyor.

B12 VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ NELERE YOL AÇAR?

B12 vitamini sinir tahribatını önler, doğurganlığı sağlar, hücre oluşumunu ve uzun yaşamasını sağlar, sinir uçlarının normal gelişimini kolaylaştırır, hafızanın güçlenmesine ve öğrenmeye yardım eder..B12 vitamini eksikliğinde yürüme bozukluğu, kronik yorgunluk, depresyon, sindirim bozuklukları, bayılmalar, mide bulantısı, kusma, fazla gaz çıkarma, baş dönmesi, uyku hali, karaciğer büyümesi, göz bozuklukları, halüsinasyonlar, baş ağrıları, dil enfeksiyonu, huzursuzluk, zor nefes alma, hafıza kaybı, sinirsel bozulmalar, kalp çarpıntısı, kansızlık, kulaklarda çınlama, omurilik yıpranması gibi rahatsızlıklar görülebilir. 

B12 HANGİ YİYECEKLERDE BULUNUR?

Süt ve süt ürünleri

Süt, yoğurt ve kefir.

Yumurta

Tavuk, kaz ve ördek yumurtaları.

Ciğer

Dana, kuzu, koyun ancak özellikle kuzu ciğeri B12 vitamini açısından zengindir.

Kabuklu deniz ürünleri

İstiridye, midye, yengeç, ıstakoz. 

Balık

B12 vitamini bulunan yiyecekler arasında uskumru, somon, ton ve lüfer balıkları önemli bir yere sahiptir. Bu besinler ayrıca Omega 3 alımı içinde uzmanlarca önerilmektedir.

Kırmızı et

Özellikle sığır ve kuzu etleri yüksek oranda B12 içerir.


 

Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Düğünde sahte altını gerçek altınla değiştiren şüpheli tutuklandı