Bağışıklık sistemini güçlendirmek için postbiyotikleri artırın

Medipol Mega Üniversite Hastanesi Gastroenteroloji Prof.Dr. Vedat Göral, “Postbiyotikler, kan basıncını ve iltihabı azaltır, bağırsak fonksiyonlarını düzenler. Probiyotik mikroorganizmalar, prebiyotiklerle beslenir ve bunun sonucunda da postbiyotikler (enzimler) ortaya çıkar. Vücutta postbiyotik yapımını artıran gıdalar; elma sirkesi, üzüm pekmezi, tereyağı, peynir, mantarlar ve yoğun lifli gıdalardır” açıklamalarını yaptı.

30 Eylül 2020, Çarşamba 12:41 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Corona virüs salgını nedeniyle hastalığa yakalanmamak için bağışıklık sisteminin kuvvetlendirilmesi gerektiğini belirten Medipol Mega Üniversite Hastanesi Gastroenteroloji Prof.Dr. Vedat Göral, prebiyotik, probiyotik ve postbiyotiklerin diyette ihmal edilmemesi gerektiğini vurguladı.

Postbiyotikler’in, probiyotik bakterilerin ürettiği metabolik yan ürünler olduğu bilgisini veren Prof.Dr. Vedat Göral, “Postbiyotikler, probiyotiklerin yan ürünleri olup, birçok enzimden oluşuyor. Postbiyotikler, sindirimden sonra devreye girerler. Probiyotik mikroorganizmalar, prebiyotiklerle beslenir ve bunun sonucunda da postbiyotikler (enzimler) ortaya çıkar” bilgisini verdi.

Gereksiz ilaç kullanımı faydalı bakterileri azaltır

Gereksiz ilaç kullanımı faydalı bakterileri azaltır

Göral, “Postbiyotiklerin oluşması için probiyotikler, vücudunuzda doğal olarak yaşayan canlı faydalı yani iyi bakteri ve mayaların bir kombinasyonudur. Takviye olarak alınabilirler. Ancak fermente gıdalarda da doğal olarak bulunurlar. Bağırsakta, normalde hem iyi ve hem de kötü bakteriler vardır, bu bakterilerin sayısı trilyonları bulabilir. Bağırsak enfeksiyonlarında ve bazen ilaç kullanımında, iyi bakteriler azalır veya ölür. Kötü bakteriler kalır. Bu nedenle, iyi bakteri içiren probiyotikler kullanıldığında, bağırsaktaki yapı düzelir” diye konuştu.

Probiyotikler, vücudumuzun sağlıklı kalmasına ve iyi çalışmasına yardımcı olan iyi bakterilerden oluştuğunu dile getiren Göral, şunları söyledi;

Bu iyi bakteriler, kötü bakterilerle savaşmak da dahil olmak üzere, birçok yönden yardımcı olur ve kendimizi daha iyi hissetmenize yardımcı olur. Özellikle, akut ishallerde, huzursuz yani mutsuz bağırsak hastalığında, aşırı bağırsak gazı olanlarda, alerjik ekzema, kabızlık, ağır antibiyotik kullanılacaksa bağırsak florasını korumak için ve sepsisde, tedavi için kullanılır.

Turşu, yoğurt, kefir probiyotik kaynağı

Turşu, yoğurt, kefir probiyotik kaynağı

Doğal olarak probiyotik içeren besinleri anlatan Göral, “Yoğurt, kefir, lahana turşusu, salatalık ve sarımsak turşusu gibi bazı ürünlerde bulunuyor. Probiyotikler, eczanelerde probiyotik kapsül, probiyotik tablet ve probiyotik şase şeklinde de bulunabilir” açıklamasını yaptı.

Çiğ gıdalarda daha çok prebiyotik var

Çiğ gıdalarda daha çok prebiyotik var

En önemli prebiyotik kaynaklarının soğan ve sarımsak olduğunu açıklayan Göral, “Özellikle çiğ olarak tüketilen gıdalarda, pişmiş besinlere göre daha fazla prebiyotik vardır. Bu sebeple soğan ve sarımsak çiğ olarak tüketildiğinde daha fazla prebiyotik alınmış olur. Bir başka prebiyotik kaynağı ise, pırasa, tahıllar ve kuşkonmaz da, önemli prebiyotik kaynaklarındandır. Prebiyotik kaynağı meyveler arasında, muz ve elma gelmektedir. Muzun, prebiyotik etkisi haricinde de sindirime yardımı vardır. Elma da, prebiyotik kaynağı olarak önemli bir besin kaynağıdır” şeklinde konuştu.

Kanser, obezite ve damar hastalıklarına pozitif etki ediyor

Kanser, obezite ve damar hastalıklarına pozitif etki ediyor

Prebiyotiklerin de insan sağlığı üzerinde dikkate değer bir etkiye sahip olduğunu kaydeden Göral, “Bu özelliklerinden dolayı prebiyotikler, kanser, damarsal hastalıklar, obezite ve zihinsel bozukluklara karşı, insan yaşam kalitesini iyileştirmek için çekici ajanlar haline getiriyor” dedi.

Özellikle, bağırsak gazlarında, karın şişliğinde ve gazı azaltmada prebiyotiklerin etkili olduğunu ifade eden Göral, şunları söyledi:

Ayrıca mutsuz yani huzursuz bağırsak hastalığında, belirtilerin iyileşmesi üzerine pozitif etkileri var. Prebiyotikler, bağırsakların düzenli ve sağlıklı çalışmasını sağlarlar. İyi bir prebiyotik mide asidi tarafından parçalanmamalı, enzimler tarafından değişikliğe uğramamalı ve sindirim sisteminde emilmemelidir. Bağırsak mikrobiyatası tarafından, fermente edilebilir ve böylece, kişinin sağlığını korur. Bağırsaklarda, mikroorganizmaların bileşimini ve işlevini düzenler.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Uzun süre aç kalmak metabolizmayı bitiriyor! İşte sonbahar sağlığının şifresi