Baharın habercisi enginarla yenilenin

Beslenme ve Diyet Uzmanı Deniz Şafak, “Güçlü bir antioksidan kaynağı olan enginar, aynı zamanda hücre yenileme özelliği taşırken yaşlanma etkilerini de geciktirir. Kanser savaşçısı enginarın yorgunluk hissini azaltmada da etkisi büyüktür” diyor. Gelin faydaları saymakla bitmeyen enginarı yakından tanıyalım...

30 Nisan 2018, Pazartesi 10:03 Son Güncelleme:
A A

Bahar aylarının gelmesiyle birlikte kişilerde yorgunluk ve halsizlik belirtileri baş göstermeye başlar. Bu şikayetlerin arttığı dönemlerde vitamin ve mineral içeriği bakımından zengin olan enginarın tüketimi ise vücut sağlığı için önemli bir kaynak haline gelir.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Deniz Şafak, “Güçlü bir antioksidan kaynağı olan enginar, aynı zamanda hücre yenileme özelliği taşırken yaşlanma etkilerini de geciktirir. Kanser savaşçısı enginarın yorgunluk hissini azaltmada da etkisi büyüktür dedi.

Uzun yıllardır birçok akademik çalışmaya konu olan enginar, kalp ve mide sağlığını korumda etkin bir görev üstlenir. Genellikle Güney Avrupa ve Akdeniz ülkelerinde yetişen enginarın günümüzde daha çok yemeklerde içi kullanılıyor. Fakat enginar yapraklarının da en az içi kadar faydalı olduğu bilinmesi gerekiyor.

Güçlü bir antioksidan kaynağı olan enginar, aynı zamanda hücre yenileme özelliği taşırken yaşlanma etkilerini de geciktirir. Kanser savaşçısı enginarın yorgunluk hissini azaltmada da etkisi büyüktür. Bağışıklık sisteminin güçlenmesini destekleyen enginar, vücuttaki toksinlerin de atılımını sağlar.

Enginar, lifli bir yapıya sahiptir. Enginarın 100 gramı ortalama 1,2 gram posa içerir. İnsan vücudunun günde ortalama 25 gram posa ihtiyacı duyduğu göz önünde bulundurulduğunda enginar sağlam bir lif kaynağıdır.

100 gramı yalnızca 67 kalori içeren enginar, midenin boşalmasını geciktirmesi ve tok tutma özelliğiyle de diyetleri destekler.

Ayrıca bağırsak tembelliklerini gideren enginar, sindirim sisteminin işleyişini de hızlandırır. Enginar ayrıca, kolesterolün düşürülmesine katkı sağlayan lifli yiyeceklerin de başında gelir. Bu nedenle düzenli tüketildiğinde enginar, beslenme bozukluğu ilişkili kolesterole de çözüm sağlar.

Bahar ve yaz aylarında özellikle tatil dönemleri alkol tüketiminde artış görülür. Halk arasında “karaciğer dostu olarak bilinen enginar, vücutta biriken alkolün atımını kolaylaştırdığı için bu aylarda sıkça tüketilmelidir.

Kilo artışı ve çeşitli ilaçların kullanımı sebebiyle zamanla karaciğerde yağlanma problemiyle de karşılaşılabilir. Enginar aynı zamanda bu yağlanmanın önüne geçmede etkili bir sebzedir. Yapılan bazı çalışmalar, enginarın kan şekeri üzerinde olumlu etkileri olduğu sonuçlarını vermiştir. Düzenli enginar tüketimi, kan şekerinde yaşanan iniş çıkışları düzenler.

Enginarın pişirme süresi, diğer sebzelerde olduğu gibi kısa tutulmalıdır. Çünkü B1, B2 ve B6 vitaminleri ısıya hassas vitaminlerdir ve sebzeler uzun süre ateşe maruz kaldığında bu vitaminlerde kayıp yaşanır.

Genel olarak zeytinyağlı yemek olarak hazırlanan enginar ayrıca az yağlı şekilde pişirilmelidir. Çünkü enginarın içeriğinde bulunan A vitamininin vücut tarafından kullanılabilmesi için zeytinyağının kullanılması gerekir.

Ortalama bir enginar için kullanılacak bir tatlı kaşığı zeytinyağı, yağda eriyen vitaminlerin vücut tarafından kullanılmasını sağlar.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.