Beyaz unun alternatifi sağlıklı unlar

Beyaz unun her geçen gün farklı bir zararını öğreniyoruz. Sağlığa bir faydası bulunmayan rafine beyaz un ekmek, makarna, paketli bisküviler gibi birçok üründe kullanılıp hayatımızı işgal etmiş durumda. Peki bu sağlıksız tercihten kurtulmak mümkün değil mi? Gelin beyaz una alternatif olabilecek sağlıklı un çeşitlerini tanıyalım...

08 Şubat 2019, Cuma 10:11 Son Güncelleme:
A A
KİNOA UNU

KİNOA UNU

Kinoa son zamanlarda oldukça popüler hale geldi. En önemli özelliği, yüksek miktarda protein, vitamin, mineral, lif içermesi ve glutensiz olması.

KESTANE UNU

 

Kestanenin kurutulup öğütülmesiyle üretilen kestane unu İtalyan mutfağında “tatlı un” olarak da bilinir. Yüksek miktarda protein, lif, aminoasit içeriyor. Ayrıca, E ve B vitamini, potasyum, fosfor ve magnezyum açısından da zengin. Gluten içermiyor.

KARABUĞDAY UNU

KARABUĞDAY UNU

Karabuğday, adında buğday kelimesi olsa da aslında kuzukulağıgiller familyasından bir bitki. İçinde yüksek düzeyde protein, önemli ami­noasitlerden biri olan lisin, lif, vitamin B1 ve E ve mineraller bulunuyor. Gluten içermiyor. Kepeğinde zeytinyağında da olan, kalp ve zihin sağlığına yararlı oleik asit bulunuyor.


NOHUT UNU

 Nohut unu yüksek miktarda protein içerir. Yoğun bir kıvamı ve hoş bir lezzeti vardır. 

HİNDİSTANCEVİZİ UNU

HİNDİSTANCEVİZİ UNU

Hindistancevizi sütü üretilirken bir yan ürün olarak ortaya çıkan bu un, protein ve lif yüklü. Hindistancevizi doğal olarak hafif tatlı olduğundan bu unu kullanırken daha az şeker kullanmak mümkün. Bu un da glütensiz.


DARI UNU

Bozanın hammaddesi olarak bilinen darıdan yapılan un, özellikle glutensiz un arayanların tercihi. Darı unu B vitamini, magnezyum, kalsiyum, potasyum ve protein açısından çok zengin. 

KAVUZLU BUĞDAY UNU

KAVUZLU BUĞDAY UNU

Kızıl buğday ve kılçıksız buğday olarak da bilinen kavuzlu buğday, üretimi zor ve verimi düşük olduğu için ortalarda pek görünmüyordu, şimdilerde bu durum değişti. Protein açısından zengin ve glüten oranı düşük olduğu için oldukça sağlıklı.


PİRİNÇ UNU

Sağlıklı un arayanlar için esmer pirinçten üretilen tam pirinç unu biçilmiş kaftan. Bu un gluten içermiyor. Hamur işlerinde, yemeklere, soslara ve çorbalara kıvam vermek için kullanılabilir.

SİYEZ UNU

SİYEZ UNU


Beyaz undan farklı olarak, ve tam buğdayda olduğu gibi, içindeki ruşeym ve kepekle beraber öğütülüyor. Bu sebepten son derece zengin ve doyurucu. Protein içerikleri modern buğdaydan daha fazla. Glisemik indeksi düşük böylece kan şekerini dengede tutuyor. Ayrıca gluten oranı da çok az. 

PÜF NOKTASI

PÜF NOKTASI

Bu unları kullanmanın bir püf noktası var. Rafine beyaz un uzun süre bozulmadan saklanabilirken bu unlar daha çabuk bozulma eğiliminde. Bir de bu ürünler un olarak satın almak isterseniz oldukça pahalı olabiliyorlar. Bu yüzden bu unları elde etmek için çekirdek halinde alıp öğütebilir, öğütmeden önce buzdolabında saklayıp ömürlerini uzatabilirsiniz.

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.