Beyin yorgunluğunu önleyen besinler

İşi ve sosyal yaşamımızın etkilediği beyin yorgunluğunu önlemek ve azaltmakta oldukça zorlanıyoruz. Ancak günlük beslenmemize ekleyeceğimiz birtakım besinlerle beyin yorgunluğunun önüne geçebilir hatta tamamen azaltabilirsiniz. İşte beyin yorgunluğunu önlemeye yardımcı besinler…

01 Ekim 2019, Salı 10:34
A A
Kuru üzümü mutlaka çekirdekli tüketin

Kuru üzümü mutlaka çekirdekli tüketin


 Çekirdekli kuru üzüm, gerçek bir beyin besinidir. Kuru üzümünün faydalarını görmek için günde 1 avuç kadar tüketmek gerekir. Çekirdekli kuru üzüm, beyin sağlığını korur, yorgunluk oluşmasını önler. Beyin fonksiyonlarının gelişimini artırmada ve hafıza zayıflığının giderilmesi konusunda yardımcıdır. Beyin için en faydalı besin olarak bilinen ceviz kadar etkili, faydalı bir besindir. İçeriğinde yer alan magnezyum ile enerjiyi de artırır. Kuru üzümün tam bir fayda sağlayabilmesi için tüketirken çekirdeklerinin ayıklanmaması gerekir.

Haftada 3 kez balık beynin 3 kat fazla çalışmasını sağlıyor

Haftada 3 kez balık beynin 3 kat fazla çalışmasını sağlıyor

 Yoğun iş yaşamı içinde cep telefonları, e-posta trafiği, sayısız sosyal medyanın kullanımı, trafik stresi, kalabalık şehir hayatı birçok insanı etkileyerek beyin yorgunluğu yol açabiliyor. Beyin yorgunluğunu gidermek hatta hiç yaşamamak için başta düzenli beslenmek ve öğünleri atlamamak gerekir. Beyin yorgunluğunu gidermek için balık sık sık beslenme planında yer almalıdır. Özellikle somon içerdiği omega 3 etkisi ile beyin gelişimi ve beslenmesinde oldukça büyük role sahiptir. Haftada en az 3 defa balık tüketmek beynin 3 kat daha iyi çalışmasını destekler ve yorgunluğu önlemeye yardımcıdır.

Günde 10 adet badem tüketilmeli

Günde 10 adet badem tüketilmeli

 Beyin yorgunluğu yaşayan kişilerde en çok unutkanlık durumu görülmektedir Unutkanlıkla başa çıkabilmek için ceviz, fındık, badem gibi iyi yağlar ve antioksidan etkiler içeren kuruyemişlerden faydalanmak gerekir. Günde 10 adet badem beyin yorgunluğunu önlemeye yardımcıdır. Badem insan beynin gelişimi ve sağlığı için gerekli birçok elementi ve bileşeni içerir. Badem çocukların beyin gelişimi için de oldukça faydalı bir besindir.

 1 karanfil çiğneyin zihniniz açılsın

1 karanfil çiğneyin zihniniz açılsın

 Beyin yorgunluğu özellikle yoğun iş yaşamı içinde olan kadın, erkek herkesin karşılaşabileceği bir durumdur. Özellikle gün içerisinde beyninizi en yorgun hissettiğiniz zamanlarda 1 adet tane karanfil çiğnemeniz hem iştah kontrolünüz hem de beyin yorgunluğunuzun giderilmesi için etkili olacaktır. Zihin açıklığı için tane ya da çay olarak da tüketilebilecek karanfil, beyin yorgunluğunun önlenmesine yardımcıdır.

Elma beyni dinlendiriyor

Elma beyni dinlendiriyor

 Beyin yorgunluğunun önlenmesi için C vitaminin de tüketilmesi ihmal edilmemelidir. C vitamininin beyin üzerindeki etkileri, son dönemde yapılan birçok çalışmaya konu olmuştur. Örneğin, İngiltere’de yapılan bir araştırmada C vitamini düzeyi en yüksek çıkan kişilerin IQ ve hafıza test sonuçları da belirgin bir şekilde daha yüksek çıkmıştır. C vitamini açısından en değerli diyebileceğimiz besinlerden biri ananastır. Yoğun antioksidan içeren ananas meyvesi, beynin daha zinde olması için en önemli C vitamini kaynaklarındandır. Yine günde tüketilebilecek bir elma beyin yorgunluğuna yardımcı olabilmektedir. Beynin daha rahat çalışması ve zinde olması için mutlaka günlük besin zincirinde yer alması gerekir. Elma, uyku esnasında da beynin daha sağlıklı bir şekilde dinlenmesi sağlar.


Sıradaki haber yükleniyor...