Pazar Postası 'Beyoğlu'ndaki canlılığı yaşamayı seviyorum'
Paylaş
'Beyoğlu'ndaki canlılığı yaşamayı seviyorum'

Philips Tüketici Ürünleri Genel Müdürü Elvan Özkal, hayatımızın vazgeçilmezleri küçük ev aletleri işiyle uğraşıyor; Elektrik süpürgeleri, ütüler, kişisel bakım ürünleri, mutfak için tasarlanmış onlarca ürün...

ÇAĞRI BİLGİN

cagri.bilgin@posta.com.tr

twitter.com/cagribilgin

Elvan Hanım, birçok ürün kategorisinde şirketini pazar lideri yapmış başarılı bir iş kadını... Aynı zamanda gerçek bir deniz aşığı... “Denizin üstünde 1 saat bile geçirseniz tazeleniyorsunuz, sabrınız gelişiyor. Hele bir de yelken açarsanız...” diyor. Gezmeyi, yemeyi içmeyi, film izlemeyi, farklı kültürlerle tanışmayı, Londra’yı ve Beyoğlu’nu çok seviyor.

CADDEBOSTAN SAHİLİ NEFİS

Kesinlikle sabah insanıyım, hemen uyanırım. 6-6.30 gibi kalkarım. Mevsime göre sabah yaptıklarım değişir. Caddebostan sahilini çok seviyorum. Nisan sonrasında yürüyüş yapmaya çalışıyorum, 7’de evden çıkıp yürüyüş yapıyor ya da bisiklete biniyorum. Kışın buna pek enerjim olmuyor. Biraz da iş durumuna bağlı. 7.30 gibi evden çıkıyorum. İşe erken gitmeyi seviyorum. Gazeteleri şöyle bir gözden geçiriyorum. Günü programlayıp 09.00 gibi işe başlıyorum.

Küçük kasabalarda tatil

Tatil için tek bir yere gitmektense güneydeki şirin deniz kenarı kasabalardaki pansiyonlardan biraz hallice yerlerde konaklamayı tercih ediyoruz. Fethiye, Dalyan ve biraz Ege’ye doğru kıyıları seviyorum. Bodrum’un yaz kalabalığından çok hoşlanmıyorum. Arkadaş grubuyla tatil yapmayı tercih ediyoruz. Tatil köylerindeki tatil anlayışı bana göre değil. Saroz’un dibinde bir yazlığımız var çocukluğum hep orada geçti, fırsat buldukça gidiyoruz, elektrik yok su yok...

Ferdi Baba iyidir

Yeme içmeyi seviyorum. Yazları daha çok balık ağırlıklı mekanlara giderim. Örneğin Alaçatı’daki Ferdi Baba çok sık gittiğimiz bir restorandır. Yunan adalarındaki aile işletmesi küçük restoranlar çok hoşumuza gidiyor. Sakız Adası’nda bunu çok yaşadık. Yurtdışında ‘bir bakalım’ diye Michelin yıldızlı yerlere gidiyoruz. Artık özelliği olan farklı lezzetler için yeni mekanlara gitme kararı aldık. Biraz gastronomik turlar gibi...

Şarapta kırmızı

Öküzgözü ve Boğazkere gibi yerli üzümlerimizi çok beğeniyorum. Şarapta kırmızıyı daha çok tercih ediyorum. Üzüm olarak Zinfandeli de çok beğeniyorum, Şirazı çok tercih etmiyorum. Tabii tadımlarda bağendiklerim oluyor. Geçenlerde gittik, Kuledibi’nde şarap tadımı için güzel bir yer açılmış güzel şaraplar çok.

BEYOĞLU düşkünüyüm

Beyoğlu’ndaki canlılığı yaşamayı çok seviyorum. Asmalımescit havasını biraz yitirdi. Şişhane iyi bir merkez oldu. Biz Metrobüs+Metro ile hemen Şişhane’ye ulaşabiliyoruz. Bağdat Caddesi benim için özel bir yerdir. Yıllarca Kandilli’de oturduk balık restoranı Suna Abla komşumuzdu neredeyse oradan çıkmazdık. Çengelköy’deki İskele Balık’ı çok severim.

Londra’yı çok seviyorum

Londra’da 2 yaz üst üste hostelde çalıştım. Daha doğrusu 15 kişi 2 sezon hostel çalıştırdık. Bundan dolayı bir bağlılığım var, orada çok güzel zamanlar geçirdim. Prag da ilgimi çeker. ABD apayrı. Uzakdoğu da ilgimi çekiyor. Bangkok mesela, yaşar mıyım bilmiyorum fakat seyahat için çok enteresan bir kent, karışık ve farklı. İstanbul yaşamak için çok zor ama turist için inanılmaz güzelliklerle dolu görülesi bir yer. Bendeki yeri ayrıdır.

Çizgi filme bayılırım

Oğlum için alıyor olsam da aslında çok sevdiğim için çizgi film-animasyonları biriktiriyorum. 11 yıldır hepsini alıyorum, Shrek, Sevimli Canavarlar en çok sevdiklerim arasında. Bu DVD’leri başkasına versem de geri istiyorum.

Tekne tutkum

Hayatımızın önemli bir parçası tekne. Haftasonları hep teknemizdeyiz. Bu yaz birkaç ay Güney’e bırakmayı planlıyoruz. Çünkü Güney’e götürüp getirmek çok zaman alıyor, 15 gün lazım. Fakat tatillerimizi birer haftalık periyotlarla kullandığımız için yolda çok zaman kaybetmek istemiyoruz. Tekne’yi haziranda indirip eylülde çıkarmayı düşünüyoruz. Bunun için Marmaris’i uygun gördük.

Tim Burton’un hastasıyım

Kanyon’da sinemaya gitmeyi seviyorum. Son olarak Zor Ölüm 5’e gittim. Çok çok iyi olduğunu söyleyemem. Sinemada Tim Burton hastasıyım. ‘Kiminle tanışmak istersin’ deseler Tim Burton derim. Dolayısıyla Johnny Depp’i de çok beğenirim. Makas Eller filmiyle çok sevmiştim Burton’u, o farklı biri, bizim gibi bir insan değil. Kate Hudson’u beğenirim, iyi bir enerjisi var, çok iyi filmleri olmasa da pozitiftir, mutluluk verir. Türk sinemasında Çağan Irmak filmlerini beğeniyorum.

Deniz kabuğu biriktiriyorum

Gittiğim yerlerde sahillerde kendi bulduğum kabuklarım var. Bu kabukları cam kaselere koyuyorum bazılarını çiçeklerimin altına yerleştiriyorum. Babamdan kalma pul koleksiyonum var, ekleme yapmıyorum ama sahip olmak hoşuma gidiyor. Bir de şarap mantarlarını çöpe atmıyorum, biriktiriyorum birinin ihtiyacı olduğunda veriyorum.

(03.03.2013 tarihli Posta Karnaval'dan alınmıştır.)