Bilim - Teknoloji Apple’ın reklam konusunda haksız rekabet ettiği iddia edildi
Paylaş
Apple’ın reklam konusunda haksız rekabet ettiği iddia edildi

Apple, iOS, iPadOS, macOS ve watchOS ile kendi devasa bir ekosistemini ve gizlilik özelliklerinin oluşturdu. Ancak üçüncü parti reklam verenler, Apple’ın bu konuda haksız rekabet ettiğini iddia etti.

Apple'ın son dönemde genel olarak işe alımları azalttığı veya daha seçici bir şekilde işe alım yaptığı bildirildi. Hatta tüm geçici işe alım personelini işten çıkardığı da söyleniyor. 

Haberin Devamı

Ancak Apple’ın üçüncü parti reklam verenlere ciddi zarar verdikten sonra platformlarına daha çok reklam geliştireceği iddia ediliyor. Financial Times, şirkete 216 yeni personelin katılması ve reklamcılık işindeki işgücünü neredeyse ikiye katlaması için reklam verdiğini söylüyor.

Financial Times, 216 rakamının Apple'ın kendi kariyer web sitesinden geldiğini söyledi. Çeşitli reklamlar, insanların "gizlilik merkezli bir dünya için reklamcılığı yeniden tanımlama" ile ilgili bir projede nasıl işe alındıklarını anlatıyor.

Apple, ilerde Apple Maps gibi uygulamaların içinde de reklam sunmaya başlayacak. Firmanın 2025 yılına kadar yıllık reklam gelirinin 6 milyar dolara ulaşması bekleniyor.