Bilim - Teknoloji Bugüne kadarki en ağır element bulundu
Bugüne kadarki en ağır element bulundu

Bilimsel araştırmalar sonucunda evrenle ilgili yeni bilgilere erişilirken, gökbilimciler dikkat çeken bir keşfe daha imza attı. Yakın zamanlı bir araştımaya göre şimdiye kadarki en ağır element bulundu. Peki bu elementin özellikleri nedir?

WASP-76 b ve WASP-121 b isimli iki farklı gezegenin çevresindeki atmosferde tespit edilen element, bilim insanlarını da şaşkına uğrattı. Barum olarak adlandırılan element, uzak dünyadaki koşullara bakış açısını da değiştiriyor.

Baryumun varlığı, iki aşırı sıcak gaz devi WASP-76b ve WASP-121b'nin atmosferlerinde yüksek rakımlarda keşfedildi. Bu iki öte gezegen, Güneş Sistemi’nin dışındaki yıldızların yörüngesinde dönüyor.

Astronomy & Astrophysics dergisinde yayınlanan ağır elementin şaşırtıcı keşfi, gökbilimcileri Güneş Sistemi’nin dışındaki atmosferlerin mevcut durumunu sorgulamaya yöneltti.

Porto Üniversitesi'nde ve Portekiz'deki Instituto de Astrofísica e Ciências do Espaço'da (IA) doktora öğrencisi olan Tomás Azevedo Silva konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede ise şunları söyledi: “İncelenen iki gezegen de olağanüstü. Her ikisi de boyut olarak Jüpiter ile karşılaştırılabilir. Ayrıca, 1000 derecenin üzerine çıkan son derece yüksek yüzey sıcaklıklarına sahiptirler. Bu öte gezegenler, ev sahibi yıldızlara olan yakınlıkları nedeniyle bu özellikleri sergilerler, bu da bu yıldızların etrafındaki yörüngelerinin bir ila iki gün kadar kısa bir süre alacağı anlamına gelir. Tüm bunlar aynı zamanda gezegenlere WASP-76 b'deki demir yağmuru gibi benzersiz ve egzotik özellikler verir.”

WASP-76b’deki demir yağmuruna rağmen çalışmanın yazarları gezegenlerin üst atmosferlerinde demirden 2,5 kat daha ağır olan baryumu keşfettiği için şaşırdıklarını bildirdi.