Bilim - Teknoloji Dünyadaki online nüfusun %79'u oyunlarla ilgileniyor
Paylaş
Dünyadaki online nüfusun %79'u oyunlarla ilgileniyor

Gelişen teknolojiler ve büyüyen metaverse trendi ile oyun, eğlenceyi ve sosyal etkileşimi güçlendiren sanal alanlara doğru ilerliyor. Öyle ki araştırmalar da artık sadece oyun oynayan tüketicilerin azınlıkta olduğuna işaret ediyor. İşte oyun dünyasının geleceği...

Kitleleri peşinden sürükleyen video oyunlar artık oynanmanın ötesine geçiyor. Öyle ki oyunlarda etkisi görülen metaverse ve sosyalleşme eğilimleri gün geçtikçe hızlanıyor. Newzoo’nun global ölçekte gerçekleştirdiği Tüketici İçgörüleri 2022 Raporu’na göre oyun, en büyük eğlence platformları arasında yer alıyorken dünyadaki online nüfusun %79’unun da artık bir şekilde oyunlarla ilgilendiğine işaret ediliyor.

Haberin Devamı

OYUN OYNAMAKTAN DAHA FAZLASI

3 milyardan fazla tüketicinin oyun oynadığı online dünyada, oyun oynamak artık bir mouse tutmaktan daha fazlasını içeriyor. Oyunlara yapılan tüketici harcamalarının tüm zamanların en yüksek seviyesinde gerçekleştiği oyun endüstrisinde ise sosyalleşme farklı kapıları da açıyor.

Tüketici İçgörüleri 2022 Raporu’na göre dünya nüfusunun yaklaşık %23’ü oyun oynuyor, %28’i oyunu oynayarak, izleyerek, sahiplenerek ve sosyalleşerek etkileşime girerken %79’u ise bir şekilde oyunlarla ilgileniyor.

2000'LERİN OYUN ANLAYIŞINI ALFA NESLİ TAMAMEN DEĞİŞTİRİYOR

Bir oyunsever ne kadar gençse, oyunlara her yönden katılma olasılıkları da o kadar yüksek oluyor. Alfa neslinin Z neslinden, Z’nin de Y kuşağından daha fazla etkileşim kurduğuna dikkat çekilen raporda, oyun endüstrisi birkaç yıl içerisinde önemli değişikliklere uğrayabilir. Excalibur da yaşanan değişimlerin yeni nesle uygun oyun bilgisayarlarının gerekliliğini de ortaya çıkardığına dikkat çekiyor. Bilgisayar oyunlarının tüketiminin artışındaki ana neden ise gelişmiş güç ve performans sunan oyun bilgisayarları. İşte oyun dünyasının geleceği ve oyuncuların en önemli beklentileri...

Haberin Devamı
  • Daha fazla güç, daha fazla performans talep edilecek.
  • Gaming aksesuarlarına olan ihtiyaç artacak.
  • Oyun ve Metaverse birlikte ilerleyecek.
  • Kripto paralar oyun dünyasında daha çok kullanılacak.
  • VR ve oyun bir bütün olacak.
  • E-spor daha da popüler olacak.