Yeni bir çalışmaya göre elektrikli scooter sürücülerinin yaralanma oranı, motosiklet, bisiklet ve araba yaralanmalarına kıyasla daha yüksek.
Kaliforniya Üniversitesi, Los Angeles (UCLA) bilim insanları, 1 Ocak 2014 ile 14 Mayıs 2020 tarihleri arasında Los Angeles'ta 180 kliniğe ve 2 hastaneye başvuran hastaların kayıtlarını inceleyerek yeni bir araştırma gerçekleştirdi.
Tahmini yaralanma oranlarını paylaşan bilim insanları, her bir milyon sürüş için e-scooter ile yaklaşık 115 yaralanma, motosiklet ile 104 yaralanma ve bisiklet ile yalnızca 15 yaralanma yaşandığını düşünüyor.
Araştırmacılar, özellikle motosikletle e-scooter yaralanmalarını kıyasladıklarında e-scooter'ların motosikletlere kıyasla daha düşük hızlara sahip olmasına rağmen e-scooter sürücülerin daha az koruyucu kıyafet giymelerinin ve çoğunluğunun kask takmamasının yaralanma oranlarını artırdığını belirtti.
Araştırma ekibi, e-scooter yaralanmalarının motosiklet yaralanmalarından daha az şiddetli ve daha az ölümcül olabileceğini belirtmekle beraber e-scooter yaralanma oranlarına ilişkin sayıların hafife alındığını düşünüyor.