Bilim - Teknoloji Ferrari ve LEGO, Daytona SP3 modelini geliştirmek için bir araya geldi
Paylaş
Ferrari ve LEGO, Daytona SP3 modelini geliştirmek için bir araya geldi

Her iki yılda bir LEGO, Technic Ultimate Car Concept serisi için yeni bir model çıkarıyor. Bu sefer ise LEGO, Daytona SP3'ün hakkını vermek için doğrudan Ferrari ile çalıştı. Onur Binay/posta.com.tr

Ferrari'nin yeni özel hiper arabası Daytona SP3, aynı zamanda LEGO Technic Ultimate’in de yeni modeli. Technic Ultimate Car Concept’in dördüncü üyesi olan Daytona SP3 modeli için LEGO, Ferrari ile yakın iş birliği yaptı. LaFerrari temelleri üzerine geliştirilen otomobil yuvarlak hatları ve elektrik desteğinden arındırılmış, atmosferik emişli, 6.5 litre hacimli V12 motoruyla rüyaları süsleyen bir otomobil. Her biri 2,25 milyon dolar civarında olan araç sadece 599 örnekle sınırlı. Monza SP1 & SP2'yi satın alan 499 kişi şimdiden SP3'lerini sipariş etti, kalan 100 kişi ise 'özel olarak seçilmiş müşterilere' sunuldu.

Haberin Devamı

Ferrari Daytona SP3, önceki Ultimate 1:8 ölçekli Technic otomobillerle benzer işlevleri paylaşırken aynı zamanda kendi benzersiz stilini ve teknik yapısını da getiriyor. Önceki arabalarda olduğu gibi, Ferrari de özel bir kutu içinde geliyor. Bu kutunun için bir çeşit çekmece şeklinde üç küçük kutu daha var. Her kutu aracın yapılışı için farklı aşamaları içeriyor. Kutu içindeki kılavuzlar da çok büyük, toplam 824 sayfada de 1267 yapı adımı içeriyor.

Set, 3778 parça ve 30 yedek parçadan oluşuyor. 18+ uyarına sahip setin tamamlanmış hali 59 cm boya, 25 cm genişliğe ve 14 cm yüksekliğe sahip. Bu nedenle set için evinizde biraz büyükçe bir bölüm ayırmanız gerekiyor. Yapımı ise son derece kolay, size verilen talimatları izlemeniz yeterli. Sekiz vitesli şanzıman, yapının merkezinde yer alıyor. Şanzıman burada uygun bir terim, çünkü üç adet 11 x 15 Technic çerçeve, dişlilerin toplanması için açık bir kutu oluşturuyor. Şanzıman, son Technic Ultimate otomobili Lamborghini Sián FKP 37'de bulunanla işlevsel olarak aynı.

Haberin Devamı

Pistonları hareketli orijinal V12 motorun gücü, koltukların arasındaki bir transfer kutusu aracılığıyla ileriye, şanzımana ve arka aksın altına ve arkasına doğru gidiyor. Gövde montajı, mekanik kısımlarda olduğu gibi kısımlarda halinde geliyor. Süspansiyon sisteminin yeni yay ve amortisörleri de setin ağırlığıyla rahat bir şekilde başa çıkabiliyor. Bu büyük setin dışını inşa etmek, istikrarlı bir ilerleme yapılıyor. Son parçaları yerine koymak için bir dizi ilginç teknik kullanabilirsiniz. Otomobilin dış kısmında renk uyumlu pimlerin kullanılmasına özel bir özen gösterilmiş. Bu pimler özgün Ferrari kırmızısına uyacak türden. Kuğu kapılar, yukarı ve dışarı doğru sallanmak için akıllı bir mekanizmaya sahip. Setin bagaj, kaput ve normal kapıları açılabiliyor. Bagaj dışındakiler ise desteksiz bir şekilde açık durabiliyor. Bagaj kapağı altındaysa katlanabilen bir çubuk yer alıyor. Kolları havada tutmak ve kaldırmak için yumuşak akslar ve çeyrek parçalar kullanıldı, bu da karmaşık eğrileri desteklemek için harika bir yol.

Haberin Devamı

Alçak gövde, yükseltilmiş çamurluklar, düz arka güverte ve kapsül benzeri kokpit, 1960'ların Daytona ödüllü Ferrari 330 P3, P4 ve 412P'sinde olduğu gibi burada da mevcut. Tam olarak konumlandırılmış kavisli Technic panelleri ve baskın çizgiler, şimdiye kadar en iyi görünen Technic otomobillerinden geliştirmek için birleştirilmiş. Krom renkli jant detayları da çekici duruyor. Set üzerinde Ferrari’ya ait birçok basılı öğe de yer alıyor. Arka tampon, normal LEGO plakalarından yapılmış ve bir Technic setinde şimdiye kadar görülen en büyük sistemlerden biri. Motor bölmesini açmak kolay. Bölmeyi iki eliniz güvenilir bir şekilde kaldırabilirsiniz. Daytona SP3'ün işlevselliği, açılan kapılar, kaputlar ve çıkarılabilir bir targa üst ile tamamlandı. Sökülebilir tavan sayesinde iç mekana daha kolay ulaşıp, renkli koltukları inceleyebilirsiniz. Üç kollu direksiyon simidi gibi arkasında yer alan vites değiştirme kulakçıkları da fonksiyonel tasarlanmış. Daha fazla detayları görmek isterseniz motora doğru giden şaftı, koltuklar arasında yer alan tüneli açarak daha rahat görebilirsiniz.

Haberin Devamı