Bilim - Teknoloji İspanya’da, Avrupa’nın bilinen en eski insan fosili bulundu
İspanya’da, Avrupa’nın bilinen en eski insan fosili bulundu

İspanya’daki paleontologlar, geçen ay kuzey İspanya’da keşfedilen bir çene kemiği parçasının, Avrupa’da bugüne kadar bulunmuş bilinen en eski insan atası fosili olabileceğini söylüyor. Çene kemiğinin 1,4 milyon yaşında olduğuna ve aynı sitedeki önceki buluntulardan 200.000 yıl öncesine dayandığına inanılıyor.

Araştırmacılar, 30 Haziran’da Atapuerca sıradağlarındaki bir arkeolojik alanda bulunan fosilin yaklaşık 1,4 milyon yaşında olduğunu söylüyor.

Şu ana kadar Avrupa’da bulunan en eski hominid fosili, aynı bölgede 2007 yılında bulunan ve 1,2 milyon yaşında olduğu belirlenen bir çene kemiğiydi.

Atapuerca, Avrupa’daki tarih öncesi insan iskanının en zengin kayıtlarından birine sahip.

Atapuerca araştırma projesinin eş direktörü paleoantropolog José María Berúmudez de Castro, düzenlenen basın toplantısında, araştırmacıların artık çene kemiği parçasının yaşı için ilk tahminlerini tarihleme tekniklerini kullanarak tamamlamaları gerektiğini söylüyor.

Castro, çene kemiği parçası 2007 yılındaki toprak tabakasının yaklaşık iki metre altında bulunduğundan “daha eski olduğunu düşünmek mantıklı ve makul” dedi.

Bilim insanları, 2007 yılında keşfedilen çene kemiğinin türünü şu ana kadar kesin olarak belirleyemediler. Fosil, 1990’larda keşfedilen Homo antecessor’a karşılık gelebilir.